20 juli 2025, 10:46:51

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

sabine

21 juli 2009, 13:29:21 #435 Last Edit: 21 juli 2009, 13:36:31 by sabine
Hoi,

Ik heb net Daktarin creme en vitamine druppels op gehaald bij DK de Baronie.
Wat een geduldige en aardige mensen daar. dr Bastiaanse nam me mee naar de behandelkamer en heeft daar voor mij de uitslag van het uitstrijkje uit geprint. Er zijn zeer veel gisten (Candida-achtig) aan getroffen. En vrijwel geen bacterien of ontstekinscellen aanwezig.
Je kan het dus vergelijken met spruw

Hopelijk komt is het bloedonderzoek goed. Pearl is op PBFD en Polyoma getest en Binky alleen op PBFD. Maar als Pearl last heeft op Polyoma dan wordt Binky's Bloed nog daarop getest.

Pearl is op dit moment aan het genieten van het kattengras en Binky vermaakt zich liever met de kussen.

Groetjes Sabine

sabine

Citaat van: Kimm op 21 juli 2009, 13:11:58
ik zal je even de link ervan geven.
de eerste keer dat ik het gebruikte, had ik het van de vogelarts en dat beviel goed!
de olie verwarm je en je doet een paar druppels door krachtvoer.

http://parrotparadise.eu/index.php?page=shop.browse&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=25

Dank je wel Kim

Diaantje

hoi Sabine,

Wat fijn dat je nu eindelijk een gedeelte van de uitslag binnen hebt.
Of dit goed nieuws is durf ik niet te zeggen.
Ik hoop dat de creme gaat werken.....
Ik vraag mij danalleen af als je het op haar bekje moet smeren hoe het dan in haar keel moet genezen, want het zat toch ook in haar keel?

O wat een zorgen allemaal, ik weet zo goed hoe je je voelt als je valkje ziek is....
Je probeert er alles aan te doen en dan zie je ze zo, zo zielig...ik heb ech tmet jou en Pearl te doen.
Ik hoop dat de uitslag van het bloed goed is.....
Uieraard duim ik weer voor je :-*

dikke knuffel voor jullie!!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marian

Hoi Sabine,

Ik vind het wel goed nieuws wat ik lees :D
Nu kun je gericht het bekje van Pearl gaan behandelen.
Ook fijn dat je zo prettig bent behandeld, dat maakt altijd zoveel uit!!!
Uiteraard nog de bloeduitslag van donderdag afwachten... :-\
Ik hoop dat het snel beter zal gaan met Pearl.

Hier geef ik de valkjes elke 3 dagen biologische appelcider azijn door het water en druppeltjes bogena multi vitamine van beaphar.
Dus dag 1 de vitamine, dag 2 de appelcider azijn en de 3-de dag alleen water :D

Nog sterkte met het wachten op de uitslag van donderdag :-*

Groetjes, Marian

Diaantje

hhhhmmm ik doe wel regelmatig appelcider en vitamine maar er zit te weinig regelmaat in dus ik geloof dat ik dat nu ik het lees ook maar wat regelmatiger ga doen....

sabine geef jij ze ook appelciderazijn?

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

hoi sabine,
ik geef nu aloe vera door het drinkwater. dit mag nl elke dag :D
ook te vinden op die site die ik jou gaf ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Diaantje

Citaat van: Kimm op 21 juli 2009, 13:11:58
ik zal je even de link ervan geven.
de eerste keer dat ik het gebruikte, had ik het van de vogelarts en dat beviel goed!
de olie verwarm je en je doet een paar druppels door krachtvoer.

http://parrotparadise.eu/index.php?page=shop.browse&category_id=12&option=com_virtuemart&Itemid=25

hoi Kimm,

Tot hoeveel graden verwarm je dat en hoe lang ongeveer?
Ik begrijp dat je het niet door hetwater kan doen.... dat is wel jammer...

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

dit kan je verwarmen in een bakje gekookt water, dan smelt het, maar je kan ook een klein stukje eruit halen en dat in een lepeltje doen en boven het vuur laten smelten.
heel klein beetje.
je kan het ook wel door het voer doen hoor of door eivoer. ;)
het is gestold en dit bewaar je in de koelkast.

Diaantje

hhhm oke thanx...
Misschien dat ik het nog wel ga bestellen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Kimm

Caroline

Wat een fijn nieuws over het bekkie van Pearl tot nu toe.  :)

Hopelijk zijn de bloeduitslagen ook goed.

=========================

Heel erg triest vind ik het dat we hier weer een situatie hebben die zich afspeelt bij Feldkliniek en waaruit blijft dat een stelletje prutsers de hele goeie naam die Frank zelf in jaren heeft opgebouwd, in korte tijd de grond in boren .... als het zo doorgaat kan hij het gedeelte vogels wel sluiten daar.  :-\

Ik duim voor fijn nieuws over het bloed.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Nou gelukkig is Pearl gewoon te helpen met de goede medicijn.  :D
Wat de bloeduitslagen betreft ben ik zeer optimistisch en zeg ik dat die gewoon goed zijn.  ;) :D

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Hoi Diana,

De crème moet in het bekje van Pearl gesmeerd worden. Dan zal de crème vanzelf verspreiden naar hopelijk alle plekken waar de gist zit.

Citaat van: Caroline op 21 juli 2009, 23:38:50
Heel erg triest vind ik het dat we hier weer een situatie hebben die zich afspeelt bij Feldkliniek en waaruit blijft dat een stelletje prutsers de hele goeie naam die Frank zelf in jaren heeft opgebouwd, in korte tijd de grond in boren .... als het zo doorgaat kan hij het gedeelte vogels wel sluiten daar.  :-\

Hoi Caroline, het is erg jammer dat een ander de naam van de Feldkliniek te gronden maakt. Het is hopen dat Frank zijn kennis over kandragen. Anders zou dat erg zonden zijn. Helaas nemen ze ook niet zo erg de tijd en je mag verwachten dat ze wel wat kennis moeten hebben.
Binky is in november daar gelukkig wel goed behandeld. Hij is toen daar een week opgenomen zodat ze kropsonde toe konden dienen en een antibiotica.

Ik geef ongeveer 2x in de week vitaminedruppels en 2x in de week appelcider azijn. Heel soms wil ik het wel eens vergeten. Maar mijn lijstje is als volgd.:
Ma. appelcidder azijn
di. alleen water
wo. vitamine
do. alleen water
vr. appelcidder azijn
za. alleen water
zo. vitamine

Ik hoop natuurlijk ook dat de bloeduitslag goed is. Maar er is nu een behandeling gestart zodat Pearl als het goed is snel op knapt.

Groetjes Sabine

B87

Wat een fijn nieuws over Pearl, ik hoop dat de bloeduitslagen ook goed zijn. Kon je deze nou donderdag verwachten?

Lukt het geven van de medicatie een beetje??

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

sabine

Citaat van: B87 op 22 juli 2009, 10:48:54
Wat een fijn nieuws over Pearl, ik hoop dat de bloeduitslagen ook goed zijn. Kon je deze nou donderdag verwachten?

Lukt het geven van de medicatie een beetje??

Ik hoop inderdaad dat donderdag of vrijdag de bloeduitslag er is. Pearl vindt het in smeren niet echt leuk. Zodra ik het potje pakt vliegt zij snel weg ;D Maar het is goed te doen je wordt er vanzelf handigger in ;) En dan is het zo gedaan.

Groetjes Sabine