18 april 2024, 05:01:17

Harrison's bird foods

Gestart door Jolandaa, 9 januari 2009, 16:31:11

« vorige - volgende »

Jolandaa

Hallo allemaal,

De dierenarts heeft ons aangeraden om Harrison's bord foods te gaan gebruiken. We hebben de folder doorgelezen en wat info gezocht en eigenlijk lijkt ons dit wel wat. Nu zijn we alleen benieuwd of er hier ook iemand is die al ervaring heeft met dit voedsel en hoe het bevalt. Ook nog de vraag welke "soort" we voor onze valkparkieten moeten gebruiken. Er zijn nog al wat verschillende en we kunnen niet goed vinden welke wij dan zouden moeten gebruiken.

Graag zou ik wat ervaringen horen.

Groet Jolanda

smiley

hallo jolandbouma

ik heb ook harrison's geprobeerd op advies van de dierenarts.
mijn valkjes moeten het niet,en dit voer is ook best wel duur .ongeveer14,00 euro een zak
het is wel heel goed voer,maar als alternatief kan je ook nutribird aan ze geven ,dat kost maar ongeveer 4,00 euro per doos.
mijn valkjes eten dat ook maar dan de grasparkiet variant,
deze korreltjes zijn kleiner dan de pellets voor de valkparkiet.
misschien ie er iemand in jouw buurt waar je een beetje harrison's van kan krijgen voor dat je het zelf koopt.

groetjes conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

sabine

Hoi Jolanda,

Mijn Binky moest van de dierenarts ook op Harrison. En omdat hij ondervoed was moest ik heb bijvoeren met pap. Maar dat zal ik niet zo snel meer doen omdat het bij een volwassen valk bijna onmogelijk is. En hij zich later niet meer warm kon houden omdat hij helemaal onder de pap zat. Maar volgens de dierenarts gaat een vogel niet van uitzichzelf de pellets eten en ook niet als ze zaadjes er naast krijgen.
Toen heb ik hier en bij een andere vogelarts ook informatie gevraagd over de palets maar het is niet goed om ze alleen op palets te zeten. De vogelarts zei zelfs liever alleen zaad dan alleen pallets. Als hij beide zo krijgen was het geen probleem.

Binky krijgt van mij zaad en Harrison. Hij eet de Harrison wel maar alleen als ik het hem aanbied als een snoepje. Anders laat hij het gewoon liggen.

Ik hoop dat je iets aan heb.

Groetjes Sabine

Kimm

hoi,

ook ik heb geprobeerd om ze aan de pellets te krijgen. maar helaas ging mij dit niet lukken. op een gegeven moment zat mijn valkje zo te schreeuwen om gewone zaad dat ik overstag ben gegaan en gestopt ben met de pellets.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Rianne

High Potency Fine is het best geschikt voor valkjes. Toen ik er nog niet zo veel had, gaf ik het ze ook. Een 2,5 kg pak kost 42 euro en daar deed ik een maand mee. Maar nu geef ik het niet meer, met zo'n 20+ valkjes wordt het me echt te duur.
Overstappen was geen problee, duurt ongeveer een week. Zaadvoer mag je er gewoon bij blijven geven, net als eivoer, gierst enz.
M'n rosé kaketoe is trouwens gek op pellets, maar rose's slopen 75% van hetgeen ze eten dus krijgt hij ze als traktatie :)

bobbie

Hallo,

Bij mij krijgen ze ook Harrison's. De regulair houden ze niet van. Hier krijgen ze dus High Potency Fine (oranje etiket) en eten het goed.

Enkele weken geleden heb ik nog een nieuwkomer alhier op de pellets overgezet. Het is er 1 met een koppie erop dus duurde het iets langer dan normaal, maar hij eet het nu wel. Duurde bij hem ongeveer een week.

Als je het gaat gebruiken adviseer ik je pellets en zaad in 1 bakje, elke dag iets minder zaad en meer pellets.

Bij mij krijgen ze volledig pellets en 1 keer in de week een bakje zaad.

succes, Nel :)

Nancy18

hoi, ik heb ervaring met harrison bird food. Ik geef me vogels al een maand of 8 al harrison bird food. Ik vind het wel een goed merk voor je vogels! Is alleen duur. Ze vinden het wel lekker, maar je moet echt wel uitkijken! Want ik heb namelijk toen alleen maar harrison bird food gegeven en ze vielen heel erg snel van af! Dus eigenlijk wat het beste voor je vogel moet doen.Is gewoon 50% harrison bird food en 50% zaad. Dat heb ik nu gedaan en ze vallen niet meer af!

Ik hoop dat je er wat aan heb!

Karin

Ik zou ook niet snel mijn vogels op 100 % pellets zetten, 50 - 50 is in mijn ogen het beste. En dan wel zorgen dat ze al het zaad op eten en niet steeds bijvullen  ;) Er zijn nog veel meer merken dan Harrison's, die is duidelijk het allerduurste. Ik geef nu Nutribird B18 en heb o.a. zupreem en Avian. Die ga ik na het broedseizoen uitproberen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves