28 april 2024, 14:51:10

Hoe leer je kunstjes?

Gestart door Bartje, 23 november 2003, 20:52:31

« vorige - volgende »

Fiona

Hee valerkiet,
bedoel je dan een grassprietje of een halve pol?  :D
Pico kan een deuntje fluiten (van oorsprong deuntje van Dikke en de dunne) en dat is iedere keer weer fluiten en dan leert hij het.
Hij leert nu kusjes geven, en dat is een kwestie van oefenen.
Oh ja hij vind het lekker om op mijn tond te bijten, ehm...nee geen kunstje :-)
Wie weet wat hij in de toekomst nog allemaal leert, of straks zijn nieuwe maatje.

Groetjes, Fiona

Andrea

Hallo,

Mijn valkje kan salto's draaien om haar zitstok, ze is een echte acrobaat. Dit doet ze gewoon uit haar zelf.
Ze fluit korte deuntjes zoals fiet vieuw. Het lijkt me leuk als ze iets kan zeggen, maar als het niet lukt maakt het niet uit. Je moet het ook niet dwingen, vind ik. Toch herhaal ik vaak: hallo en haaai of hallo Sparkle. Ze herkent dit wel, maar zeggen ho maar.
Als ik haar op mijn vinger heb en ik zeg kusje, geeft ze ook echt een kusje.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Raikiri

3 januari 2004, 16:53:57 #17 Last Edit: 3 januari 2004, 16:56:17 by Valkparkietlover
De mijne kent ook geen kunstjes maar ik ga dat hem wel leren. Hij kan wel een beetje praten. hij zegt Hallo en Hallo Chris en af en toe zing hij een deuntje van happy birthday to you en lief zijn natuurlijk maar dat is ie niet altijd! :'(



Groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

giovanni

mijn valkje kunnen in ieder geval géén kunstjes en ik zou al blij zijn als ie eens helemaal vrijwillig op mijn vinger stapt  :)
Wel kan een van mijn valkjes helemaal ondersteboven aan de zijkant van de kooi hangen voor een tijdje