20 juli 2025, 15:29:26

Binky en Pearl

Gestart door sabine, 24 januari 2009, 15:41:11

« vorige - volgende »

sabine

Hoi Karin,

Ze verkopen het bij valkcity voor 1,50 per kilo. En de bezorg kosten van 0-10 kilo is 4,95.
Als ik weet hoe lang ik met het voer doe kan ik het in 1x bestellen. En zijn de kosten naar verhouding laag.

Groetjes Sabine

Marian

Hey Sabine,

Vandaag samen met mijn liefjes (man en zoontje) een speelboom gemaakt van verse wilgentakken :D
Jouw idee vormde de basis.....dank je wel daarvoor ;) ;D
Vraagje, waarom wil jij graag voer van Teurlings?
Ik koop los voer in de winkel, geen grote hoeveelheden zodat het goed vers blijft ::).....is Teurlings beter?

Groetjes, Marian

Caroline

Hey Marian .... ben benieuwd naar je boom.  :D

Indy is opgegroeid met Teurlings .... de Eurotop 228 .... supervoer.  :D

Juist scheppen in een winkel is linke soep.  :-\

Iedereen hangt erboven, ook mensen met bijv. zieke vogels en vergeet niet alle ongedierte, vliegen motten en andere insecten die er in een dierenspeciaalzaak rondzwermen.  :o

Om die reden wil ik alleen maar verpakt voer.  :D

Zowel voor mijn vogeltjes als voor mijn konijnen en honden.  ;)

Bedankt Sabine voor het gebruiken van je boekje.  ;)

DOei doei!!!  :D

PS. ik had het in Keldonk bij fa. Heesakkers en betaal daar rond de € 22,= voor 20 kg. afhankelijk van de inkoopprijs van hen wisselt dit per maand.  ;) Soms betaal ik maar € 20,75  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi hoi, ik heb hier ook weer bij gelezen, vind je speelboom schitterend gewoon, grtjs Ann :D :D :D

sabine

Hoi Marian,

Leuk om te horen dat je ook bezig bent geweest met een speelboom, en dat mijn speelboom idee als basis vormt. Laat je ons ook het eind resultaat zien ;D

Ik kocht altijd het verpakte voer van Beaphar Xtravital. Maar toen Binky ziek werd vonden 2 vogelartsen en een vogelkweker dat niet het beste voer. Terwijl je voor een kilo  € 8,50 betaal. Als dat het beste voer zou zijn, hadden ze dat gewoon van mij kunnen blijven krijgen. Nu maak ik de kilo die ik nog heb staan op, vermengt met de Teurlings.
Toen ik Pearl op ging halen kreeg ik van Karin Teurlings de Eurotop 228 mee. Naast dat veel kweker op de forum erg tevreden over zijn, is het een heel stuk goedkoper dan Xtravital. Maar het aller belangrijkste is dat de valkjes er beter van eten. Binky at liever het voer van Pearl (Teurlings) op dan zijn eigen voer.
En wat Caroline al aangaf is scheppen in de winkel linke soep. De bakken worden ook (bijna) nooit schoon gemaakt. Je weet niet wat er in zit en wat de houdbaarheidsdatum is.

Caroline, voor mij is 20 kilo met 2 valkjes veelte veel. Ik ben blij dat valkcity kleine hoeveelheden verkoopt. Een zak wordt netjes, direct in kleine zakken verpakt, zodat er geen narigheid bij kan.

Hoi Ann, Leuk dat je weer bij gelezen ben in mijn boekje en dat je de speelboom zo leuk vindt.

Groetjes Sabine

Caroline

Ja .... klopt Sabine, 20 kg. is errrug veel voor 2 valkjes en dan is Kirsten(Valkcity) een fijne oplossing.  ;)

Zelf heb ik met 23 valkjes en nu tijdens de kweek precies voor een maand genoeg dat betekend dat je met 2 valkjes een jaar met een 20 kg. zak zou doen.  :-\

En ook ik ben niet zo te spreken over Beaphar Xtra Vital .... ik heb het wel eens gehaald als snoepvoer maar kwam inderdaad net als jij tot de conclusie tat ze liever hun eigen voer, Teurlings Europtop 228 aten.  :D ;D

Groetjesssssssss

PS> Ja leuk .... Marian .... laat je ons het resultaat zien??

ALs je zelf geen dagboekje wilt openen maar je sowieso altijd mijn boekje gebruiken.  ;) Ik vind het wel leuk om Indy af en toe even te zien.  ;D  * hint *  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Sabine,

Wat een schitterende speelboom!!! Echt prachtig.
Super ook dat je valkparkieten er gebruik van maken! Het zijn wel schatjes.  :D

Groetjes,
Monky

Marian

Hey Sabine,

Ja, kocht ik ook, Beaphar Xtra Vital, naast het schepvoer.
Ik wil eigenlijk ook wel over op Teurlings, toch veel beter :D
Hoeveel bestel jij dan bij Kirsten?

Tuurlijk wil ik onze boom aan jullie laten zien ;) :D
Van het weekend zal ik foto's maken, de valkjes vinden hem echt super 8)

Hey Caroline, bedankt voor je antwoord :).....zat me al even niet helemaal lekker met dat schepvoer.... :-\.....maar ben er nu uit en ga Teurlings bestellen ;)
Hé als je zo nieuwschierig bent na de boom.....kom maar een bakkie doen hè, kun je hem live aanschouwen :P :P ;) ;D
Tuurlijk ook foto's van Indy, ik zet ze graag in je dagboekje.....van het weekend. HHMMM ook de handtekening moet ik (...euh lees mijn mannetje :o) nog aanpassen 8)

Nog genoeg te doen dus....
Welterusten voor strakkies,

Liefs, Marian

sabine

3 maart 2009, 13:41:55 #143 Last Edit: 3 maart 2009, 13:44:17 by sabine
Hallo,

Binky en Pearl vinden de boom erg mooi, maar ze miste nog wat "eten" ;) En dus hebben we er een speel en snackboom van gemaakt. Ze zijn nu eindelijk tevreden ;D

Eindelijk is er eten in de boom, had dat niet eerder gekund?

Wat heb jij in dat bakje zitten?

Liefde is even plaats maken, zodat zij rustig kan eten.

Om daarna samen te kunnen eten

Hoi Marian,

Ik had nu 2 kilo besteld omdat ik nog 1 kilo Xtra Vital heb. Met de 3 kilo voer denk ik 3-4 maanden te gaan doen. Maar omdat ik niet weet hoeveel er binnen een jaar op gaat wilde in niet te veel bestellen.
O ja, kan je niet eerder een foto van jou speelboom laten zien ??? Want vrijdag ga ik op vakantie ;D

Monky, bedankt :-*

Groetjes Sabine

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een mooie en leuke foto's hoor!
Wat fijn dat ze zo lief zijn voor elkaar he! Echte liefde is dat,hihi! Grtjs Ann ;D ;D

Kimm

hoi sabine,

wat een mooie foto's! en wat heb je het toch ontzettend leuk gedaan ,ook met het etensbakje nu erin :D
oh wat zijn ze toch blij met jouw snackboom ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Leuke foto's van je snackboom.  :D

Hele fijne vakantie.  :)

Mogen wij weten waar je heen gaat en hoe lang??  :-[ ::)

Groetjesssssssssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

sabine

Hoi Caroline,

Ik vertrek a.s. vrijdagochtend naar Frankrijk naar het skigebied van La Plagne. En ik kom zondag 15 maart weer terug. Ik ga met mijn ouders, zus, zwager en mijn 2 nichtjes van 1 jaar en 3 jaar oud. Samen met mijn nichtje van 3 jaar slaap ik op een kamer.
Binky en Pearl worden door mijn buurvrouw verzorgd. Halaas mogen ze niet rond vliegen :( Ik vind het altijd rot dat ik ze achter moet laten. Maar ze hebben gelukkig elkaar ;D

Groetjes Sabine

Kimm

hoi sabine,

heel veel plezier en ik wens je een goede reis!

liefs kim

Kimm

hihihi ik dacht dat het al vrijdag was  :-X  :-X
maar je bent er nog een dagje  ;D  ;D