28 maart 2024, 10:44:56

2 kooien op 1 plank

Gestart door Ronald Brand, 1 februari 2009, 13:29:01

« vorige - volgende »

Ronald Brand

Beste Mensen,

Toen ik een valkparkiet met kooi en toebehoren kocht had ik al 2 grasparkieten met toebehoren.
Ik had dus 2 kastjes met wieltjes er onder en daarop de kooi.
De wieltjes omdat de vogels best troep maken en zo kon ik makkelijk de kastjes wegrijden en vegen en dweilen.

Maar het was me nog niet naar me zin.

Ik dacht als ik nu een plank maak en die met 4 kettingen aan het plafond hang dan staan ze mooi
naast elkaar en kan ik zonder moeite onder en rondom het schoonhouden.

De 2 grasparkieten (mallepietjes) vinden het allemaal wel o.k. want die mogen hun kooi wel uit
maar dat doen ze niet en willen ze ook niet die vermaken zich helemaal in hun kooi.

De valkparkiet (Swiebertje) vind het wel leuk een ladder als hij er van af springt kan hij weer naar boven.
De kettingen zijn erg leuk om in te klimmen en over de plank lopen naar de mallepietjes is helemaal interessant.

Maar het liefst zit hij lekker rustig op zijn kooi rond te kijken beetje bol en kuifje schuin naar achter.

Dan ineens gaat hij fluiten en loopt wat rond speelt wat eet en drinkt wat dan weer zichzelf poetsen en dan weer rustig gaan zitten. 

Groetjes,
Ronald B.


Kimm

hoi ronald,

wow dat heb je mooi gedaan hoor! netjes :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

1 februari 2009, 14:21:22 #2 Last Edit: 1 februari 2009, 16:48:13 by Hermien
Tjonge wat mooi, zo'n zwevende kooi. Voor mij helaas geen optie. Mijn 'Vliegtuig' zou door haar manoeuvres in de kooi waarschijnlijk zó hard gaan schommelen en wiebelen, dat te vrezen valt voor een neerstortend plafond. Maar voor het stof- en zuigwerk is dit wel een fantastische oplossing.

Eh...trouwens maar goed dat je er ff een foto bij hebt gezet. Ik las nl. in de eerste plaats:

"Twee KOEIEN op een plank..."

is de schuld van Mi Graine....

                          ;D   ;D   ;D   ;D

Ronald Brand

1 februari 2009, 15:02:36 #3 Last Edit: 1 februari 2009, 15:07:28 by Ronald Brand
Oeps......
Ja als Swiebertje straks mag vliegen. Ik kortwiek hem/haar nog 1x keer. Dan zal dat misschien wel problemen geven ja dat schommelen............... uuhhhhh nou dan i.p.v. kettingen worden het palen waar de plank aan gaat hangen.