28 maart 2024, 20:06:23

advies aub

Gestart door arlette77, 8 januari 2009, 16:29:40

« vorige - volgende »

arlette77

Hallo,

Hoe kun je aan een valkparkiet zien of hij zich verveeld of wanneer hij zijn mensenpartner mist?

Wij zijn ongeveer 1 1/2 jaar geleden verhuisd naar een ander huis. Mijn man wilde toen onze valkparkiet Coco (man, handtam, toen 12 jaar oud) niet meer in huis hebben omdat hij veel krijste.
We hebben hem toen in een buitenvolière gezet op ons overdekt terras en een popje erbij gekocht voor hem.
Voor zover ik kon zien ging dat goed en heeft hij met niet gemist (het krijsen was een heel stuk minder). Maar ik zou toch graag willen weten wat het gedrag is van een tamme valkparkiet man wanneer hij zijn mensenpartner mist.

Helaas is Coco op 1 januari jl. overleden (hij is 13 jaar en 8 maanden geworen), waarschijnlijk aan een hartstilstand (ik heb ten minste de voorgaande dagen niet aan hem gezien dat hij ziek was).

Kan iemand me antwoord geven op mijn vraag?

Groetjes,

Arlette.

Kimm

hoi,

hoe reageert hij op jou als je in de voliere komt bij hem?
en als hij echt iemand mist, dan zal hij denk ik veel minder eten en minder gelukkig zijn.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

arlette77

Hoi Kimm,

Zodra ik bij zijn kooi buiten kwam, kwam hij soms naar de tralies, maar ook niet altijd. Hij floot dan nog wel eens voor me, maar hij floot ook voor zijn maatje en wanneer mijn ouders bij zijn kooi kwamen. Dus daarom heb ik eigenlijk het idee dat hij met niet zo miste.

Zoals ik al schreef is hij op 1 januari jl. overleden op bijna 14 jarige leeftijd.

Groetjes,

Arlette.

Kimm

hoi arlette,

o sorry, dan heb ik het verkeerd begrepen. neem mij niet kwalijk.

ik denk dat hij wel gelukkig is geweest hoor. hij had ook een vriendinnetje waar hij voor floot,dus ik denk dat dat wel goed zat hoor ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010