13 juli 2025, 10:21:24

{{ Gesloten }}

Gestart door Tjerk, 8 januari 2009, 21:05:13

« vorige - volgende »

Jacoba

Hallo,

Kian en Anaiya hebben we net zien wiggel-wappen dus misschien..... Ja. inderdaad zijn zij als back-up voor de geelwangen en misschien  Twister en Nopper want zij zijn natuurlijk nog vrij jong.
Follow en Kiara zijn wel druk met elkaar en misschien was het kappotte eitje wel van hen.
Helaas heb ik niet steeds zicht in de voliere dus ik zie niet alles, als ik wat hoor aan wiggel-wap geluiden ga ik wel gelijk kijken.
Groetjes Jacoba

•=Bonnie=•

Ohw, ik dacht dat aangezien Tjerk schreef dat Kiära met een eierkont zat er al een en ander zou zijn maar dat dit dan misschien onbevrucht was ofzo  dat ze nog niet hebben, maar blijkbaar heeft ie zich dan vergist. Dat kan natuurlijk ;)

Ik heb jammer genoeg ook geen zicht op wat de valken binnen doen.  :(

Jacoba

Hey Bonnie,

Ze zit nu nog steeds met een eierkont. Maar ze worden constant de volière doorgejaagd door Dizzle. En we wouden Dizzle als back-up gebruiken. En zo lukt dat niet echt.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Om Bonnie even te laten zien, dat Fallow en Kiära toch wel hun best doen, heeft mn moeder gisteren even een foto van ze gemaakt.

Heb het Fallow & Kiära ook direct verteld dat het nu wel tijd werd, dus ze zijn gistermiddag wel tot drie keer tot wezen paren ;D, alsof ze wat in te halen hadden.

Inmiddels liggen er dus negen eieren, Dizzle & Yellow hebben er zes en tot nu toe allemaal bevrucht.

Dusty & Diesel hebben er tot nu toe drie, maar die zijn volgens mij nog steeds aan het leggen. Maar toen ik zonet weer keek, in het donker, zaten ze geen van beide op de eieren en ik vermoede al zoiets. Hmmm.. dus ik zou pleegkoppels, voor m'n pleegkoppels nodig zijn  ???.

Fallow & Kiära zijn dus druk in de weer en dat mag toch niet zo lang meer duren.

Hetzelfde geld voor Kian & Anaiya, die nog voorbij Fallow & Kiära gingen, want die hebben alleen gistermiddag wel vier keer wezen paren.

En dan zijn er nog drie koppels over, Sky & Heaven en Suprise & Roos betreden alleen zo nu en dan een blok en houden het daarmee voor gezien.

Twister & Diddle paarden eerst geregeld, maar werden toen ze wou gaan leggen overal weer uitgejaagd, dus volgens mij hebben die even een pauze.

Het seizoen duurt nog heel lang, dus ze hebben alle tijd ;D en als dat de grootste problemen gaan worden dan zijn wel allang blij.

En toen ik zostraks de volière in liep lag er een ei op de grond, jammer maar helaas wel kapot. En er lag helaas geen briefje bij. Dus van wie het eitje is, ik heb geen idee ::) ???.

Groeten Tjerk

Jacqueline

Hoi Tjerk,

Balen dat je pleegkoppel niet broed. Ik heb hier hetzelfde probleem.

mijn 2 pleegkoppels van vorig jaar laten nu ook de eitjes links liggen. Ik heb wel al een koppel met 3 donsjes. Bij mij zitten de vogels binnen in de garage dus van de kou hebben ze geen last.

Jacoba

Vanmorgen weer een kapot eitje op de grond in de voliere. Waarschijnlijk van Nopper.  :( :( En Kian en Anaiya hebben ook een eitje deze wacht op een pleegkoppel.

Jacoba

Dierenfreackske

Hihihi, leuke foto hoor, ze doen wel hun best daar, jaa, hihi!

Veel succes met de kweekperiode hoor! Grtjs Ann

Anke

Hoi Tjerk,
Fallow en Kiara wipwappen, dat is goed nieuws ;D
Misschien gaat DE man dan dit jaar toch nog geboren worden ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Jacoba

Vandaag zijn donsje 2 en 3 uit het ei gekropen, ze doen het goed. Dit zijn donsjes van Yellow en Dizzle. Twister en Nopper leggen de eitjes naast het blok en kijken er niet naar om.
Dusty en Diesel konden weer opnieuw beginnen en hebben de eerste eitjes ook weer, hopen dat ze nu wel gaan broeden.
Roos en Suprise hebben 4 eitjes 2 van henzelf en 2 van Kian en Anaiya. Roos heeft vandaag een mini mini eitje gelegd.
Follow en Kiara hebben weer een ander blok uitgezocht en zijn nog steeds druk aan het wiggelwappen.

Maar ook wij hebben dus paasdonsjes,ook nog een tweeling. De ene lag er vanmorgen en de andere vanmiddag.

Groetjes Jacoba.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Tjerk, gefeliciteerd met je paaskuikentjes, toeval , ik heb er ook twee, leuk toch , s toch weer iets speciaals op pasen he! Ik hoop dat je donsjes het ged doen en ze goed gevoerd worden, grtjs Ann

•=Bonnie=•

Tjerk

Hey,

Er liggen momenteel al drie jongen en voor de volgenden is het nog anderhalve week wachten.

De drie jongen zijn van Dizzle & Yellow, ze hadden 6 eieren waarvan er twee niet goed waren, en er is een jong helaas verplet.

Er liggen daarnaast nog vijf eieren van Twister & Nopper (Bleekmasker Dominant Pastel Koppel), drie van Dusty & Diesel, één van Suprise & Roos, 4 van Kian & Anaiya en nog eieren bij een koppel welke eerste helemaal niet op eieren zou. Maar die houden we nog lekker even geheim, de jongen uit dat koppel zijn in elk geval altijd heel mooi en superlief :D:D..

Groeten Tjerk