16 april 2024, 17:56:09

-•=De Grijze Parel 2009=•-

Gestart door •=Bonnie=•, 24 januari 2009, 18:57:51

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

24 januari 2009, 18:57:51 Last Edit: 18 maart 2010, 13:30:23 by •=Bonnie=•
 




Allereerst allemaal nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en bedankt voor alle berichtjes in mijn boekje van 2008.

Ik begin dit boekje maar weer met het voorstellen van mezelf en onze vogels  :D

Mijn naam is Bonnie en ik woon met mijn gezin in Nijetrijne, dat ligt net over de grens in Friesland ongeveer 20 km. vanaf Emmeloord.

In het dagelijks leven ben ik fotografe, maar voor een goede indruk van mijn werk moet je niet op de site van onze kwekerij kijken, dat zijn gewoon huis tuin en keuken kiekjes met dito camera.

Wie het leuk vind mijn echte werk te bekijken kan terecht op:



Momenteel hebben we 6 koppels valkparkieten die ik hieronder even voor zal stellen samen met wat kiekjes van onze buitenvolière.





De vluchten








De koppels en mutaties


Dit is een nieuw koppel... Robin hadden we al, hij vormde het afgelopen jaar een koppel met Robijn1. Dit klikte echter niet zo super, zij plukte Robin zijn kop kaal. Toen Robijn2 net voor de herfst uit quarantaine kwam en meteen oog voor Robin had bleef de partnerruil dan ook niet lang meer uit. Robijn1 is inmiddels verhuisd naar een naburig kweekster en Robin en zijn nieuwe Robijn hebben hun huwelijk al een paar maal geconsumeerd  ;D




Blanco en Baukje vormden vorig jaar al een koppel. Omdat Baukje nog maar een jaar was en niet erg fors in tegenstelling tot Blanco kregen ze pas tijdens de laatste ronde een blok. Ze brachten met succes een nestje groot en dit jaar mogen zij het weer proberen. Het is een hecht koppel dat veel kroelt en altijd samen is.




Een fonkelnieuw koppel... Cocktail is in de eerste ronde van 2008 geboren uit een palefallow witmasker man en een EF bleekmasker lutino pop. Dreams is van 2007. De twee zitten al sinds de herfst samen bij ons in Quarantaine en we hopen natuurlijk dat het ook echt een koppeltje wordt. Ze kunnen het goed vinden en zitten altijd stijf naast elkaar dus wat dat betreft ziet het er al goed uit.  :)




Bingo en Belle hebben vorig jaar een schitterend nestje gehad maar zoals helaas vaak bij geelwangen deed Bingo niet mee met broeden. De eitjes zijn dan ook uitgebroed door een pleegkoppel. Zou er dit jaar verbetering zijn? Ook dit is een zeer klef stelletje die alles samen doen.





Extran en Extreme hebben het afgelopen jaar nogal gerommeld. Ze hebben 1 nestje zelf grootgebracht maar daarna deed Extran niet meer mee terwijl Extreme maar bleef leggen en leggen. Hun eitjes zijn deels door de andere koppels uitgebroed en grootgebracht. Hopelijk doen ze het dit jaar beter samen.





Jelle en Beauty hadden ook een moeizame start, eitjes op de grond en onbevrucht maar uiteindelijk toch twee bevruchte eitjes die ze zelf hebben bebroed. De jongen plus twee van Extreme en Extran brachten ze voorbeeldig groot. Eens zien wat dit jaar brengt, de twee zijn onafscheidelijk, altijd samen...


Dierenfreackske

Hoi Bonnie, mooie koppels heb je weer hoor, ik ben benieuwd welke jongen er gaan zijn in 2009, grtjs Ann



Anke

Hoi Bonnie,
Leuk om al je koppeltjes weer eens op een rij te zien :)
Daar kunnen weer hele mooie valkjes uitkomen in het nieuwe kweekseizoen.
Veel succes dit jaar!!

Oh ja Juul.... die is helemaal into het wipwappen.
Zijn popje Max en hij doen het zo ongeveer 10 keer per dag :o ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mila

hoi bonnie

mooie koppels heb je samengesteld..
hopen dat er mooie jongen komen..

groetjes mila

Monky

Hi Bonnie,

Je hebt weer prachtige koppels!! Ik zie de ouders van Sanya er ook weer tussen staan  ;D
Ze is echt een beauty. Ik sta er steeds weer versteld van. Ze was namelijk een tijdje in de rui en had hele rommelige veren. Eigenlijk was ze toen best lelijk  :-X Maar toen ze daar eenmaal doorheen was ontpopte ze in een ware beauty!!

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat je schitterend fotografeert!! Ik heb je foto's bekeken. Werkelijk prachtig. Ook die trouwfoto's. Echt mijn complimenten. Je bent heel goed in je werk. Je hebt vast hele tevreden klanten  :)

Heel veel succes in het nieuwe seizoen ondanks het trieste afsluiting van 2008.

Groetjes,
Monky

•=Bonnie=•

Citaat van: Dierenfreackske op 24 januari 2009, 19:53:03
Hoi Bonnie, mooie koppels heb je weer hoor, ik ben benieuwd welke jongen er gaan zijn in 2009, grtjs Ann

Hey Ann :)

Thanks, er is niet veel veranderd op Robin zijn nieuwe Robijn en het compleet nieuwe koppel na. En dat is wat mij betreft net mooi zo, afgelopen jaar heb ik veel te veel moeten eierdansen en pappen met al die jonge koppels.  :-\  Hoewel ik heel veel super mooie en gezonde jongen op stok heb gekregen hoop ik dat het dit jaar een stuk beter gaat in die zin dat ik me er minder me hoef te bemoeien.  ;)


Citaat van: Anke op 24 januari 2009, 19:58:12
Hoi Bonnie,
Leuk om al je koppeltjes weer eens op een rij te zien :)
Daar kunnen weer hele mooie valkjes uitkomen in het nieuwe kweekseizoen.
Veel succes dit jaar!!

Oh ja Juul.... die is helemaal into het wipwappen.
Zijn popje Max en hij doen het zo ongeveer 10 keer per dag :o ;D
Groetjes Anke


Hey Anke :)
Dank je  ;D  Ik weet niet wat jij die vogels leert hoor haha, ben wel heel erg benieuwd hoe Juul het gaat doen als papa! Is Alex ondertussen ook al wakker??


Citaat van: mila op 24 januari 2009, 20:01:24
hoi bonnie

mooie koppels heb je samengesteld..
hopen dat er mooie jongen komen..

groetjes mila



Hey Mila :)
Thanks, voorlopig houden ze nog maar even vakantie met zijn allen. Misschien dat de twee koppels binnen wat eerder mogen beginnen, de rest moet nog maar even geduld hebben.


Citaat van: Monky op 24 januari 2009, 23:30:02
Hi Bonnie,

Je hebt weer prachtige koppels!! Ik zie de ouders van Sanya er ook weer tussen staan  ;D
Ze is echt een beauty. Ik sta er steeds weer versteld van. Ze was namelijk een tijdje in de rui en had hele rommelige veren. Eigenlijk was ze toen best lelijk  :-X Maar toen ze daar eenmaal doorheen was ontpopte ze in een ware beauty!!

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat je schitterend fotografeert!! Ik heb je foto's bekeken. Werkelijk prachtig. Ook die trouwfoto's. Echt mijn complimenten. Je bent heel goed in je werk. Je hebt vast hele tevreden klanten  :)

Heel veel succes in het nieuwe seizoen ondanks het trieste afsluiting van 2008.

Groetjes,
Monky



Hey Monique :)
Dank je voor de complimenten :D

Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe Senya er nu uit ziet, dat ze mooi is verbaasd me niet, dat was ze natuurlijk al toen ze naar jou mocht verhuizen  :P Ja haar ouders staan er ook weer bij, hopelijk gaat Extreme dit jaar niet weer aan het doorleggen. Zij blijven dit jaar ook buiten tijdens het seizoen, misschien dat het dan beter gaat.



mila

heey bonnie

ik zou heel graag willen dat mijn honden zo mooi op de foto kwamen mar helaas hebben chihuahua's apart karakter, zoals zeer terug houdend...
anders had ik het wel geweten dan waren we langs gekomen met zijn alle haha...
dan wilde ik van deze foto's

bambam in zijn jongere tijd 12 weken oud.

Yum Yum volwassen mee aan het race met de whippet.

dus de valkjes mogen nog niet eitjes leggen bij jou.
ik heb zelf 2 jonge koppels en 1 ouder koppel binnen zitten, die zouden van mij wel mogen.
hebben ook een blok hangen.

groetjes
mila

Mara

Hoi Bonnie

Mooie koppels heb jij zeg! En wat een mooie voliere, poeh, dan is die van mij wel klein hoor en dacht al dat die groot was.... ;)

Veel succes voor het komende kweekseizoen.

Groetjes

Mara

Anke


Citaat van: -•=Bonnie=•-

quote author=Anke link=topic=30841.msg565917#msg565917 date=1232823492]
Hoi Bonnie,
Leuk om al je koppeltjes weer eens op een rij te zien :)
Daar kunnen weer hele mooie valkjes uitkomen in het nieuwe kweekseizoen.
Veel succes dit jaar!!

Oh ja Juul.... die is helemaal into het wipwappen.
Zijn popje Max en hij doen het zo ongeveer 10 keer per dag :o ;D
Groetjes Anke


Hey Anke :)
Dank je  ;D  Ik weet niet wat jij die vogels leert hoor haha, ben wel heel erg benieuwd hoe Juul het gaat doen als papa! Is Alex ondertussen ook al wakker??




Hoi Bonnie,
Alex hield het de vorige ronde op orale seks ;D
Maar als pleegpappa heeft hij het prima gedaan.
Dus ik ben heel benieuwd wat hij zal doen als ze later dit jaar weer een blok krijgen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mila

hoi Bonnie

ik zou het dan in een studio doen omdat MIJN chihuahua's gewoon weglopen behalve YumYum,

maar als ik kijk naar 4 hondjes hier die zijn al bang in de auto zijn hier ouder gekomen dus nooit wat geleerd en heel bang.

maar met deze zou het denk ik wel lukken,, Dior YumYum Lola BamBam Whoopie Ceesje de rest is gewoon bang ook al doe je relaxt.
ik weet van Mila en Sydney al stresse in de auto Bailey bijt iedereen en blaft Tinkie is de Pitbull in huis en buiten huis.

P.S misschien brutaal maar wat kost nou als je met 1 hondje komt voor een paar mooie foto's?

groetjes

•=Bonnie=•

Citaat van: mila op 25 januari 2009, 11:15:19
dus de valkjes mogen nog niet eitjes leggen bij jou.
ik heb zelf 2 jonge koppels en 1 ouder koppel binnen zitten, die zouden van mij wel mogen.
hebben ook een blok hangen.

groetjes
mila


Ik heb twee koppels binnen, het quarantaine koppel en Mork & Mindy. In die hokken staat al een blok dus zij mogen het uitzoeken. De rest moet inderdaad nog wachten, ik heb pas net de laatste jongen van 2008 de deur uit... ff rust vind ik wel lekker  ;)

Citaat van: Mara op 25 januari 2009, 11:31:39
Hoi Bonnie

Mooie koppels heb jij zeg! En wat een mooie voliere, poeh, dan is die van mij wel klein hoor en dacht al dat die groot was.... ;)

Veel succes voor het komende kweekseizoen.

Groetjes

Mara


Thanks :) We hebben hier in en om huis ook lekker de ruimte dus kunnen de beesten daar fijn van mee profiteren :)

Citaat van: Anke op 25 januari 2009, 11:48:57
Alex hield het de vorige ronde op orale seks ;D
Groetjes Anke


PARDON???  :o ;D  Wat moet ik me daar bij voorstellen???

Citaat van: mila op 25 januari 2009, 19:47:33
P.S misschien brutaal maar wat kost nou als je met 1 hondje komt voor een paar mooie foto's?


Ik heb je even een privé berichtje gestuurd  ;)


mila

hoi Bonnie

ik heb je prive bericht gelezen.
ik ga der goed overnadenken want ik vind het wel wat voor Whoopie de Whippet en YumYum de chihuahua want die kunnen wel los lopen denk ik haha.

als ik het wil dat gebeurt het met vakantie geld haha

groetjes
mila

•=Bonnie=•

26 januari 2009, 17:58:29 #12 Last Edit: 26 januari 2009, 19:46:02 by -•=Bonnie=•-
Citaat van: mila op 26 januari 2009, 12:45:23
hoi Bonnie

ik heb je prive bericht gelezen.
ik ga der goed overnadenken want ik vind het wel wat voor Whoopie de Whippet en YumYum de chihuahua want die kunnen wel los lopen denk ik haha.

als ik het wil dat gebeurt het met vakantie geld haha

groetjes
mila


Ik hoor het wel  ;) Dit hoort ook niet in de dagboekjes thuis, als je wilt afspreken moet je maar even via mijn site mailen  :)

Gerdy

Hoi Bonnie,

wat heb je super mooie koppeltjes zitten..

je volliere wooooooow wat mooi en groot.

veel succes straks met het nieuwe kweekseizoen.

gr gerdy

Marian

Hallo Bonnie,

Wat een mooie koppels :D
Succes met het kweekseizoen :D :D

Groetjes, Marian