(was: herrie) Gedrag Ossy zeer veranderd sinds aankomst popje

Gestart door utspulletje, 20 januari 2009, 13:19:53

« vorige - volgende »

utspulletje

Hoi allemaal,,
Ik heb een vraagje over mijn nieuwe valkparkietje. Hij fluit/schreeuwt soms best wel hard. Mijn man heeft veel problemen met zijn oren en kan er heel erg slecht tegen. Wat we tot nu toe geprobeerd hebben is als hij erg hard fluit, een time-out geven in zijn kooi, en als hij al in zijn kooi zit dan gaat er een doek overheen. Als hij dan weer stil is dan halen we de doek er weer vanaf. Echter nu gaat hij ook gewoon onder de doek door met gillen. Hij heeft genoeg speeltjes en eten in zijn kooi, dus daar ligt het niet aan maar hij is er gewoon erg graag uit. Hebben jullie nog tips?
Groetjes Utspulletje

Mara

Hoi hoi

Misschien een vriendje of vriendinnetje erbij? Dan wordt het geschreeuw ook vaak minder.

Groetjes

Mara

Kimm

Hij wil graag bij jou zijn, dat is duidelijk. door te schreeuwen wil hij aandacht. wel negeren anders gaat het nooit over.
Ook wat mara zegt, evt een vriendje voor hem erbij nemen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

utspulletje

En als een vriendje erbij nemen geen optie is? Want dat krijg ik er hier echt nooit doorheen thuis. Zijn er dan nog andere opties? Hij komt er nu echt zijn 6x per dag uit minimaal, soms wel meer. Niet langer dan een uur want dan ben ik bang dat hij te lang zonder eten of drinken zit. Geef ik hem daarmee dan voldoende aandacht?
Groetjes Utspulletje

Kimm

zo te lezen geef je hem voldoende aandacht.
Maar het is zo dat nu hij alleen zit, hij jou als partner gaat zien dus alle aandacht van hem is op jou gericht.

Doe hem ook in de kooi als je thuis bent, zodat hij weet dat je er dan ook bent. waarschijnlijk doe je dit al.
Als hij schreeuwt, haal hem dan niet uit de kooi. Hij mag er dan pas uit als hij stil is. zogauw hij stil is moet je hem belonen.
Dit zal je heel consequent moeten doen.
Ik weet dat het schreeuwen heel erg kan zijn, toch laat hem maar schreeuwen en negeer hem dan volkomen.

Ik hoop dat het je gaat lukken. Dit zal wel wat tijd nodig hebben.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

utspulletje

Hoi Kim,
Dit is eigenlijk wat we nu al doen, bedankt voor het reageren. Het geeft me de zekerheid dat we op de goede weg zitten met hem! Dank jullie wel voor de reakties...
Groetjes Hylke

utspulletje

Beste allemaal,
Inmiddels zijn we al weer heel wat maanden verder en is het probleem alleen maar erger geworden. Ik heb al heel wat berichten voorbij zien komen over dit probleem maar zou het toch fijn vinden als jullie ook met mij mee willen denken.
Ossy is inmiddels een echte man. Hij is zijn babykleed kwijt en gedraagt zich ook erg mannelijk. Heeft zelfs een keer op mijn hand gewipwapt ;-) Als hij los is richt hij zich voornamelijk op mij. Hij is met iedereen in het gezin vriendjes maar zit altijd bij mij. Het schreeuwen is nu zelfs zo erg dat zelfs de kinderen er af en toe de doek overheen gooien en vervolgens natuurlijk weer vergeten eraf te halen met als gevolg dat Ossy ook overdag soms uren onder een doek zit. Dit is niet de toekomst die ik voor hem voor ogen had. Vanmorgen vroeg mijn man om even te babbelen over Ossy. Hij heeft me het volgende ultimatum gegeven. We kijken of het schreeuwen minder wordt als Ossy er een vriendje bijkrijgt, maar als dit niet gaat helpen dan zullen we ze beiden moeten herplaatsen. Aan de ene kant lijkt het me heel leuk om er nog een valkje bij te nemen. Aan de andere kant ben ik als de dood dat ik straks 2 valkjes waar ik zielsveel van hou moet gaan herplaatsen. Het is zo belangrijk dat ze dan op een goed plekje komen en ik weet van mezelf dat ik die lat krankzinnig hoog leg voordat ik ze herplaatst heb.
Ik ben op zoek naar succesverhalen, mensen die met het zelfde probleem hebben gezeten en voor de zelfde oplossing hebben gekozen en er mee gebaat zijn.
Verder wil ik ook graag advies over de eventuele verzorging van het nieuwe valkje. Er is natuurlijk niets leukers dan weer een nieuw valkje tam maken. Daar neem ik tenslotte ook een valkje voor. Aan de andere kant ben ik bang straks met twee verschrikkelijk aanhankelijke vogels te zitten. Misschien moeten ze zich juist meer op elkaar gaan richten? Maar hij/zij moet wel handtam genoeg zijn om ook weer terug in de kooi te gaan. Wie o wie heeft tips en advies en weet het ideale vriendje voor Ossy?
Groetjes Hylke

Anke

Hoi,
Ik weet van een gezin die een valkje van mij hebben. Zij zaten met het zelfde probleem.
Ik heb hen toen geadviseerd om er een vriendje bij te nemen.
Dit hebben ze gedaan.
Toevallig kreeg ik een paar dagen geleden een mailtje dat ze heel blij waren er een vriendje erbij te hebben.
Het schreeuw gedrag was verdwenen en het valkje was zeer tevreden met zijn maatje.
Beide valkjes waren nog tam en lief voor hun eigenaar.
Het kan dus echt ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hohoi,

Ik sluit me bij Anke aan hoor. Ik had eerst ook een valkje dat begon te roepen als ik wegliep of wegging omdat hij mij ook echt als zijn maatje zag. Ik nam er eentje bij en het werd stukken minder, ze gingen zich ook op elkaar richten. Dus ik denk een goed idee van je een valkje erbij nemen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

utspulletje

Okay, in ieder geval twee succesverhalen ;-) Bedankt voor jullie reaktie. Nu nog het dilemma pop of man erbij. Ik neig naar een popje maar stel dat ze toch broedneigingen gaat krijgen, is het dan niet zielig om haar eitjes steeds weg te halen/ om te ruilen voor nepeitjes/ leeg te prikken?
Ik hang in ieder geval geen broedkast op maar soms hoor je dat ze het het gewoon op de bodem van de kooi neerleggen? En mijn man die wil wel ;-)
Groetjes Hylke

Hermien

Ik heb zelf 4 mannen. Gaat uitstekend en heb alleen eitjes van de Super in huis.  ;D

Manouk

mijn mannetje Coco riep in het begin ook heel erg.. erg lastig als je tv kijkt ;) of wilt bellen.. het doet gewoon zeer in je oren.. nu heb ik Gucci een vrouwtje erbij en samen piepen en fluiten ze wel.. maar het geschreeuw hoor ik alleen als ze per ongeluk (uit de kooi) elkaar uit het oog verliezen.. dan komt de ander aangesneld en zodra ze weer bij elkaar zijn nergens last van..

dus nog een succesverhaal kan je erbij tellen ;)

succes met alles

Anke

Hoi,
Als je een popje erbij neemt hoeft dit niet te leiden tot eitjes.
En mocht dat toch zo zijn, dan vervang je de eitjes voor nepeitjes. Zo voorkom je een nestje ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

smiley

hallo

ik heb het zelfde gehad met mijn mannetje ,ik werd er zelf helemaal gek van , durfde er ook geen 2e bij te nemen .
uiteindelijk heb ik er een pop bij gezet en ik zou willen dat ik dat maanden eerder had gedaan,smiley werd wel 90 %  rustiger.
nu heb ik er 6 in huis en deze 6 maken nog niet zo veel herrie als dat smiley toen alleen deed.
ik merkte het verschil al na een week !!!
ik blij en het gezin ook .
en eieren ik heb hier 2 mannen en 4 poppen en ik heb nog nooit een ei gezien.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

utspulletje

Beste allemaal,
Zoals hier boven te lezen was, hebben we op advies een popje aangeschaft voor Ossy. Hij was te sterk op mij gericht en ging enorm gillen als hij niet bij me kon zijn. Dat gillen was de eerste dagen echt 75 % verminderd. Nu begint het echter weer, omdat ik denk dat hij gefrustreerd raakt dat hij nog niet bij het popje mag. Maar ook zijn gedrag naar mij is echt heel erg veranderd. Hij komt nauwelijks meer bij me zitten (was eerst echt niet bij me weg te slaan) en valt ook echt heel heftig uit als ik hem weer terug in de kooi wil zetten of gewoon probeer te kroelen. Ik vind het echt heel erg want ik heb deze keuze gemaakt omdat ik hoopte dat hij er gelukkiger van zou worden maar wil ook mijn vriendje niet kwijt. En nu lijkt het af en toe wel alsof hij me haat ;-( Hebben jullie tips of ervaringen die me kunnen helpen? Ik zet hem nu iedere keer direct in de kooi met een doek erover als hij me aanvalt, maar heb totaal niet het idee dat het helpt.
Groetjes Hylke