29 mei 2025, 03:08:36

HELP

Gestart door Henk_en_Otje, 11 januari 2009, 23:15:31

« vorige - volgende »

Henk_en_Otje

VOOR HET EERST (valkjes zijn nu ongeveer 8maanden oud) hebben de vogels  henk en otje gepaard, maar ik schrok er een beetje van , ik dacht NEEEE  ik wil helemaal geen "gedoe!!"  IK HEB ER NOG HELEMAAL NIET GENOEG VERSTAND VAN EN  Ik heb toch helemaal geen nestblok ???   Wat gebeurt er nu ?  gaan ze eieren leggen of ??? hoeft dit niet perse,  hoe lang duurt het ? wat moet ik met de eieren doen ???  AH !   thnx,  ((  ps, heb de info pagina al gelezen))  liefs mariska

Vlaardingse valkjes

Hoi Mariska,

Ik zou zeggen gewoon niks doen  ;D
Klinkt misschien raar maar zolang jij geen blok geeft zal er verder niet veel gebeuren en mochten ze een stekkie op de grond gaan zoeken om te broeden dan kan je de eitjes vervangen voor nepeitjes en dan stoppen ze na een weekje of 3 vanzelf met broeden. ;)
Voor nu hebben die 2 gewoon lol met elkaar :P

Groetjes Angelique

Rianne

Inderdaad, als je geen jongen wilt kun je de eitjes vervangen voor neppers. :) Laat ze daar lekker op broeden tot ze het zat zijn. Kan zijn dat ze eitjes bij gaan leggen dus zorg er voor dat je zo'n 6 nepeitjes in huis hebt.

Henk_en_Otje

Okee super bedankt, jeetje ja ze hebben het uitgevonden hoor !!! na de "eerste keer" gingen ze meteen weer , en toen ik snachts even uit bed ging en een lampje aandeed, begon meneer meteen voor zijn vrouwtje te zingen. uitslover haha.
en de ochtend toen ik naar mijn werk ging, zat meneer alweer aan te dringen bij otje hoor. oh oh ze hebben wat ontdekt. leuk leuk.  ok ik zorg voor nep eitjes.  ps, zijn ze niet wat jong ?? gedrag gaat verder goed, mannetje wil zijn kooi niet uit, vrouwtje wel, en daar blijft hij rustig onder. prima situatie.   toch wel erg leuk om mee te maken.  word er tenimnste nog gesext in dit huis.  grapje !!!  :D

Kimm

;D  ;D  ;D  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010