19 april 2024, 20:07:57

pijn door het landen

Gestart door Kimm, 17 januari 2009, 16:20:44

« vorige - volgende »

Kimm

hoi yvon,

wat heeft hij dan aan zijn pootjes?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Romy

Hoi Kim

Heel veel succes bij het trekken van de pennen. Misschien is het zelfs niet nodig om ze allemaal uit te trekken. Met de helft heeft hij misschien ook genoeg om niet meer zo hard te landen?

Ik weet niet hoe tam Happy precies is, maar eventueel als je met hem aan het kroelen bent, dat je dan z'n borstveertjes een beetje opzij kan doen om te zien of hij een bloeduitstorting heeft.

Succes hoor, want ik kan me inbeelden dat veren trekken toch een beetje eng is om te doen  :-X

Groetjes
Romy

Kimm

nou ik wou een veertje trekken maar het lukte niet en happy vond het niet leuk. nu durf ik niet meer :-\
ik heb het gevoel dat ik iemands vinger eruit trek ofzo. het veertje zit ook zo vast. ::)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Als ik jou was ging ik toch maar even langs een va. Die kan dan meteen even naar het borstbeen kijken om te zien of dat gekneusd is. Stel je voor dat dat zo is, zou je voor niks veren getrokken hebben......

Sterkte.

Kimm

nou het veren trekken heeft wel nut, omdat hij dan veel sneller weer kan vliegen en hij niet meer op de grond stuiterd. ;)  :D

ook wacht ik nog op een antwoord van een anton beijer uit drachten.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Kim,

Ja wel een zielige foto van Happy waar hij niet echt Happy lijkt :-\
Ik hoop dat je nog ontdekt waardoor het komt :)
Wel stoer dat je geprobeerd hebt een veertje te trekken ;)
Ik wist niet dat er dan veel sneller weer lange veren terugkomen ;D :D
Dat zou dan ik bij mijn Guusje ook kunnen doen, die ik gekortwiekt heb gekregen en die steeds maar verlekkerd naar Gijsje zit te kijken hoe hij aan het rondraussen is :P ::) :D
Moet ik nog maar eens over nadenken... :-\.....lijkt me inderdaad best heftig om te doen... :o

Groetjes, Marian

♪ Marlies

Hoi Kim, ;D

Als je met een korte ruk aan de stompjes trekt, moet het goed gaan.

Je kunt het beste om en om trekken. Eerste eruit, 2e laten zitten 3e eruit 4e laten zitten enz.
Dit dan aan allebei de kanten.
Dan hoef je er ook niet zoveel te trekken. :P

Succes !!

Groetjes Marlies ;)

Kimm

hoi marlies,

ik vind het ineenkeer heel erg eng omdat hij zo vast zit en happy een kreet gaf gisteren. dus toen durfde ik niet meer.

toen ik bij tara van manon eentje moest trekken ging dat veel makkelijker dan bij happy ???

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

♪ Marlies

Misschien moet je het iemand anders laten doen.

Kimm

ja dan is de enige optie naar de dierenarts toe.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerda

19 januari 2009, 20:15:02 #25 Last Edit: 19 januari 2009, 21:14:54 by Gerda
Hoi Kimm,

Ik heb twee grasjes die ik ongeveer een keer per jaar kortwiek. Ze zijn dan zo hormonaal en niet te handhaven. De valkjes worden er knettergek van. En bovendien klimmen ze steeds op elkaar, maar maken dan meteen ruzie (het zijn twee ventjes).

Wanneer ik ze heb geknipt gaan ze vaak de eerste paar keer na het vliegen ook zo zitten. Net of ze zich ervan bewust zijn dat ze niet meer zo goed kunnen vliegen.
Ik knip echter zo, dat ze na een paar dagen al weer goed kunnen vliegen, door iets meer kracht te zetten.

Ik denk dat Happy iets verder is geknipt, en dat hij ook niet al fladderend omhoog kan komen.

Ik zou inderdaad even het antwoord van de arts uit Drachten afwachten. Het blijft lastig, want het uittrekken van veren is wel belastend en stressvol, en een trip naar de dierenarts ook.

Voor de volgende keer zou ik zeggen, alleen een paar cm van de handpennen af, maar daar ben je nu niet mee geholpen.

Zelf zou ik het denk ik zo laten, hem wel overal mee naar toe nemen in huis, op je schouder. En misschien juist extra uit de kooi als de anderen er in zitten en op je schouder laten zitten en meteen wat stapoefeneningen doen. Krijgt ie extra aandacht, maar meteen ook training.

Maar het blijft lastig. Succes met de keuzes.
Liefs, Gerda


Kimm

hoi gerda,

dank je wel.
ja ik kreeg als antwoord van de da: niet meer laten neerstorten. tja daar was ik zelf ook al achter. ::)
nu haal ik happy inderdaad zelf al van de kooi af als hij aangeeft dat hij er bij wil zijn zodat hij niet probeert te vliegen.
nee hij kan geen hoogtes meer maken inderdaad.
zijn veren zijn veel te kort.

de reden waarom ik overweeg om die veertjes eruit te trekken is omdat ik dan weet dat hij gewoon weer snel kan vliegen daarna.
asha had eind december die paniek gehad en alle vliegpennen verloren. nu vliegt zij alweer als een piloot.

maar goed het blijft moeilijk om te gaan trekken.
iedereen vliegt hier behalve happy.
de aandacht geef ik hem zeker wat jij al aangeeft, anders is het helemaal zielig he.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Happy ziet er niet happy uit, het kan meerdere dingen zijn. Misschien is het zo omdat Happy idd beseft dat hij niet meer kan vliegen zoals Gerda zegt. Ik heb zelf geen ervaring met geknipte valkjes, behalve die ik dan heb opgevangen maar Yuultje kon ook vliegen met gewiekte vleugels....

Ik merk wel aan bijvoorbeeld Reiko, die niet goed kan vliegen, dat hij soms best wel hard neerkomt als hij weer eens een noodlanding moet maken.

Tja, en aan zo'n antwoord van niet meer laten neerstorten, jah, zover was jij ook al....

Vind het lastig...succes ermee.

Mara

Kimm

hoi mara,

ja erg vervelend. Hij liet zich net weer van de kooi afstorten en nu zit hij weer krom :-\
balen hoor :-\

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

DAt is heel vervelend. Mss een idee om hem tijdelijk te helpen door een touwbrug of een klimtouw te maken?

Ik heb dat ook in de voliere en daar maken mijn oudjes en gehandicapte valkjes erg veel gebruik van.

Vervelend hoor.

GRoetjes

Mara