10 mei 2025, 09:17:23

bonte half tam

Gestart door Henry, 21 november 2003, 22:20:28

« vorige - volgende »

Henry

21 november 2003, 22:20:28 Last Edit: 21 november 2003, 22:21:14 by mr.florida
                            hallo allemaal

ik heb misshien en bonte valkje die half tam is hoe krijg ik die weer goedtam?ik heb die mensen opgebeldt voor informatie
en die zeiden dat hij binnen met een andere valkparkiet is opgegroeit is maar er waren ook fretten in huis en hij was bang voor die fretten dus vloog elke keer terug naar de kooi toe dus daarom ging hij weg.en hierzo komt hij samen met 4 andere valkjes samen te vliegen he.en moet ik hem dus appart zetten tot hij op mijn vingers gaat zitten en dan pas uit de kooi doen of gelijk met de andere valkjes als hij los mag vliegen?

henry van ellinkhuizen

Inger m

Hoi Henry,
Als je deze valk goed tam wilt hebben, zou ik hem eerst apart houden en goed tam maken. Maar of hij goed tam blijft zal ook van de andere valkparkieten afhangen en de tijd die je erin steekt.
Zijn jouw andere valkparkieten goed tam, dan zal deze jonge vogel ook waarschijnlijk tammer worden/ blijven, omdat deze ziet dat de andere valkparkieten ook rustig reageren.
Zijn ze echter schuw, dan bestaat de kans dat je nieuwe valkparkiet dit gedrag gaat overnemen.

Dit is toch de bonte valk van marktplaats? Ik zag hem op de foto staan, en ik vind dat je een goede koop hebt gedaan, mooie vogel en veel succes ermee!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Henry

he inger

hahahah ja dat vond ik ook maar stond in dubio of ik hem zou nemen en ik heb het dus gelukkig gedaan ;D
sorry chantal voor jou :o
maar hij komt verlopig appart te zitten en soms mag hij eruit als de andere er ook uit zijn en ik blijf er toch bij om de boel een beetje in de gaten te houden.ja hij stond inderdaad op marktplaats en hij is 11 weken oud.

henry van ellinkhuizen

Coco en Chantal

>:(nou kan wel janken  :'(

hahaha neehoor veel plezier met je prachtige bonte valk.

groetjes chantal en coco
Groetjes Chantal en de valkjes

Henry

21 november 2003, 23:36:09 #4 Last Edit: 21 november 2003, 23:38:51 by mr.florida
                          he chantal

sorry dat ik hem voor je neus weg haalde maar hij wou hem vananvond aan mensen weg doen want ik had geen tijd om hem te halen maar heb nu haalt mijn broertje die valkje bij hem thuis.maar weet iemand de mutatie van die valk ik weet dat het een bonte valk is mar wat voor 1 de foto staat op aanschaf en dan bonte valkparkiet van chantal-coco

henry van ellinkhuizen

Tara

Hoi, die ene die daar op de foto staat is gewoon een bonte hoor, het is toch dezelfde, niet?

Henry

22 november 2003, 15:40:14 #6 Last Edit: 22 november 2003, 15:42:41 by mr.florida
                      he allemaal

vanmiddag heb ik weer een mooie aanwinst in de voliere samen met de andere 3 het gaat heel goed met de andere valkjes en hopen dat deze valk ook wordt geaccepteert maar dat zal wel de goede kant opgaan enkel ik hou hem even appart en maak ik hem wat tammer want hij is half tam

henry van ellinhuizen

Tara

Hoi Henry,

ahhh wat leuk dat je hem er nu bij hebt, het is echt een schatje, veel plezier er mee :).

Groetjes, Tara

Mandy

Hartstikke leuk voor je Henry dat je nu eindelijk een bonte valk hebt, daar was je al zo lang naar op zoek. ::)
Omdat ie al half tam is en jou valkjes al tam zijn zal dat allemaal wel goed komen hoor, zeker ook omdat ie nog hartstikke jong is. :)
Veel plezier en succes ermee! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Henry

he allemaal

ik heb hem nu eindelijk thuis die bonte valkje hij is echt en beetje tam je kan hem lokken met trosgierst daar komt hij echt op af maar als ik hem wou pakken om hem mee te nemen dan gaat hij als een speer vliegen hahaha daar was ik dus een tijdje mee bezig.hij is echt mooi hij ziet als een bonte met een lutino kleur en een grijze gloed op de vleugels ik denk dat je die echt niet ziet die combinatie.

henry van ellinkhuizen

Nes

Hoi Henri,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst  :) Wat leuk dat  hij al een beetje tam is. Dat gaat zekergoedkomen hoor  ;)
Heel veel plezier samen met je valkje...

Groetjes Nes.