28 maart 2024, 21:07:30

weinig eten??

Gestart door g0eliey, 11 januari 2009, 01:24:53

« vorige - volgende »

g0eliey

hoi.. ik had een vraagje aan jullie,, ik ben al uren aan het rondkijken,,ik wil jullie bedanken voor jullie tips en informatie

Mijn valkje heet feci ik zou jullie in het kort vertellen
feci was vorige jaar veronglukt (zoals ook in het forum was aan geven door mijn) de dierenarts moest zijn pootje apputeren het was een hele zware ervaring voor feci
maar wonder boven wonder kwam het goed met hem,, en hij is nu nog maffer dan hij dat was hij loopt op zijn stopmje (overgebleven beentje zeg maar) kaptein haak!!

feci is zo verwend door ons hij eet altijd met ons mee,, en wil de heledag buiten zijn kooi, als wij hem er instoppen gaat hij kei haard gillen en tikken, zo krijgt hij zijn zin altijd
maar dat is het probleem niet

omdat feci niet 100% is ivm met zijn pootje is hij vermagerd dat merk ik van het botje die uitsteekt bij zijn borst?
ik geef hem regelmatig fruit en groente zoals banaan appel, peterselie sla. maar hij verbrant (keihard heen weer vliegen)meer dan hij binnen krijgt ook heeft hij altijd van die snoepsticks met honing in zijn kooi hangen ? hoe moet ik dit aanpakken? willen jullie me toelichting geven ?

bedankt voor de aandacht groetjes feci&guli

bobbie

Hallo,

Feci is niet mager door zijn pootje. Ik had een valkparkiet die had een hoge amputatie van zijn pootje en die was lekker gevuld, geen magere borst.

Ik denk dat het aan de voeding ligt die je hem geeft. Een snoepstengel zitten geen voedingswaarden in, alleen maagvulling. Alleen fruit en groente is ook niet goed, te weinig gevarieerd want ik lees niets over zaden of pellets.

Het klinkt als een behoorlijk verwende valkparkiet dus ik denk dat het je moeite zal gaan kosten om hem op een volwaardig menu te krijgen, zoals:

valkparkietenzaad
pellets
fruit (klein stukje)
groente (klein beetje)

en uiteraard
sepia
grit
kiezel.

Ik wens je veel succes.

Groetjes, Nel :)