20 juni 2025, 22:18:34

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Bonnie,

Wat erg zeg  :'( Waarom ze nu dat toch doen?
Ik vraag me het soms al af bij het plukken...dan is er soms ook bloed te zien, geen leuk gezicht...maar dit is echt erg!
Ik hoop dat de valkjes er heel heel snel bovenop komen, denk je dat ze het allemaal gaan redden?
Sterkte...

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Saar

Ach wat verscrhikkelijk :'( :'( :'(
Ik duim voor de kleintjes!!!

mila

:censuur jeetje meis dit is wel hele erge mishandelding die plaats heeft gevonden dit heb ik nog nooit gezien..

en waarom he je weet het niet.
als je hulp nodig heb moet je maar ff prive mailtje sturen dan help ik waar ik je kan helpen woon toch dichtbij je dus daarom.

groetjes
mila

lynette

Hoi Hoi

Ohh ik kan me vreselijk goed voorstellen hoe jij bent geschrokken  :censuur :'( vreselijk voor je zeg en ook voor de valkjes. Hopelijk vind je nog de oorzaak want ik geloof zeker dat je dit nooit meer mee wil maken.

Succes met de kaboutertjes en ik ga voor je duimen dat dit niet meer gebeurt  :-*

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

carco

Jeetje dit is heftig zeg  :o Bizar! Ik kan me voorstellen dat je pislink was/bent. Ik hoop dat je ze er allemaal doorheen kan trekken.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Ach wat sneu voor de kleintjes.
En balen voor jou dat weekend plannen overhoop zijn gehaald.
gr Esther

monica

Jeetje, wat zien die er erg toegetakeld uit :o!
Geen muizen in het blok gehad, dat de ouders daarom zo over de zeik hebben gereageerd??
Sommige jongen lijken zelfs wel schaafplekken te hebben zo op de foto ???
Vorig jaar heb ik zoiets bij mijn bourkes gehad, maar die beten de jongen echt kapot, wat begon met plukken eindigde plotseling met doodbijten, ...maar dat zag er toch heel anders uit.
Wat goed dat je er op tijd bij was!
Veel sucses ermee!

Groetjes Monica.

*Manon*

Jemig Bonnie, Ik ben er echt even stil van!!
Weet niet wat ik zie...

Ik wens de kleintjes maar ook jou sterkte, wat zul je geschrokken zijn.

Groetjes Manon

Kimm

jeetje wat een drama hier bonnie. bah!!
ik wens jou heel veel sterkte en ik hoop dat de kleintjes er helemaal bovenop gaan komen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Yvon

Hoi hoi

Pfffff,je titel liet me behoorlijk schrikken.  :o
Ik dacht eerst dat er 1 of andere dierenmishandelaar in je volieres bezig was geweest.
Maar wat dit koppel heeft gedaan is ook gewoon pure mishandeling.  >:(  :'(
Wat bezielen die beesten toch om hun pleeg/eigen kinders zo toe te takelen.  ???
Daar zullen we helaas nooit achterkomen.
Gelukkig ging je 's avonds toch nog even kijken,alsof je onbewust toch een ingeving kreeg.  ::)
Ik hoop dat ze er allemaal goed doorheen komen.
Helaas ten koste van je leuk geplande weekend.  :-\

Sterkte en succes !!

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Jacky

Heel veel sterkte met de valkjes. Ze zien er echt heel zielig uit  :'(

♪ Marlies

Wow, dat is echt wel schrikken als je die kleintjes zo in het blok aantreft. :o

Zouden dat de ouders gedaan hebben ?
Ik weet wel dat bij de rose collies zulke dingen gedaan worden door de ouders, maar bij valkjes heb ik het nog nooit gehoord.

Hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt en houden ze er niets aan over.

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op 19 juni 2009, 16:11:37
Hoi Bonnie,

Wat erg zeg  :'( Waarom ze nu dat toch doen?
Ik vraag me het soms al af bij het plukken...dan is er soms ook bloed te zien, geen leuk gezicht...maar dit is echt erg!
Ik hoop dat de valkjes er heel heel snel bovenop komen, denk je dat ze het allemaal gaan redden?
Sterkte...

Groetjes,
Manja

Hey Manja,

Over de oudste vier, vijf eigenlijk maak ik me geen zorgen. Maar over de jongste twee wel. Zij zijn het kleinst en het kaalst en het ergste toegetakeld. Als ze geen ontstekingen krijgen en hun kropjes netjes blijven werken dan komt het wel weer goed.

Citaat van: mila op 19 juni 2009, 16:35:33
:censuur jeetje meis dit is wel hele erge mishandelding die plaats heeft gevonden dit heb ik nog nooit gezien..

en waarom he je weet het niet.
als je hulp nodig heb moet je maar ff prive mailtje sturen dan help ik waar ik je kan helpen woon toch dichtbij je dus daarom.

groetjes
mila
[/color][/font][/size]
Thanks!  :-*  Ik heb deze week gelukkig geen afspraken waardoor ik met voedingen in de knoop zou komen, alles kan er mooi tussendoor. Behalve het weekend dan, maar goed, dat is niet anders. Als ze het redden is dat ook niet zo erg.

Citaat van: monica op 19 juni 2009, 19:15:04
Jeetje, wat zien die er erg toegetakeld uit :o!
Geen muizen in het blok gehad, dat de ouders daarom zo over de zeik hebben gereageerd??
Sommige jongen lijken zelfs wel schaafplekken te hebben zo op de foto ???
Vorig jaar heb ik zoiets bij mijn bourkes gehad, maar die beten de jongen echt kapot, wat begon met plukken eindigde plotseling met doodbijten, ...maar dat zag er toch heel anders uit.
Wat goed dat je er op tijd bij was!
Veel sucses ermee!

Groetjes Monica.

Hoi Monica,

Bedankt voor het meedenken. Muizen zijn het niet, ze zitten binnen in een kweekkooi met gladde trespa wanden en de wielen staan zo dat er geen muizen via het gaas in het frontpaneel naar binnen kunnen.

Andere dieren of valkjes kunnen er ook niet bij. Het zijn inderdaad schaafplekken, maar ook serieus blauwe beurse plekken en bloeduitstortingen  :'(

Citaat van: *Yvon op 19 juni 2009, 20:45:36
Hoi hoi

Pfffff,je titel liet me behoorlijk schrikken.  :o
Ik dacht eerst dat er 1 of andere dierenmishandelaar in je volieres bezig was geweest.
Maar wat dit koppel heeft gedaan is ook gewoon pure mishandeling.  >:(  :'(
Wat bezielen die beesten toch om hun pleeg/eigen kinders zo toe te takelen.  ???
Daar zullen we helaas nooit achterkomen.
Gelukkig ging je 's avonds toch nog even kijken,alsof je onbewust toch een ingeving kreeg.  ::)
Ik hoop dat ze er allemaal goed doorheen komen.
Helaas ten koste van je leuk geplande weekend.  :-\

Sterkte en succes !!

Groetjessss Yvon

Oef ja, met zo'n titel had dat ook nog gekund inderdaad. Nee gelukkig is dat niet het geval geweest.

Het is jammer dat ik niet weet wie van de twee de schuldige is, en waarom. Het enige wat ineens anders was, was het schone blok. Ik verschoon de blokken in zijn geheel, ik heb een nieuw blok, met vulsel, haal de jongen eruit, vervang de blokken en zet de jongen terug.

Ze zijn dan nog geen 2 minuten uit het hok en het 'nieuwe' blok is identiek aan het oude alleen schoon. Zou dat zoiets triggeren? Was het het aantal jongen en het verschil in leeftijd en grote tussen de oudste en de jongste?

Ik denk dat ik het nooit zal weten.

Citaat van: ♪ Marlies op 19 juni 2009, 23:45:50
Wow, dat is echt wel schrikken als je die kleintjes zo in het blok aantreft. :o

Zouden dat de ouders gedaan hebben ?
Ik weet wel dat bij de rose collies zulke dingen gedaan worden door de ouders, maar bij valkjes heb ik het nog nooit gehoord.

Hopelijk zijn ze snel weer opgeknapt en houden ze er niets aan over.

Zij zijn de enigen die toegang hebben tot de jongen. De kweekkooi waar het koppel en de jongen inzitten staan bij ons in huis. Niets of niemand kan er bij .  :-\

De wonden zijn afschuwelijk maar oppervlakkig, het meeste rood is vooral beurs. Als ze nu geen nare naweeën krijgen als kropverzuringen en ontstekingen dan komt het wel goed. Althans aan de buitenkant. Ik heb werkelijk gene idee of valkjes een geestelijk trauma kunnen overhouden aan abusive ouders  >:(

@ Saar, Lynette, Manon, Kimm, Carolien, Esther en Jacky. Thanks voor de wensen, het meeleven en het duimen!

Dierenfreackske

Hoi Bonnie...wat zielig voor de donsjes...ik hoop dat ze goed hetstellen, ik denk niet dat het van muizen is, ook omdat ze er niet aankunnen maar muizen doen zoiets niet,maar wel valkjes hoor! Ik heb hier 2 valkjes die uitgevlogen zijn en nog geplukt worden door de ouders en een andere valkje nog, maar heb ze ook binnengehaald nu gisteren avond ...nu kunnen ze niet meer geplukt worden, en door het binnenhalen heb ik een paar serieuze beten van Cleo zijn sterke bek aan over gehouden he! Dit is dat wel tot bloedens toe, erger dan hier...al gaf de moeder al geen eten meer aan Cody, dus heb ik gisteren moeten bij pappen. Die van mij zijn al 7 weken he!
Veel beterschap voor ze, wat zal jij ook geschrokken zijn he! Gelukkig kunnen ze nu niet meer plukken he! Grtjs Ann

Gerdy

Hoi Bonnie..meid ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent..ze zien er zeker erg toegetakeld uit..
hebben de ouders/pleegouders eerder geplukt?

het zal altijd een raadsel blijven wat ze hiertoe heeft gedreven.

wat een geluk dat je zo laat nog de nest controle hebt gedaan.

ik zal voor je duimen dat alles goed komt met de jongen.

erg jammer van je geplande weekend.

heel veel sterkte.

groetjes Gerdy