(was: herrie) Gedrag Ossy zeer veranderd sinds aankomst popje

Gestart door utspulletje, 20 januari 2009, 13:19:53

« vorige - volgende »

Kimm

hoi hylke,

wat een ellende :-\
hoelang heb je het nieuwe popje nu? heb je ze bijelkaar in de kooi of hoe doe je dat eigenlijk?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

utspulletje

Hoi Kimm,
Bedankt voor je reaktie. Ze zitten nog niet samen in een kooi. De kooien staan wel samen in de woonkamer. Ik heb haar nu een week en ze doet het hartstikke goed. Ik weet dat ik ze eigenlijk langer bij elkaar vandaan moet houden, maar neig erg naar ze gewoon maar samen laten gaan. Ze hebben illegaal al een keer samen los gezeten dankzij een lieftallige zoon die nieuwsgierig was of het goed ging, en toen ik thuis kwam zaten ze heel gemoedelijk naast elkaar. Ik heb ze wel direct uit elkaar gehaald maar maak me dus geen zorgen of het wel goed zal gaan.
Groetjes Hylke

Kimm

hoi hylke,

nou ik zou ze gewoon samen los laten hoor. ;)
kijk maar eens hoe dat gaat. misschien dat ossy dan weer wat vriendelijker wordt. probeer het maar eens uit.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

smiley

Hallo Hylke

De valkjes hebben elkaar al ontmoet heb ik begrepen ,en dat ging goed.
zet de kooi maar naast de andere ,en laat ze samen vliegen .gaat dat goed een paar dagen, dan kan je ze samen in een kooi zetten .
je zet de valkjes meestal apart om ziektes te voorkomen maar als ze in de zelfde ruimte staan heeft dat eigenlijk geen zin meer.
Omdat ze de zelfde lucht in ademen .
Jouw mannetje reageert zo op jou omdat hij een popje heeft gekregen ,maar er niet bij kan.
Het is normaal gedrag ook al vind jij dit even niet leuk.
Je moet hem daar niet te vaak voor straffen ,maar juist meer aandacht geven .
als ze straks samen in de kooi zitten verandert hij weer in het valkje van eerst .
Geef als ze er uit zijn extra aandacht aan hem ,wil hij bijten of valt hij je aan zeg dan duidelijk nee tegen hem en blaas in zijn gezicht zoals je een kaars uitblaast.
Het komt echt weer goed.

Groetjes conny



bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

utspulletje

Hoi meiden ;-) Bedankt voor jullie reakties! Ik heb het advies gelijk opgevolgd en de kooien naast elkaar gezet. Ze vinden elkaar machtig interessant ;-) Ossy weet van gekkigheid niet meer welk deuntje hij moet zingen hahaha. We hebben echt in een deuk gelegen om hem. Ze zijn ook samen los geweest en dat gaat echt super goed! Pip (het popje) loopt hem overal achterna en Ossy loopt alleen maar van die gekke hupjes te maken met zijn vleugels wijd ;-) Ze waren zelfs al samen in Ossy's kooi geklommen en hij vond dat helemaal niet erg!! Maar nu zitten ze weer veilig in hun eigen hokkie maar wel tegen elkaar aan. Dit weekend gaan we kijken of we van 2 kooien 1 kunnen maken en dan maar eens kijken hoe dat gaat maar als ik ze zo samen zie maak ik me daar geen zorgen om, het is alsof ze al jaren samen zijn. Nu nog hopen dat Ossy mij ook weer leuk gaat vinden, ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes Hylke

Kimm

nou dat is al super hoor!!! echt fijn!
ossy gaat jou wel weer leuk vinden hoor, komt vast goed.
geduld ;)
geniet lekker van pip en ossy!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdaaaa

Hee, wat goed te lezen joh!!

Wij hebben dit weekend ook besloten een maatje voor Gizmo erbij te halen.
Deze komt halverwege juli bij ons.
Heb er ontzettend veel zin in, en hoop dat het net zo'n succes story wordt als bij jou!