29 maart 2024, 08:22:30

Net gestart

Gestart door Ronald Brand, 17 januari 2009, 11:30:01

« vorige - volgende »

Ronald Brand

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een 1 valkparkiet "swiebertje"
en sinds 1 jaar 2 grasparkietjes "mallepietjes".
Ik heb bewust gekozen voor 2 grasparkietjes ondanks dat deze bijna niet tam te krijgen zijn als ze met ze tweetjes zijn.
Mijn zoon en ik zijn (waren) nooit thuis dus vond ik het zielig als ik er 1 zou nemen die dan heel veel alleen zou zitten.
Maar ja ... tijden veranderen en ik ben nu zo wie zo elke dag savonds thuis en veel in het weekend thuis en wilde eigelijk een vogel die wel tam zou worden.
Swiebertje was al een beetje tam toen ik hem kocht. Swiebertje is nu 3 maanden jong. Hij durft wel op me vinger te komen maar niet echt van harte en uit me hand eten doet hij zo af en toe. Kan iemand mij vertelen hoelang het duurt voordat hij b.v. echt op je schouder mee gaat door het huis zonder dat hij steeds terug probeert te fladderen naar zijn kooi. Ik heb Swiebertje gekortwiekt gekocht ik denk dat ik hem nog 1x laat kortwieken en dan mag hij rondvliegen. Als hij dan weg wil stort hij neer is dat erg want nu probeer ik hem steeds te vangen en dat vind hij niet leuk. De kooien staan vrij dicht bij elkaar zie foto links Mallepietjes en rechts Swiebertje.

Alvast bedank,
Ronald Brand