28 maart 2024, 16:07:16

zelfstandig eten na ...weken

Gestart door Meyrues, 12 januari 2009, 05:58:23

« vorige - volgende »

Meyrues

Hallo,
Wij hebben een valkparkiet "gekregen" van ongeveer 8 à 9 weken oud.  Hoe kan ik weten of het diertje zelf kan eten?  Heeft intussen wel al gedronken nadat ik even zijn snavel heel kort in het waterbakje plaatste.  We weten totaal niks van de vogel af.  Hij is wit-geel van kleur en zeer stil maar lijkt toch gezond. We hebben de vogel sinds zondagmorgen. 
Groeten,
Meyrues

bobbie

Hallo Meyrues,

gefeliciteerd met je valkparkiet, een lutino zo te lezen.

Een valkparkiet eet zelfstandig tussen de 6 en 8 weken. Dit verschilt per jong, de 1 is sneller dan de ander.

Je kan in het etensbakje lege zaadhulsjes zien liggen als ze hebben gegeten.

Als je het bakje mee naar buiten neemt en je blaast er in, dan komen de lege hulsjes er uit gevlogen.

Groetjes, Nel :)

Karin

Waar heb je hem vandaan ? Hebben ze daar niks verteld over hem ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Meyrues

Hallo,
Intussen heb ik vanmorgen de vogel zien eten en drinken. Ik heb wel zijn kopje even de goede richting aangewezen. Echter geen reactie naar bvb geluid toe.  Net of hij doof is.
Wel super rustig en maakt zelf ook geen geluid. Hij volgt echter met het kopje absoluut elke beweging die we maken.  Ik denk dat het diertje ergens verstoten geweest is en nu tot rust moet komen.
Hij heeft het ook moeilijk om bvb van het ene zitstokje naar het andere te "vliegen". Net of hij de afstand niet kan inschatten en moeilijk kan landen op de juiste plaats.
We hebben de vogel via Internet gekregen.
Met dank voor de reacties!
MVG,
Meyrues

Kimm

hoi,

als je de vogel sinds gisteravond hebt moet het ook de tijd hebben om te wennen. uiteraard is hij wat van slag door de verhuizing. eten komt dan vanzelf wel en het zoeken van de stokken en de afstand ook. geef het gewoon even de tijd.

veel plezier met je valkje ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi,

Hoe gaat het met je valkje !? Is hij al een beetje gewend geraakt bij jullie !? Ik denk niet dat je valkje doof is hoor, als je fluit, kijkt hij dan !?

Groetjes, Karin

Meyrues

Hallo,

Het gaat dus helemaal niet goed met de vogel.  Regelmatig valt hij van zijn zitstok(je) op de bodem van de kooi.  Geen reactie op gefluit, lawaai of eender wat.  Zonder hulp geraakt hij niet meer aan het eet-of drinkbakje.  100% stilte in de kooi.
Ook gewoon op de bodem lopen lukt niet.  Bij elke pas struikelt de valkparkiet over zijn eigen pootjes.  Ik denk aan epilepsie en dan niet in de beginfase.  Nooit geen parkiet meer zonder dat wij weten waar het diertje vandaan komt.  Met dank voor de reacties.

MVG,
Meyrues

bobbie

Dan zou ik maar eens aktie ondernemen. Zo kan he tdan niet langer he.

Je kan op deze site allerlei goede vogelartsen vinden, als het goed is ook 1 bij je in de buurt.

Dit moet je niet verder zo laten door kwakkelen want straks vind je het dood in de kooi.

Nel

bobbie

Hoi hoi,

Hoe gaat het met de valkparkiet? ben je nog naar een vogelarts geweest met hem?

groetjes, nel

Kaatje

Ik heb het gevoel dat je valkje al langere tijd behoorlijk ziek is ! Een bezoek aan de dierenarts is echt van belang, daar heeft je valk recht op !

Misschien zie je iets over het hoofd, wat de VA wel ziet, en komt je valkje er weer bovenop ! Of het niet meer haalbaar is voor je valkje zal de VA dan ook constateren, maar nu geef jezelf eigenlijk de moed al een beetje op, het valkje kan hier niets aan doen en heeft hier niet om gevraagd !

Gun hem echt een second opinion !

Gr, Karin

Mara

Hoi hoi

Hoe is het met je valkje?

Mara

Kaatje


Mara

Citaat van: Kaatje op 20 januari 2009, 14:58:27
Citaat van: Mara op 20 januari 2009, 13:41:51
Hoi hoi

Hoe is het met je valkje?

Mara


Niet goed Mara  ::)


Hoi Karin

Eigenlijk bedoelde ik meer, ben je al met je valkje naar een DA geweest? Vraag verkeerd gesteld.  :-X  :-[

Mara

melissa

Hey
Mijn valkje geeft jongen had ebn ik zou graag weten of iemand weet hoe oud of hoe veel weken ze moeten zijn om zefstandig te kunnen eten groetjes

melissa

Hoe oud of hoe veel weken moet een valkparkiet zijn voor zefstandig te kunnen eten?