20 juli 2025, 10:44:42

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

Kimm

hoi sabine,

oh gelukkig is hij niet meteen van het ergste uitgegaan. en wordt het bloed getest. fijn hoor, dan heb je eindelijk maandag zekerheid en mijn gevoel zegt dat het goedkomt hoor.
ik hoop dat je iets rustiger bent geworden. nog even het weekend door meid, ff doorbijten. wat duurt al dat wachten dan toch lang he, als het om dit soort dingen gaat.

knuf voor je lieverds en voor jezelf,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sabine

Citaat van: Karin op 16 juli 2009, 20:05:11
Fijn dat het zo goed is gegaan bij de dierenarts ! Heb je meteen wat mee gekregen voor de gist / schimmel ? Een fijne dierenarts zo te horen !

Hoi Karin,
ik heb nog niks mee gekregen voor gist / schimmel. Want zonder uitslag van de testen gaat hij niet gokken en maar wat geven. Als de VA de uitslag heeft stuurt hij de medicijnen op.
Ik zal de volgende keer eerder naar dierenkliniek Baronie (dr Bastiaanse) terug gaan als bij dierenkliniek Feld (bij Frederik). Wat betreft reistijd is het ook een stuk dichter bij, dus dat is dan ook mooi mee genomen.

Citaat van: Kimm op 16 juli 2009, 21:28:43
hoi sabine,

oh gelukkig is hij niet meteen van het ergste uitgegaan. en wordt het bloed getest. fijn hoor, dan heb je eindelijk maandag zekerheid en mijn gevoel zegt dat het goedkomt hoor.
ik hoop dat je iets rustiger bent geworden. nog even het weekend door meid, ff doorbijten. wat duurt al dat wachten dan toch lang he, als het om dit soort dingen gaat.

knuf voor je lieverds en voor jezelf,

liefs kim

Mijn gevoel gaf gisteren ook wel aan dat het goed komt met Pearl. Maar het blijft spannend. Het bloed word opgestuurd dus dat zal denk ik iets langer duren. Maar als er een gist of schimmel gevonden wordt is de kan op snavelrot waarschijnlijk nog kleiner. De bloedtest is meer voor de zekerheid gedaan, dan dat hij denkt dat Pearl een kans op PBFD.

Bedank voor je knuffel :-*

Groetjes Sabine

*Manon*

Echt fijn dat je bij deze DA zo'n goed gevoel hebt en het klinkt ook echt toppie hoor hoe je daar behandeld bent  ;) :D :D

Ik ga duimen dat het goed komt met Pearl  :-*

Hermien

Mooi bericht. Ik hoop echt dat de uitslag meevalt. Fijn, dat Bastiaanse zoveel tijd aan je vriendje heeft besteed. Dat helpt jou ook met je gevoel.

Nu nog wachten op de uitslag. Weer spannend. Geniet lekker van je 'kindjes' en ik blijf voor ze duimen!

;D   ;D   ;D   ;D

Diaantje

hoi Sabine

Wat fijn dat deze VA je zo fijn heeft geholpen!
En ook voor Pearl.......

Ik vindt het trouwens nog al niet wat om zonder enig verder goed onderzoek te zeggen dat Pearl pbfd heeft, heel vreemd van dierenkliniek Feld. >:(
Mocht dit het inderdaad niet zijn dan zal ik ze daar ook zeker mee confronteren.... >:(

Ik ga voor je duimen meid dat de uitslag goed is, nou ja goed in de hoop dat het gist of schimmel is.

Nou sterkte en toch nog een fijn weekend!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

*Yvon

Hoi hoi

IK heb weleens gehoord/gelezen dat da Feld zelf haast niet meer in de kliniek aanwezig is.
Het zijn opvolgers/vervangers en helaas zijn ze minder bekend met vogels.  :-\(ik word wel verbeterd als ik ernaast zit,hoop ik  ::)  )
Wij zijn ook erg te spreken over da Bastiaanse.  ;)
Ik hoop dat uit de uitslag iets komt waardoor je snel de goede medicatie kan gaan geven en Pearl snel kan gaan genezen.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

sabine

Hallo,

Helaas is de uitslag nog niet binnen. Maandag om 15.00 uur moet het er zijn. De uitslag van het bloedonderzoek is er op zijn vroegst een donderdag er. Dus het is helaas nog even afwachten.

En als het blijkt dat Pearl geen PBFD heeft zal dierenkliniek Feld dit zeker te horen krijgen.

Sinds gisteren zitten Binky en Pearl weer bij elkaar in de kooi. Ik ben gestopt met de antibioticum. Pearl heeft het 10 dagen gehad. Dierenkliniek Feld adviseerde het 4 dagen langer te geven in totaal 14 dagen. dr Bastiaanse vond dat ik de 10 dagen af moest ronden. Het ging uiteindelijk toch nog maar om een dag. Nu zit er appelcider azijn door het drink water.

Groetjes Sabine.

Diaantje

hoi

irritant zeg dat je nu toch nog weer tot donderdag moet wachten, arme Pearl......
Maar ja je kan er weinig aan doen, goed onderzoek kost gewoon even tijd.
Heeft Pearl er eigenlijk geen last van, en eet ze wel goed?
Kan het eigenlijk geen kwaad voor Binky?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Citaat van: Diaantje op 18 juli 2009, 15:07:43
hoi

irritant zeg dat je nu toch nog weer tot donderdag moet wachten, arme Pearl......
Maar ja je kan er weinig aan doen, goed onderzoek kost gewoon even tijd.
Heeft Pearl er eigenlijk geen last van, en eet ze wel goed?
Kan het eigenlijk geen kwaad voor Binky?

Helaas duurt wachten altijd lang. Maar als maandag blijkt dat ze last heeft van gist of schimmel dan is de kans op PBFD hopelijk minder groot.
Pearl heeft op dit moment best veel pijn aan haar ernstig ontstoken bekje, het bloed ook steeds. Als haar bekje schoon is kan ze nog wel eten. Maar net heb ik haar bekje weer schoon moeten maken van al het viezigheid (wit kleverig spul, bloed en schilfertjes van het zaad) Het schoonmaken vind ze uiteraard niet zo leuk. Maar zo viesbekje is ook niet prettig. Zeker als je tongetje niet normaal er in kan houden. Hopelijk komt maandag iets uit de test, zodat het behandeld kan worden. Dit is echt zielig. De ontsteking is de afgelopen 10 dagen erger geworden.
Helaas is het ook besmettelijk voor Binky maar omdat ze alle tijd al bij elkaar gezeten hebben heeft het geen nut meer om ze uitelkaar te houden. En daar naast zijn ze beide gelukkiger bij elkaar in de kooi.

Groetjes Sabine

sabine

Binky en Pearl zijn vanavond tot laat uit hun kooi geweest. Binky heeft erg veel intressen in de kussens. Als meneer er niet achter kan zit hij er graag boven op. Alleen bleef het vanavond niet alleen bij zitten :o Hij had het veelste gezellig op de kussen die  :censuur ;) ;D

Caroline

:o ;D ;D ;D Ondeugende Bink.  ;)

FIjne zondag, morgen!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

och sabine, balen dat het tot donderdag duurt. he, het is ook wat.
arme pearl, zo;n last van haar bekje :-\ sneu hoor en natuurlijk heb je ze weer bijelkaar ingezet. zou ik dan ook doen hoor, is ook veel leuker voor die 2.
wat gezellig heb je het gehad met binky op de kussens! leuk hoor :D

liefs kim

sabine

Ik hoop dat ik maandag iets krijgt om Pearl te helpen. Hopelijk komt er iets uit die test, waar mee ze geholpen kan worden. Binky en Pearl slapen weer heerlijk naast elkaar. Pearl is nog een beetje jong, maar ze laat zich wel poetsen door Binky. Alleen terug doen ..... nee Binky moet zich zelf maar schoon houden. Wat nog niet is groeit al wel. En Binky wilt zich duidelijk bewijzen. Oefening baart kunst. En de kussen is volgens Binky de beste plek bij gebrek aan beter. Pearl geniet nog even liever van haar pubertijd. Zij zoekt nog af en toe de bescherming bij mij. In haar jonge leventje heeft ze al veel mee gemaakt. Natuurlijk mag ze bij mij komen om nog even een kleine meid te zijn. Hopelijk voelt ze zich snel wat beter. Ze heeft wel steun van Binky. Ook al wordt er wel eens een snavel gevecht gehouden. Ze houden wel van elkaar :-*

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi Sabine , kop op he meiss, het zal nog wel meevallen denk ik, gelukkig ga je nu zekerheid hebben over Pearl.
Ik hoop ook dat het verder goed blijft gaan met Pearl , arme schat! Wachten duurt zo lang, en dondag gelukkig eindelijk de uitslag he! Ik ben benieuwd, duim dat het goed meevalt en je Pearl kan helpen he! Grtjs Ann

Kimm