20 juli 2025, 10:42:25

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

sabine

Dank je wel Kim
Het zit Pearl niet mee :-\ :'(

Kimm

nee inderdaad, ik vind het heel erg sneu voor jullie :-\
dikke knuffel hoor :-*  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Wat een toestand zeg. Pearl krijgt nu ineens wel heel veel tegelijk op haar valkenbordje. En jij uiteraard ook. Vervelend dat je in dergelijke situatie's handen te kort komt. Heb ik hier ook mee te maken, dat is het lot van alleen wonen. Gelukkig heb jij je moeder vlak bij om in noodgevallen te helpen. Nu maar hopen dat Pearl er weer snel bovenop komt. Ze is ook wel veel bloed verloren, hè?

Sterkte meid.

Caroline

Ach, arme Pearl .... houdt haar maar goed in de gaten als ze zoveel bloed is verloren.  :-\

Beterschap voor haar en voor jou heel veel sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Hoi Hermien en Caroline,

Pearl haar valkjesbordje is erg vol, dus ik hoop dat het snel wat beter gaat met haar. Van deze ellende word je niet vrolijk  :-[
In totaal heeft haar nageltje een uur gebloed. Best lang dus, voor een valkje best veel bloed verloren. Nadat het pootje in de bloem was gedoopt en ik haar weer even terug zette in de kleinere kooi, dropen gelijk grote druppels op de vloer.
Voor een snee in je vinger zou je bij deze hoeveelheid waarschijnlijk al niet genoeg hebben gehad aan 1 pleister.

Mijn ouders kwamen net nog even kijken hoe het met Pearl gaat. Morgen als ik aan het werk bent komt mijn moeder nog een keer langs om te kijken hoe het met haar gaat.

Groetjes Sabine

Caroline

6 juli 2009, 08:40:39 #320 Last Edit: 6 juli 2009, 08:42:22 by Caroline
Balen hoor, fijn dat je moeder kan komen kijken.

Door bloedverlies kunnen ze makkelijk in shock raken maar dit is gelukkig niet gebeurt. Uiteraard duurt het even voor het bloedgehalte weer oké is.

Normaal zouden we zeggen geef ze lekker druivensuiker om ze op te peppen maar hier genieten schimmels van dus met de schimmelinfectie van Pearl is dit in ieder geval NIET aan te raden.

Probeer haar bijv. spinazie of andijvie voor het ijzerhehalte  te geven en verder lekker veel rust en allemaal dingen die ze lekker vindt.  ;)

Wel of niet bij Binky hangt af van de stress die het veroorzaakt zonder Binky. Als die groter is dan dat het profeit heeft ze gescheiden te zetten kun je ze beter lekker saampies houden.

Dikke knuffel voor jullie beide.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Ik heb net gelijk de VA gebeld, helaas is vanmiddag de de arts aanwezig. Maar omdat het vanmorgen niet meer lukte om het schoon te maken en maar 1 druppel binnen kreeg. Ben ik nu even gestopt met Synulox. Ik denk dat ik vandaag haar bekje ook maar zo even laat. Het is schoon genoeg om te kunnen eten. Al het stress is zeker niet goed voor Pearl. Vanmiddag als ik waarschijnlijk al naar mijn werk ben word ik pas terug gebeld. :-\

Ondanks dat Pearl nog niet zo gericht is naar Binky. Ging het wel iets beter met haar in de grote kooi. Misschien vindt ze alleen in de grote kooi niet erg. En anders maar samen aan de antibioticum.

Dank je wel voor je knuffel Caroline :-*

Groetjes Sabine

Koos

Hai sabine,
Ik heb het hele verhaal gelezen, wat ontzettend sneu.
Mag ik vragen waarom je naar ' Feld' gaat?

Beterschap!

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

sabine

Citaat van: Koos op  6 juli 2009, 10:00:07
Hai sabine,
Ik heb het hele verhaal gelezen, wat ontzettend sneu.
Mag ik vragen waarom je naar ' Feld' gaat?

Beterschap!

Hoi Koos,

Natuurlijk mag je vragen waarom ik naar Feld gaat en niet naar in VA hier in de buurt. Eind oktober ben ik met een zieke Binky naar een VA in Vlaardingen geweest en we kregen een foute diagnose ik moest hem maar pap en pellets geven. Daar is hij zieker van geworden. En omdat er op het forum over Dr Feld veel goede berichten waren besloot ik daar naar toe te gaan. Omdat het onder tussen zo slecht met Binky ging en ik niet in de buurt woonde mocht ik hem niet meer terug nemen naar huis. Binky heeft bij Dr Feld een week gezeten. Met medicijnen en kropzonde omdat hij niet meer at. Hij is daar hele maal op geknapt. En als je goede ervaring heb kom je er graag terug. Bij de andere VA kom ik alleen terug als het niet anders kan ivm de afstand.

Groetjes Sabine

sabine

Pearl heeft echt geen zin om bij mij te zitten :-\ en geef haar eens ongelijk. Ik laat haar maar het komt vast goed. Ze trekt nu naar Binky toe dus voor hun contact is het wel goed. Binky probeert af en toe me om te vrolijken en kwam net even bij me zitten.

Groetjes Sabine

sabine

Met een klein beetje stimulans (trosgierst) zitten Binky en Pearl op mijn schouder.
Pearl is een beetje roze uitgeslagen met wat rode parels / stippen. Gisteren zat ze bijna helemaal onder het bloed. Dus heb ik het nog redelijk schoon gekregen. Pearl gebruik haar pootje wel maar ze trekt hem wat vaker op dan normaal. Met een beetje geluk komt het met haar nagel goed. Ondertussen zit Pearl mijn laptop te slopen en mijn vingers weg te jagen omdat zij op de toetsenboord zit.

Binky loopt en zit wat makkelijker op een vlakke onder grond, nu zijn 2 voor nagels bij genipt is. Hopelijk blijft hij nu ook wat minder vast zitten aan mijn kleding.

Groetjes Sabine

sabine

7 juli 2009, 19:00:52 #326 Last Edit: 7 juli 2009, 19:07:57 by sabine
Hallo,

Met Pearl en Binky gaat het goed ;D
Pearl heeft nu een antibioticum gekregen voor door het water heen "Baytril".
Daarom zitten Binky en Pearl nu apart. Binky zit nu in de iets kleinere kooi. Ze moesten er even aan wennen. Ze maken soms wat roep geluiden en zoeken elkaars aandacht. Maar ze gaan ook hun eigengang en zitten zich rustig te poetsen. Ik kijk dit even aan anders kan Binky altijd terug bij Pearl. Het nadeel is dat hij dan ook de antibiotica binnen krijgt.

Groetjes Sabine

Caroline

Hoi hoi!!!!

Fijn dat je nu antibiotica voor door het water heen hebt gekregen en dat het goed gaat met Binky en Pearl.

Als het niet echt nodig is zou ik Binky NIET in de kooi met Baytril zetten, op zich is Baytril een goeie antibioticum maar het is wel een "paardenmiddel". Het maakt niet alleen de slechte maar ook de goeie bacteriën in het lichaam stuk. Zeker omdat Binku nogal wat te verduren heeft gehad zou ik hem dit zeker niet zomaar geven.  ;)

Pearl moet je de eerste weken na de kuur, een flinke vitaminekuur geven. Ik deed het wel 6 weken op advies van Dr. Feld.

Groetjessssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

Fijn dat je nu baytril gekregen hebt  ;) Heb je ook gevraagt waarom je niks tegen schimmel hebt gekregen ? Zeker na een antibioticakuur krijgen schimmels vrij spel. Sommige vogelartsen geven zelfs na een antibioticakuur een kuurtje tegen schimmel. Ik zou in ieder geval na de antibiotica kuur probiotica geven. Dat zijn goede bacteriën en zorgen dat dei weer op pijl komen. Ik gebruik deze : http://www.geonshopping.nl/shop/Aves---Probiotic-p-305.html
Er zijn meer soorten, maar deze kan door het water en vind ik makkelijker dan door voer heen.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

8 juli 2009, 00:03:48 #329 Last Edit: 8 juli 2009, 01:08:54 by sabine
Hoi Caroline,

Binky en Pearl zijn vrij ontspannen. Alleen maken ze wat meer geluid, en met name Pearl. Pearl houd erg van aandacht. ;D Maar ik word er nog niet gek van. De kooien staan naast elkaar. Dus ze hoeven elkaar niet te missen.

Hoi Karin,

Ik heb de Baytril juist gekregen voor het snaveltje van Pearl. En ik heb gisteren duidelijk vermeld dat ze schimmel heeft. En na overleg met de arts hebben ze me terug gebeld en dit toe gestuurd. Waarom zouden ze tot 2x toe iets geven wat niet zou helpen? Bij Feld zou toch wel ervan afweten ??? Ik kan het een paar dagen aan kijken, om te zien of er een verbetering komt. Er is natuurlijk ook een kans dat het wel een bacterie is. Het is niet op kweek gezet, misschien heb ik het verkeerd begrepen en is het toch een bacterie.

Geef jij probiotica ipv de vitamine, na de AB kuur?
Groetjes Sabine