29 maart 2024, 00:09:14

Garnaaltjes

Gestart door Daniëlle de Boer, 7 december 2008, 11:32:16

« vorige - volgende »

Daniëlle de Boer

Hoi,

Mijn valkparkiet is gek op het eivoer van orlux waar ook garnaaltjes en rozijnen inzitten. Maar ze eet vooral de garnaaltjes eruit. Weten jullie of je die ook apart ergens kan kopen?

Rianne

Hoi,

dit zijn gedroogde meelwormpjes :) Ik zou ze niet apart in een bakje geven, er zitten veel eiwitten in en te veel daarvan is ook niet goed.

Romy

Rianne

In dat eivoer zitten ook echt garnaaltjes hoor  :D Toen ik dat merk eivoer had, haalde Flupke die er ook altijd eerst uit, blijkbaar vond ze het erg lekker.

Daniëlle,

Ik geef mijn valkje af en toe (max 1 maal per week) een tiental pinkies. Dat zijn gevriesdroogde kleine witte wormpjes en dat eet ze ONTZETTEND graag. Die zitten in de diepvries en moet je even laten ontdooien voor je ze geeft (ze zijn dood hoor). Misschien kan je dit heel af en toe als extraatje geven als je merkt dat jou valkje graag garnaaltjes eet.
Wel opletten : als je een valkje hebt wat al erg vet is, geef je dit beter niet.

Groetjes
Romy

Daniëlle de Boer

Oké bedankt, ik ga eens kijken waar ik dat kan kopen.
Ze is niet echt aan de dikke kant, maar ik pas er wel mee op hoor. Ik wil geen dikke valkjes hier :P

Romy

Hoi Daniëlle

Ondertussen denk ik dat de garnaaltjes waarover wij het hebben, waarschijnlijk vlokreeftjes zijn. Ik heb zo'n pakje besteld bij valkparkietkwekerij de valk (www.valkparkiet.net) en verwacht die één van de komende dagen. Als ze er zijn, laat ik hier weten of het effectief die 'garnaaltjes' zijn die in het eivoer zitten.

Als je je valkje kan wegen, dan kan je ook in de gaten houden of die niet te dik is of wordt.

Groetjes
Romy

Daniëlle de Boer

Die lijken er wel op ja.
Weet je hoe dat zit met de verzendkosten?
Ik denk dat ik ze ook ga kopen, zullen ze vast van smullen hier! :P

Romy

Hoi Daniëlle

Je kan dat terugvinden op de website. Of je kan ook een mailtje sturen naar die mensen. Ze zijn ontzettend vriendelijk!
Als je iets bestelt dat niet te groot is, kan het in een busbox verstuurd worden, wat extra goedkoop is.

Ik heb 4,2 euro verzendingskosten moeten betalen (max 500 gram), maar ik woon in België dus dan is het meer dan een verzending binnen Nederland

Eerst had ik meer dan 500 gram en dan zou ik  9,4 euro verzendingskosten moeten betalen. Dat vond ik toch wel te veel en dan hebben we in samenspraak beslist om iets weg te laten van m'n bestelling.

Ik hoop deze middag het pakket aan te krijgen  ;D

Groetjes
Romy

Romy

Hoi Daniëlle

Het pakket is aangekomen!
En de vlokreeftjes lijken erg goed op die 'garnaaltjes' uit het eivoer. Flupke is er in ieder geval verzot op, dus dat is het voornaamste.
Een aanrader hoor!

Groetjes
Romy

saskiaw

Citaat van: Romy op  8 december 2008, 10:18:02

Ik geef mijn valkje af en toe (max 1 maal per week) een tiental pinkies. Dat zijn gevriesdroogde kleine witte wormpjes en dat eet ze ONTZETTEND graag. Die zitten in de diepvries en moet je even laten ontdooien voor je ze geeft (ze zijn dood hoor). Misschien kan je dit heel af en toe als extraatje geven als je merkt dat jou valkje graag garnaaltjes eet.
Wel opletten : als je een valkje hebt wat al erg vet is, geef je dit beter niet.

Groetjes
Romy


... pinkies zijn eendags muisjes
of bedoel je iets anders?
(ik wil me niet overal me bemoeien, maar nu heb ik geen rust meer voor ik het weet :P)

groetjes saskia

Romy

Hoi Saskiaw

Met pinkies worden hier kleine witte wormpjes bedoeld, kleiner dan meelwormen.
Die worden ook vaak aan binnenlandse kweekvogels gegeven zoals vinken e.d. Maar ze zijn dus ook een goeie afwisseling voor valkjes omdat er veel eiwitten in zitten.

Groetjes
Romy

saskiaw

hoi

zoiets dacht ik al :P

ik heb in een reptielen winkelgewerkt en in dat wereldje zijn het muisjes, vandaar mijn verwaring.
bedankt voor de toelichting .

groetjes saskia

Iris en Wim

Wij hebben thuis ook zo'n garnaaltjes, ken wel het merk niet meer. Het is eerder bedoeld voor buitenvogeltjes in het broedseizoen voldoende proteïnen te laten eten. Maar ik ben toch niet echt geneigd om die aan onze Wamba of ons nieuw valkje Keka  ;D te geven. Want die garnaaltjes hebben zo'n doordringende geur, als ze dan aan je lippen komen prutsen of je tanden, brrr... vies hoor.

Romy

Hoi Iris en Wim

Die vlokreeftjes stinken inderdaad best hard! Ik geef ze daarom als Flupke net in haar kooi terug moet. Dan duurt het enkele uren vooraleer ze terug bij ons zit en dan is het luchtje alweer verdwenen  ;)

Groetjes
Romy