14 mei 2025, 00:16:26

los buiten

Gestart door Gerdaaaa, 26 januari 2009, 09:34:48

« vorige - volgende »

Gerdaaaa

Hallo,

Ik heb wel gezien dat men valkjes los buiten heeft (zomers in de tuin)

Bij Gizmo waren zn 'vlieg' veren geknipt toen ik hem bij de kweker ging halen. (Giz is nu 7mnd).
Toen vloog hij een meter hoog zeg maar.., hij vliegt nu het hele huis door (en soms erg hoog).
Ik heb hem alwel zover, dat als ik hem roep (telkens hetzelfde korte zinnetje) hij komt.

Nu vraag ik me af...
stel... hij vliegt me een x het raam uit, zal hij dan naar me terugkomen als ik hem roep?

Die valkjes, die los buiten zijn (zomer/tuin), waarom vliegen die niet weg?

Ben heel benieuwd.

Gr. van mij die nu in haar vingers gebeten wordt als ik typ door gizmo...

bobbie

Hoi hoi,

*zucht* Ik word altijd zo verdrietig als ik dit soort berichtjes lees. :-\

Dit komt waarschijnlijk omdat ik een best zware papegaai hieraan ben kwijt geraakt. Gekortwiekt, beetje wind en hopla daar ging hij. Vier dagen later is hij gevonden, hij werd aangevallen door een groep kraaien. Hij ligt nu in mijn tuin begraven.

Laat staan een valkparkiet, een zuchtje wind en weg is hij. Je kan dan roepen wat je wilt maar al zou hij willen komen dan nog zal het dit niet altijd kunnen lukken door de wind, die heeft het heft in handen dan.

Bobbie kwam in huis ook altijd naar me toe als ik hem riep, rennend dan wel want hij was gekortwiekt. Toen ik hem riep toen hij wegvloog landde hij even in een boom, stak zijn middelvinger op en vloog lekker verder. Hij vond het wel interessant.

Dus, om je al het verdriet te besparen wat dit met zich meebrengt, adviseer ik je met klem er niet aan te beginnen.

Groetjes, Nel

Gerdaaaa

nou.... :-\
Ik heb hem niet gekortwiekt hoor...

En ik zeg niet dat ik hem loslaat buiten, ik vraag me af hoe het kan dat sommige beestje niet wegvliegen?
Dat , stel, hij ontsnapt me een x (ongelukjes zitten in een klein hoekje immers).. ...

Ik zou niets doen wat mijn valkje zou schaden.
daarvoor hou ik teveel van hem  :)

Hermien

Per ongeluk of expres, als je valkje naar buiten vliegt, is hij de koning te rijk en zal hij echt niet meer terugkomen. Je kunt roepen wat je wilt. Heb het zelf meegemaakt en als ik dit soort berichten lees, springen de tranen me spontaan weer in de ogen. :'(

Gerdaaaa

Wat voor reacties?
Ik snap het niet.
Wat zeg ik verkeerd?
Ik stel een vraag, niets meer niets minder...

bobbie

Hoi hoi,

Je doet niets verkeerd, het is juist heel goed dat je hier vragen stelt.  :D

Alleen, bij ons springen de tranen in de ogen van ons oud zeer. We denken dan gelijk weer terug aan toen ........... :'(

Snappie? ;)

Groetjes, Nel :)

Gerdaaaa

Oh, ok :)

Dat snap ik !!
Lijkt me zooo erg, als je je vriendje weg ziet vliegen om nooit meer terug te komen... :-\

Maar daarom snap ik dus ook niet, hoe het kan dat sommige vogeltjes dus niet wegvliegen?
Hoe werkt dat dan?

Een vriendin van mij heeft een papagaai, die gaat met haar naar de winkel e.d. Zij vliegt nooit weg...
Hoe zoiets kan, dat snap ik dus niet :-)

Karin

De vogels die niet wegvliegen zijn toch echt zwaar gekortwiekt hoor. Een valkje los buiten zal altijd wegvliegen. En ook al zijn ze gekortwiekt, wat hier ook al gezegt werd... een zuchtje wind en je hebt het nakijken !! Die papegaai zal ook gekortwiekt zijn. Zelfs in avifauna waar ze de ara's trainen is het gebeurt dat ze wegvlogen ! Ene... ramen en deuren echt altijd dicht laten als ze los gaan, alles 3 x controleren !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves