8 mei 2025, 03:50:20

scheidsrechter spelen of niet?

Gestart door S. van Klink, 17 februari 2009, 17:37:40

« vorige - volgende »

S. van Klink

Zoals jullie dus ondertussen weten heb ik sinds kort een 2de valkje er bij. Op zich gaat het allemaal goed, Looney krijgt steeds meer praatjes en is goed ondernemend. Had ook vrij snel z'n voer en waterbak enzo ontdekt.
In het begin zaten beide valkjes erg de kat (nja de andere valk) uit de boom te kijken maar het begint nu toch wel op te vallen dat ze buiten de kooien toch wel een beetje beginnen te pikken als ze bij elkaar in de buurt zijn.
Voornamelijk Kiwi probeerd dan bijvoorbeeld in Looney z'n pootjes te bijten.
Nu was dit natuurlijk wel een beetje te verwachten (ook al hoop je van niet natuurlijk) maar wat is hier nu het beste aan te doen? scheidsrechter blijven spelen of ze het zelf maar uit laten zoeken?
nogmaals voor de duidelijkheid, ze hebben nog allebij hun eigen kooi

Kimm

hoi,

geen scheidsrechter gaan spelen is het advies.
als je dat gaat doen dan weet kiwi dat jij er problemen mee hebt en dan zal hij doorgaan. negeer het en laat het ze uitvechten. ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om dit te negeren en geen scheidsrechter te gaan spelen. Wel is dit het beste. kiwi probeert looney uit en kijkt waar de grenzen liggen.
Laat het maar op zijn beloop. zolang er geen bloedende valkjes komen is het nog acceptabel.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Inderdaad.... ik heb hier ook twee valkjes, die elkaars partners moesten worden.... wat een grap of nie, toen bleek dat de ene de andere ook in de pootjes ging bijten...
MIjn advies is, niet ermee bemoeien... er komt een tijd, dat de ene er zo van baalt, dat ie terug doet en dan is het gevecht vaak over...

Succes!!

S. van Klink

Jullie advies gevolgd en inderdaad, het uitdagen is ondertussen alweer veeeeeeeeeel minder.
Wat ik dus ook al in een ander topic gezet heb, Looney begint Kiwi ook steeds meer op te zoeken. Hoewel Kiwi natuurlijk nog steeds voornamelijk aandacht voor mij heeft, maar ook helemaal niet erg natuurlijk.

Kimm

ik ben erg blij dat het minder is geworden. dat viel zeker niet mee om je er niet mee te bemoeien ;D

succes verder!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

S. van Klink

Hehehe was/is het inderdaad wel ja, maar ondertussen wel gezien dat ze zichzelf goed genoeg kunnen verdedigen. Natuurlijk gebeurt het nog wel dat ze af en toe ff "lelijk" doen naar elkaar, maar ik denk dat dat vrij normaal is... Ze kunnen tenmiste ook gewoon heel lief bij elkaar (in de buurt) zitten, zonder dat er wat gebeurt.