13 mei 2025, 21:30:37

Jullie mening over nieuw valkje

Gestart door Fiona, 22 november 2003, 20:04:44

« vorige - volgende »

Fiona

Zoals jullie weten hebben we een nieuw valkje. We hebben (vermoedelijk haar) Tari genoemd.
Toen zij bij ons kwam vond ik haar al bijna even groot als Pico, (geboren 25 mei jl) Vandaag was ik dus bij een kweker en die vertelde mij dat Tari ong. 6mnd oud was en dat idee had ik zelf ook.
Terug bij de verkoper bleef hij natuurlijk volhouden dat het beestje 10 weken is, maar ik blijf twijfelen.
Kunnen jullie als de experts wat af zien aan een foto? Natuurlijk begrijp ik dat kleur en grootte er toe doet, maar op dit moment zegt mijn gevoel gewoon dat ie ouder is.

Hierbij dus een wat duidelijkere foto van Tari.
Bedankt allemaal!
Groetjes, Fiona

Fiona

en hier de andere :-)
Groetjes, Fiona

Tara

Aahhh wat een schatje is Tari zeg!

Ik vind het op zich wat moeilijk zeggen, want ze ziet er best nog erg jong uit, en voor zes maanden lijkt ze me wat te jong. Een valkje van 10 weken heeft meestal ook normale grootte, dus ik zou totaal niet weten wie ik moet geloven.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Fiona,
Ik ben het mat Tara eens dat dat moeilijk te zeggen is. Een valk is met 10 weken al zowat zo groot als een volwassen valkparkiet, dus de grootte zou wel kunnen kloppen.
Qua kleur vind ik het er nog uitzien als hun 'jeugdkleed' (wat ze hebben als ze uitvliegen), met 6 maanden zijn ze al aardig in de rui (geweest) en is al aardig te zien of het een man of pop wordt.

Het zou best kunnen dat deze valkparkiet inderdaad 10 weken is of iets ouder, maar met 6 maanden zou deze dus al aan het ruien moeten zijn (ik heb er een paar van rond de half jaar en die zijn nu goed aan het ruien of bijna klaar). Daarom zou ik gewoon nog even afwachten of zij (hij) nog in de rui gaat.

gr Inger

Ze ziet er trouwens leuk uit! Veel succes met je valkjes!
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marianne

Hoi Fiona,

Ik denk ook dat het nog een jong valkje is.
Mede door wat de andere schreven en bovendien id haar snaveltje nog vrij licht van kleur.
Als de valkjes ouder worden worden de snaveltjes donkerder.
Leuk beestje trouwens.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

liekje

Hoi hoi...

Ik denk dat ie idd nog niet zo oud is,een vriendin van mij die valkjes kweekt en al van kleins af aan er mee is op gegroeid, heeft mij geleerd dat de snavel vanaf drie maande gaat verkleuren van roze naar grijs en dat de snavel na ongv. 6 tot 12 maanden op kleur is.

Het kan mij natuurlijk ook fout geleerd zijn, maar goed...

Groetjes en suc6 liekje

Paul

23 november 2003, 00:41:04 #6 Last Edit: 23 november 2003, 00:42:00 by Paul
Hoi Fiona,

Ze zijn in elk geval niet echt oud ik zou zeggen tussen de 10 weken en 5 maanden maar verder is er weinig van te zeggen.
Mijn jongen zijn als ze 8 weken zijn vaak al net zo zwaar en groot als mijn oudste valkjes.
Wat de snavel betreft zou ik niet uitgaan van een donkere kleur, ik heb hier een jong valkje van 4 maanden die alleen nog een roze snavel heeft en ik heb net gekeken bij een valkje van 2 jaar en die was ook nog roze.
Mijn eerste valkje daar verkleurd ook soms de snavel van, de ene keer is ie donker en later weer gewoon roze en die is 12 jaar dus nooit van de kleur van de snavel uitgaan daar kan je aardig de boot mee ingaan :-)
Maar een valkje kan gelukkig erg oud worden ik heb er zelf eentje van 23 jaar en als ze dus lief zijn zou ik me niet druk maken over een paar maanden ouder of jonger :-)

Veel plezier met je twee kanjers.

Groetjes, Paul

Fiona

23 november 2003, 03:56:26 #7 Last Edit: 23 november 2003, 04:09:40 by Fiona
Thanks all!! Ja zo wordt je wel aan het twijfelen gebracht, zelf heb ik het vermoeden dat tari wel ouder is als de 10 weken dat er gezegd wordt, ze heeft wel een klein koppie verder maar inderdaad wat jullie zeggen een valkje van 10 weken ziet er uit zoals een volwassen valkje al bijna. Qua kleur zijn jullie de kenners hoor, zal van de week nog eens een foto maken onder een beter lichtje, buitenlicht bijv. :-)
Want nu zat ze onder de keukenlamp omdat ze uit haar doos kwam.
Ik heb haar wel laten knippen vandaag want ze vloog overal tegen aan uit angst. (Maar niet geheel gekortwiekt hoor dat vind ik zielig.) En dat zag ik niet zitten, heb ik straks een dood beestje. Met tam maken is het nu ook wat beter want ze is heel venijnig, iemand anders vandaag tot bloedens toe gebeten al.   :-/

Pico zelf de nageltjes van geknipt en dat ging heel goed, maar die laat ook veel toe. Had een shirt aan met een ritsje en daar was hij wel zoet mee :-)

Groetjes, Fiona

Fiona

verse foto's van Pico en Tari.
DE savel van Tari is rozer dan die van Pico, mocht dat nog wat zeggen inderdaad.

Fiona

mmh daar ging wat mis, heb ook nog niet ondekt hoe ik meer dan 1 foto kan toevoegen...?

Nou Tari is vandaag uit de kooi geweest, ze vind alles eng en is erg bang nog. de komende dagen laten we haar gaan, zodat ze zich thuis gaat voelen.
Groetjes, Fiona

Tara

Hoi Fiona,

mooie foto!

Om meer dan 1 foto bij te voegen kan je het niet via de bijlage doen, maar moet je uploaden.

Het is het best om dan 2 forumschermen open te hebben, 1 waar je typt, en het ander waar je dan zal uploaden. Om up te loaden moeten je foto's ook minder dan 60 Kb groot zijn. Dan klik je op de upload knop, en bladeren, en je foto uitzoeken. Dan op versturen en je krijgt een link. Je klikt dan op de URL kopiëren en dan kan je die hier plakken, en voor de 2de foto doe je het zelfde, enz. Hopelijk begrijp je het nu wat :).

Groetjes, Tara

Fiona

Half half :-) snap ik het.
ben wel goed met foto's op de website plaatsen, maar hier lukte het met gewoon ff niet.
Thanks voor je uitleg Tara!!

Tara

Is nix :). Hopelijk gaat het snel lukken ;). Ben benieuwd.

Groetjes, Tara

Fiona

Ik ga toch kijken of er iemand is die Tari wil overnemen, als je er tijd in steekt krijg je haar nog wel tam.
Maar dat is andere tijd als met een jonkie die je nog zou moeten voeren. Misschien dat ze ook wel op haar plaats is in een buitenvoliere.
Dus als jullie op marktplaats een bekende foto tegen komen.
Pico raakt van streek , en omdat die zo tam is ben ik bang dat hij dit minder gaat worden. Misschien hadden ze beter apart kunnen zitten, maar ja lastig met 1 kooi, moet ik eerst een kooi aanschaffen :-(
Ik zie wel, kweet het ook ff niet, voel me er wel schuldig onder.
Als ik dit van te voren geweten had....maar ja das achteraf gepraat.

mastolk

HOi Fiona,

Ik heb je net een im gestuurd over de kooien enz.
Tari is wel een heel mooi valkje hoor!

Groetjes Margrietha