20 juli 2025, 10:46:55

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

Kimm

sjonge dat is erg vervelend zeg. maar goed dat je heen bent gegaan. je gevoel zei het al ;)
ik hoop dat het allemaal in orde gaat komen en dat ze van de pellets willen gaan eten. bij mij was dat een drama. :-\
ik hoop vrijdag op een hele goede uitslag voor je hoor.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Sabine ...oeps,  ik duim ook voor een goede uitslag voor vrijdag hoor!  Grtjs. Ann

sabine

Damens bedankt voor jullie mede leven :-*
Pearl eet zonder problemen van de pellets ;D Ze is groot gebracht met NutriBird en ze eet hier liever die van Harisson. En als ze er niet zo goed van wil eten mag zaad ook wel maar het is nu tijdelijk beter om alleen Pellets te geven. En dat lijkt mij geen probleem ze eet normaar liever de pellets als de iets minder lekkere zaadjes.

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi hoi ...wat fijn dat Pearl zonder problemen van de pellets eet... fijn dat ze de pellets graag lust ook! Grtjs. Ann

Hermien

Wat een tegenvaller. Nu weer spanning voor de uitslag. Hoop voor je dat het geen PBFD is, hoor.

Caroline

Jeetje balen .... weer die spanning.  :-\

Sterkte .... ik duim voor je mee.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Het is idd een tegenvaller maar ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd. En dat ik direct naar de VA ben gegaan nu kan tenminste de veer verder onderzocht worden. Ik denk niet dat het PBFD is die kans is denk ik niet zo groot. Maar om het uittesluiten is er een onderzoek nodig.
Ik heb wel trots lopen zeggen dat Pearl normaal gesproken zo goed van de pellets eet. Nou, dat geld niet voor als ze moet :-\ Ik heb haar uit de kooi gehaald om even zaad te eten. Ze heeft vandaag anders te weinig gegeten. Binky was gelijk helemaal happy om bij zijn meisje te zijn. Pearl heeft flink bij gegeten onder het genot van het gezang van Binky. Later ging Binky de pellets eten in de kooi van Pearl :) Wat een stel is het toch.

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi Sabine, veel succes met het onderzoek voor je valkje.
Leuk dat ze zo goed opschieten he, lief is dat...die twee kunnen gewoon niet zonder elkaar he, hihi!   :-*Veel succes met het onderzoek nog hoor! Grtjs. Ann

sabine

13 oktober 2009, 20:47:58 #563 Last Edit: 13 oktober 2009, 20:50:03 by sabine
Vanavond is Pearl weer een rare veer verloren. Ik heb er foto's van gemaakt!

De veer hoe ik hem vond.

Foto's na dat ik het stukje huls verwijderd heb.
De helft van de veer heeft een open veerschacht. Het kleine puntje aan het uiteinde van de veer, is de 2 mm waar mee de veer vast zat.

De andere kant van de veer

Om de ontstoken punten van de vleugel maak ik me minder zorgen dan deze typische veren. Hopelijk is het behandelbaar.

Groetjes Sabine

sabine

Citaat van: Dierenfreackske op 13 oktober 2009, 19:31:47
Hoi Sabine, veel succes met het onderzoek voor je valkje.
Leuk dat ze zo goed opschieten he, lief is dat...die twee kunnen gewoon niet zonder elkaar he, hihi!   :-*Veel succes met het onderzoek nog hoor! Grtjs. Ann

Dank je wel Ann,

Het is erg lief om te horen dat ze elkaar roepen, ook al staan de kooien naast elkaar. Er is niet echt een de baas. Beiden laten duidelijk merken wat ze willen of juist niet. En wie er wint blijft steeds weer een verrassing. Ze kunnen soms niet met elkaar meer al zeker niet meer zonder elkaar. Ik vind het altijd weer leuk om te zien hoe ze samen uit een bakje eten. ;D De eerste heeft het recht om een halve minnut alleen te eten voordat de ander bij mag schuiven. ;D

Groetjes Sabine

Marian

Hoi Sabine,

Goh wat vervelend dat je nog in onzekerheid moet zitten. Hoop en duim voor je dat het niet om een nare ziekte gaat :-\
Gelukkig eet ze goed de pellets :)
Sterkte!

Groetjes, Marian

sabine

22 oktober 2009, 19:04:25 #566 Last Edit: 22 oktober 2009, 19:11:13 by sabine
Hallo,

Vandaag heb ik de uitslag gekregen van het PBFD onderzoek. Gelukkig is de uitslag negatief ;D
Dus de misvormde veren komt door de ontsteking. Helaas is de ontsteking nog niet helemaal weg. Ze moet nu nog 10 dagen aan de antibiotica. Dan heeft ze totaal 3 weken antibiotica gehad. Voor ik stop met de antibiotica moet ik nog een keer overleggen met de dierenarts.

Met Binky en Pearl gaat het erg goed ;D Ze zijn onder tussen gewend dat ze even niet bij elkaar in de kooi zitten. En er wordt ook niet meer zo hard naar elkaar geroepen. Het grappige is wel dat Binky niet weet hoe snel hij uit de kooi moet komen als hij er uit mag. En Pearl zit steeds meer liever bij mij als bij Binky. Ze plundert daar in tegen wel graag zijn etensbak :D. Als ze dalijk weer bij elkaar zitten zal ze denk ik wel weer wat meer naar Binky trekken. Ze zullen denk ik wel gaan vechten om de ladder. Binky en Pearl slapen beiden liever op de ladder dan op de bovenste stok. En samen slapen doen ze niet zo vaak. Pearl slaap liever tegen mij aan, maar mijn bed is niet geschikt voor een valkje. En ik zie me zelf niet op een stok zitten ;) ;D Dus Pearl zal het met Binky moeten doen.
Het is soms wel sneu voor Binky. Hij wilde zo graag een meisje om een koppeltje te vormen. Nu heeft hij alleen de kussen :-\
Maar dat houd ook in dat ik me niet druk hoef te maken over eventuele bevruchte eitjes. ;) En ik zou natuurlijk een  vriendinnetje erbij kunnen nemen voor Binky. Maar ik heb maar 2 schouders en dan zou ik ook een grotere kooi moeten kopen. En hoe hoe zal het dan gaan? Nee, helaas voor Binky hoe veel ik ook aan hem hou voor deze wens kan hij beter Pearl gaan versieren.

Groetjes Sabine

amazingleeuwtje

Caroline

Och meis, wat een fijn nieuws .... geen PBFD, super!!!  :D

Beterschap voor Pearl, uiteraard balen dat de ontsteking nog steeds niet helemaal over is.  :-\

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Hihi die Binky  ;D Eerst eet hij de pellets van Pearl op. En vervolgens gaat hij van uit haar hooi naar Pearl roepen in de hoop dat ze komt. Wat een schatje is Binky :-*

Dank je wel Caroline!
Sylvia, ik ben ook erg blij met de uitslag ;D