10 mei 2025, 09:17:43

Cinnamon lutino gepareld

Gestart door Karin, 9 januari 2009, 15:32:24

« vorige - volgende »

Karin

Ik heb tot mijn grote verrassing bij Dizzy en Diba 3 lutino pareltjes zitten ( ik wist dat er een kans was dat Diba split is voor lutino, ma na 12 jongen zonder 1 lutino had ik de hoop opgegeven  ;D ;D ;D ). Het tweede jong blijkt ook nog eens cinnamon te zijn en nu zag ik dat ze op haar staart een aantal cinnamon vlekjes had. Hebben alle cinnamon geparelde lutino's dat ? Rechts is de cinnamon....

Zo schattig ! Ben benieuwd of dat altijd zo is bij deze mutatie.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Niemand een idee ? Misschien kan iemand even bij zijn / haar cinnamon lutino geparelde kijken of er ook vlekjes daar zitten ?  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

nick01

nog nooit een cinnamon lutino geparelde valk gehad zover ik weet.
maar is deze vogel niet stiekem ook bont?

Karin

12 januari 2009, 00:00:19 #3 Last Edit: 12 januari 2009, 00:15:28 by Karin
Ik denk het niet, want zover ik weet is mams niet split bont. Ik heb een jaar of 4 met haar gekweekt met een man die split bont was, ze hebben altijd ca 5 jongen x 2 gehad, dus totaal 40 jongen en nooit een bontje helaas...
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

nick01

heb van het weekend een cinnamon lutino opaline gezien karin.
er ging me een lichtje branden over dit topic dus ff goed gekeken.
deze had alleen bruin de vleugelpennen en een hele licht aanslag (bijna niet te zien) op de staart maar geen cinnamon plekjes.

zou je haast verwachten dat er toch iets van bont in zit.
maar goed jij denkt van niet dus weer een vreemd verhaal erbij hahaha.
misschien even afwachten wat die vlekjes doen na het ruien , staat in ieder geval wel grappig.

Karin

Ja, het is echt ontzettend schattig ! Ik hou haar zelf, dus ik kan kijken hoe het na de rui wordt  ;) Ik zal morgen weer eens een foto van de staart maken !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Er zit altijd zoveel verschil tussen geparelde valkjes dat het me niet zou verbazen dat lang niet alle cinnamon opaline lutino's vlekjes op de staart hebben. Bont zie ik er niet in, dan zou ik verwachten dat er vleugelpennen zonder cinnamon tussen zouden zitten.

Mooi geel is ze wel  :D