20 juli 2025, 10:44:14

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Sabine,

Wat een verdrietig nieuws hier  :'(
Misschien kan je een second opinion aanvragen bij een andere VA. Ik heb zelf goede ervaringen met V/d Horst bij het papegaaienpark Veldhoven. Misschien weten anderen ook nog goede tips. Heel heel veel sterkte.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marian

Hoi Sabine,

Jeetje wat een verdrietig en naar nieuws wat je verteld :(
Kan me voorstellen dat je nog advies wilt van een andere VA.
Ik hoop heel erg voor je dat het geen PWFD is of dat de AB toch aan gaat slaan!!!
Heel veel sterkte ermee hoor :-*

Groetjes, Marian

sabine

Citaat van: ManjaV op 13 juli 2009, 19:12:07
Hoi Sabine,

Wat een verdrietig nieuws hier  :'(
Misschien kan je een second opinion aanvragen bij een andere VA. Ik heb zelf goede ervaringen met V/d Horst bij het papegaaienpark Veldhoven. Misschien weten anderen ook nog goede tips. Heel heel veel sterkte.

Groetjes,
Manja

Ik ben al bezig op zoek naar een andere VA voor een second opinion. Morgen wordt ik als het goed is door Dierenkliniek "De Baronie" Dr. P.N.C.M. Bastiaansen gebeld hopelijk kan die me verder helpen en een bloedonderzoek doen als dat nodig is.

Groetjes Sabine

ManjaV

Hoi Sabine,

Mooi, ik hoop dat je daar terecht kan voor de bloedonderzoeken. Heel veel sterkte.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Diaantje

hoi,

Ik ben al een tijdje niet online geweest,maar las toevallig van de week ook al het verhaal over Pearl....
Was een rot nieuws zeg... ik zou inderdaad een 2e VA inschakkelen.
Ik zou toch ook even Karin om hulp vragen misschien weet zij nog iets.

Heel veel sterkte met Pearl,en ik zal voor je duimen, dat je haar niet hoeft te laten in slapen want dat zou vreselijk zijn....

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Dank jullie wel voor de steun! :-*
Ik blijf hoop houden voor mijn schatje. Tenslot is het maar 1 iemand die deze diagnose steld. Helaas gaf hij het bij het bezoek al aan dat die kans er was. Maar bij kleinere vogels is de kans iets kleiner dan bij grote vogels.

Karin

Ik heb al per IM contact met je gehad, maar ik wil je hier nog eens sterkte wensen  :-* Eerst maar eens afwachten wat een andere dierenarts zegt.... Je kan pas een diagnose stellen als je een test doet.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Jeetje meis, wat een verschrikkelijk nieuws.  :'( :'(

Maar .... ik ben het helemaal met Karin eens, niet getest is geen diagnose hoor .... eerlijk gezegd vindt ik dit wederom een waardelose manier van werken van het Feldkliniek zonder Dr. Feld zelf.  >:(

Ik heb zo hier en daar eens gegoogled en ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat ik meteen denk aan PBFD maar ik ben dan ook geen arts.  ;)

Manja schreef het al .... Dr. Hedwig v.d. Horst is wel vogelarts, zij is verbonden aan het NOP, de papegaaienopvang in Veldhoven en zij schreef er eerder dit stuk over, misschien kun je er eens door heen lezen en de foto's bekijken.

PBFD door Dr. v.d. Horst ---> KLIK HIER

Ik weet even niet meer waar je precies woont maar zelf had ik anderhalf jaar geleden hele positieve gevoelens bij mijn consult aan dierenkliniek Broerdijk in Nijmegen. Ik was daar met een nest (5 stuks) doodzieke jonkies 2-3 weekjes oud en hun moeder, er werden waar ik bij was, materiaal uit de bek, krop en longen gehaald, alles werd onderzocht onder een grote microscoop verbonden aan een pc. Er werd mij duidelijk uitgelegd wat ze deden, wat ze zagen en wat er aan de hand was. Vervolgens kreeg ik een berg medicatie mee en uitleg hierover .... na een intensieve verzorging heb ik alle jongen en moeder en later nog 3 besmette valkjes er doorheen gesleept. Ik voelde me er echt een mens, geen nummertje, mijn iniminie valkjes werden er echt serieus genomen. Kleine JOOP! 2 weekjes oud, had minder dan 1 % overlevingskans, hij had namelijk ook nog een dubbele longonsteking door voedsel in de longen. Zij gaven hem wel die kans en hebben niet eens het woord inslapen in hun mond genomen.

ZOals bekend .... JOOP! zie in mijn handtekening links, heeft het geredt.  :D

Even als voorbeeld meis, om niet alle moed te laten zakken hoor.  ;)

Hier hun site: http://www.dierenkliniekbroerdijk.nl/

Ik ga heel hard duimen voor jou, Pearl en Binky.  :-* :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ach lieve sabine, wat een rot bericht :-\  :-\
nou meis, nog even een andere da bezoeken en dan weet je het hoop ik zeker en dat het natuurlijk niet dit is.
ik ga heel erg hard voor jou duimen, wat moet jij je rot en onzeker voelen zeg, bah!!!

liefs kim  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacoba

Hoi Sabine,

Wat een naar bericht over je valkjes, ik hoop dat een second opinion anders uitpakt.
Veel sterkte,

Jacoba.

candy

Hallo Sabine,

Wat een naar bericht heb jij te verwerken gekregen.
Het aller naarst is wel de weigering voor een bloed onderzoek, omdat er normaliter wordt gesproken over 2 onderzoeken met een tussenliggende periode van 90 dagen, om dan pas met zekerheid te kunnen zeggen of er een mogelijkheid van een redelijk leven voor de vogel mogelijk is.
ik geef hierbij nog een link op dat je het in alle rust zelf kan lezen. http://www.kliniekvoorvogels.nl/publicatieitem.asp?lang=1&RelatieID=88&PublicatieID=103

We wensen je heel veel sterkte bij het nemen van de juiste beslissingen en hopen dat er een fout in de diagnose zit en jij nog lang van de beidde valkjes mag genieten.
Groetjes Henk en Ria

sabine

Het doet me goed al jullie steun, erg lief van jullie.
De informatie is erg fijn. Pearl heeft naar mij idee alleen last van haar snavel. Hopelijk klopt de diagnose niet. Maar ik vind het wel raar dat je wel een diagnose steld maar niet de testen wilt doen om het zeker te weten. Hopelijk vind ik snel een dierenarts die wel bloeddurft af te nemen en die de troep in haar bekje verder wilt onderzoeken.
Nijmegen is voor mij zeker ander half uur rijden 15 minuten langer als Amersfort. Zo nodig rij ik daar naar toe.
Dierenkliniek "De Baronie" Dr. P.N.C.M. Bastiaansen  zou 45 min rijden zijn. Morgen ga ik weer verder bellen. Hopelijk kan ik woensdag  ergens terrecht.

Kimm

hoi sabine,

succes met het vinden van een da die het wil doen.
ik hoop dat vandaag met nieuws komt, dat je morgen terecht kan hoor.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Sabine...je bent toppie hoor dat je zo veel doet ook voor je valkjes!  En je verder onderzoek doet opm zeker te zijn !
Zou heel jammer zijn als je Pearl zou moeten laten inslapen en dan achteraf zou blijken dat het niet nodig was he! Ze zijn te veel waard om ze zomaar te moeten laten afgeven he!
Echt, ik heb echt bewondering voor wat je doet, zoals velen hier. Ik wens je ook veel succes met het vinden van een va en de juiste onderzoeken wil doen. Succes en sterkte hoor! Grtjs Ann

sabine

Hallo,

Ik heb net dr Bastiaanse gesproken van dierenartskliniek Baronie. Hij kan natuurlijk niet zeggen of Pearl wel of niet PWFD heeft omdat dat eerst onderzocht moet worden. Hij doet wel bloed afnemen bij valkparkieten. Maar als Pearl een schimmelinfectie heeft zal Bytril in idergeval niet helpen tegen de schimmel, eerder verergeren dan verbeteren .
Morgen is dr Bastiaanse vrij, daarom ik heb nu donderdag om 14.00 uur een afspraak staan. Hopelijk kan hij Pearl wel helpen.

Ann, als je van je dieren houd geef je ze idd niet zo maar op. Je weet als je dieren heb, je ook hogen kosten aan het dier mogenlijk is. En dat is voor mij geen reden om het maar bij 1 VA te laten als er een mogenlijkheid is dat een ander ze wel kan helpen

Groetjes Sabine