verwarming 's nachts aanlaten voor valkparkiet?

Gestart door Emmy, 22 oktober 2002, 14:19:19

« vorige - volgende »

Emmy

In een valkparkietenboek las ik dat een valkparkiet met één poot niet in een buitenvoliere geplaatst mag worden, aangezien hij zijn pootjes dan niet een voor een meer onder zijn veren kan stoppen om ze op die manier te verwarmen.
Mijn valkparkietje heeft sinds kort nog maar één pootje en zijn kooi staat weliswaar binnen, maar ik vraag me toch af of het in de winter 's nachts niet te koud voor hem wordt. Is het misschien een idee de verwarming 's nachts voor hem aan te laten. Ik sprak de dierenarts gister, die vorige week zijn pootje geamputeerd heeft, en die had het over een temperatuur van minimaal 15 C. Dat zou dus betekenen dat ik in de winter de verwarming aan zou moeten laten. Wie heeft hier verstand van?

Emmy

cisca

Hoi Emmy.
ik neem aan dat je snachts de verwarming rond 15 0f 16 graden laat staan dat is voldoende voor je valkje en in huis koelt het nooit af tot onder de 10 graden wat buiten wel het geval is .
je hoeft dus snachts niet bij te verwarmen als je het continu warm houd kan je valkje ook geen weerstand opbouwen en word het een kasplantje dus gewoon de verwarming op de nachtstand zetten dat is prima en mocht je er niet zeker van zijn hang dan swinters lekker een doek over zijn kooi bij mij zitten ze snacht altijd onder de doek dat is rustig en ze vinden het prettig.

franky

hoi iedereen
mijn vogels zitten in de garage en soms s het daar maar een 4tal graden ma die kunnen hebben daar geen last van ofwel k weet het nie ma k wil da mijn vogels het nie koudleiden
groetjes,franky