28 maart 2024, 21:56:12

Mimi & Cody; Samen in 1 kooi!

Gestart door zotteke, 12 januari 2009, 06:25:40

« vorige - volgende »

zotteke

Dit doet Cody nou al een week of twee. Hij fladdert wel vaker de grond op en gaat dan vaak richting een muur (lekker veilig). Wanneer je hem dan wil oppakken dan wil dit nog wel is gebeuren.

Dit keer boven de bank;






Misschien heeft 'ie dit wel van de pluimstaart gerbiltjes geleerd, die kunnen ook over de muur heen klimmen  ;D (echt als gekko's zo snel!). Ik vind het wel komisch, zo'n SpiderBird  ;)

*Manon*

Inderdaad een erg grappig gezicht zeg  :D :D

Groetjes Manon

zotteke

In het echt ziet het er nog grappiger uit dan op foto's  Manon :P.

Een paar dagen terug heeft Cody zijn eerste bad genomen. Hij wilde telkens niet, maar ik heb nu een beetje mn zin doorgedramd en toen vond hij het tóch wel lekker. Hij moest gewoon een beetje overgehaald worden  ;). En ik moet zeggen, hij ziet er nu een stuk beter uit. Eindelijk een keer schone veren. Mimi wilde eerst niet gebadderd worden, maar toen   ze Cody zo enthousiast bezig zag werd ze inene erg jaloers werd en ook gebadderd wilde worden.




Een jaloerse Mimi:




Het eindresultaat van Cody - een verzopen kat;



Mimi nog even badderen;




Cody heeft sinds een paar dagen weer een groot deel van zijn pennen terug en begint nu dus weer te vliegen. Echt grappig, dan zie je hem oefenen op zijn kooi en daarna heel stuntelig door de kamer heen fladderen  :P. Hopelijk blijft zijn staart nu wat mooier. Deze werd telkens beschadigd omdat hij langs de muur (achter/naast zijn kooi) naar beneden fladderde en zijn staart zo dus stuk ging.

*Manon*

Hey gave foto's van zijn eerste dousje... Hier vinden ze het ook heel erg fijn... nou ja... sommigen, niet allemaal, maar die moeten ook even een duwtje in de rug hebben.... niet te hard natuurlijk hé  :P

zotteke

Sinds een paar dagen heb ik Cody en Mimi bij elkaar ind e kooi gezet en het lijkt steeds beter te gaan! In het begin was het constant bekvechten en elkaar ontwjken, maar inmiddels kunnen ze snachts naast elkaar zitten op dezelfde stok zonder al te veel problemen.

Het enige bekvechten dat er nu nog is, is wanneer het voertijd is (Cody laat Mimi niet in de buurt komen. Aan de andere kant laat Mimi Cody niet uit het badje drinken). Uiteraard heb ik nu meerdere voedsel en waterbronnen in de kooi hangen  ;).

Ze doen nu alles samen. Of dit een geval is van domninantie of gewoon dat ze samen dingen willen doen is natuurlijk de vraag, maar het gaat iig steeds beter. Eergisteren zelfs samen gedouched!  ;D

*Manon*

Fijn dat het nu goed gaat joh!
Eerst waren ze natuurlijk even bezig om te bepalen wie de baas zou worden... ja dat heeft even tijd nodig natuurlijk  :D :D

Liefs Manon

zotteke

Jaaa ik ben er echt blij mee dat alles goed gaat. Het lijkt erop dat Cody de macht krijgt, die is gewoon veel assertiever. Daarom lijkt het me ook dat er gewoon een grote kans is dat Cody een mannetje is. Echt machogedrag zie ik nog niet, maar er word wel véél herrie gemaakt. Ik hoor iedereen altijd over 'zingen als een mannetje'. Maar wat is dit nu precies? Is dit een bepaald deuntje of iets dergelijks?? Cody doet heel snel geluidjes na die ik maak. Soms al na maar 10 keer voordoen.

Mimi daarentegen is een echt popje. Vrijwel geheel stil, niet zo heel erg makkelijk geluidjes aan te leren en voor het grootste deel onderdanig wanneer Cody haar 'aanvalt'.

Overigens heb ik Cody wel een zaadje (of iets dergelijks) uit Mimi's snavel zien pakken  ;D

zotteke

Gisteren had ik potjes fruithap gehaald voor de vogels. In de ijdele hoop dat ze het braaf gingen zitten opsmakken van een lepel. Mimi stak haar snavel er in, en deinste toen achteruit terwijl ze hard haar kop heen en weer schudde. Cody vond de lepel gewoonweg doodeng (Cody is nu eenmaal een beetje een bange -maar hele lieve- poeperd  ::).

Toen besloot ik het maar door hun voer heen te mengen zodat ze het wel móesten proeven. Na 24 uur van oorverdovend gekrijs om eetbaar voer ipv die smurrie die in hun voerbak zat is Cody er van gaan eten. YAY! hopelijk gaat hij het nu na een paar dagen lekkerder vinden, en dan daarna puur eten, en dan daarna gewoon fruit (want fruithappen zijn een beetje aan de dure kant  ;)).

Ik houd jullie op de hoogte!  ;D

Karin

Pas wel op als je de fruithapjes 24 laat staan hoor. Het bederft al snel en omdat er veel vruchtensuiker in zit beschimmeld het ook snel. Ik zou gewoon fruit geven. Begin met een schijfje appel die je tussen de tralies steekt. Heeft Cody hier ook gehad en aan geknabbelt  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zotteke

Heb het ook meteen vervangen toen ze klaar waren  ;). Fruit kíjken ze nie eens naar, heb het een paar weken geprobeerd en toen maar opgegeven. gerapste wortel lopen ze ook een blokje voor om.

Karin

Gewoon blijven geven. Hier doen ze een moord voor fijngesneden andijvie ! En dan willen ze het liefste die van C1000, die is heel fijn gesneden, hahahaha.... Ze hebben praatjes bij mij  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

zotteke

Ja, andijvie is het enige dat ze willen. Alleen had ik hier en daar gelezen dat ze dit niet te veel mogen hebben?

Zelfs pasta en rijst moeten ze niks van  ::)

Karin

Hier krijgen ze het 2 à 3 x per week een beetje. Brocolli vinden ze ook heerlijk, maar dat stinkt zo  :P
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

HOi hoi,

Hoe is het hier, zijn de valkjes al aan de fruit of nog niet?

Groetjes!!

zotteke

Af en toe geven we ze wat groenten maar echt gegeten word het niet. Alleen de laatste 2 weken lijkt het erop alsof Mimi er ook echt wat van eet. Aan de andere kant kan het ook gewoon zijn dat ze het aan het slopen is.

Ik zit er sterk over te denken om de valkjes te kortwieken. Dit ivm dat ze er nu bijna nooit meer uit kunnen met de balkondeuren e.d. open en dat vind ik zielig. Komende rui mogen ze de pennen dan gewoon weer terug groeien.. Ik weet het echter niet zeker omdat bij Cody bijvoorbeeld zijn hele staart in stukken ligt omdat hij telkens overal tegenaan fladdert en dan zijn staart stukvliegt. hij mist denk ik zeker 8 veren aan zijn staart en de rest is gebroken en verfomfaait  :(.

Cody is tegenwoordig overigens echt de baas. Als je 'Cody kom' roept en Mimi zit toevalig bij de tralies dan word die zo opzij gepikt. Arm deerntje  :P.

Sinds een paar weken zegt Cody 'Cody kom'. Ook wordtie steeds beter in het nadoen van liedjes enzo. Laatst deed ik 2 keer het melodietje van een of andere serie op Animal Planet na, en terstond begon meneer een gedeelte na te fluiten. Ik lag in een deuk haha.