19 april 2024, 12:35:58

{{ Gesloten }}

Gestart door Tjerk, 8 januari 2009, 21:05:13

« vorige - volgende »

Rianne

Die witmasker had ik zelf ook niet meegenomen, maar zo'n opaline geelwang is natuurlijk altijd mooi :) Ben benieuwd naar een foto :)

Tjerk

Hey Rianne,

Ik ga zodalijk de volière in, de vogels is even lekker laten douchen. Ik zal ook gelijk even foto's maken.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Op deze foto is Sterre te zien, het is niet de meest scherpe foto, maar geeft wel een aardig beeld van haar.



Groeten Tjerk

Jacqueline

Mooi dametje hoor. Ik heb haar ook zien zitten maar ik heb genoeg geelwangen nl. 3 koppels.  Ik doe misschien nog wel een koppel weg. Overigens was er ook een kweker die geelwangen had op de beurs die ook schitterend waren (bonte cinnamon geelwangen).

Tjerk

Klopt ja, dat was een kweker die ook veel op tt's doet.
Het is voor haar wachten op een jonge Lutino Opaline Geelwang man. Als Kian & Anaiya onze verwachtingen waarmaken wordt er de eerste ronde een geboren.

Groeten Tjerk

Dierenfreackske

Hoi , wat een mooie geelwang opaline hoor! Veel succes ermaa, het is een heel mooi valkje

Grtjs Ann



Anke

Hoi,
Sterre is een mooi valkje!!
Gefeliciteerd met je aanwinst :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey,

Bedankt! Vervelend alleen, ze lijkt het een beetje te goed, te kunnen vinden met Tiäro een Wildkleur Bont Opaline split Witmasker Bleekmasker man.

Niet erg handig.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Vandaag de volière waar in gebroed gaat worden helemaal schoon gemaakt.

Daarna zijn de nieuwe blokken opgehangen, en zijn de valken al helemaal druk aan het zoeken.

Er zitten 7 koppels in de volière, twee daarvan gaan zowieso meedoen als pleegkoppel, welke is gewoon afwachten wat het beste uit gaat komen.

Dizzle: Witmasker Cinnamon Opaline split Bont
Yellow: Wildkleur Bont

Dusty: Cinnamon Getekend split Witmasker
Diesel: Witmasker Bont

Fallow: Witmasker Bronze Fallow split Bont
Kiära: Lutino Opaline Geelwang of Cinnamon Opaline Geelwang Bronze Fallow

Kian: Wildkleur split [X1 Lutino Opaline Geelwang]
Anaiya: Lutino Opaline Geelwang

Sky: Wildkleur split Witmasker Bleekmasker [X1 Lutino] [X2 Opaline]
Heaven: Lutino split Witmasker Bleekmasker

Suprise: Wildkleur split Witmasker [X1 Cinnamon Opaline] kans [X1 Geelwang]
Roos: Wildkleur

Twister: Witmasker Dominant Pastel EF
Diddle: Wildkleur Dominant Pastel EF split Witmasker Bleekmasker

De andere volière met de andere valken ga ik volgende week helemaal schoon maken, daar gaat behoorlijk meer werk in zitten, dus dat zie ik vandaag niet helemaal meer zitten.

Groeten Tjerk

*Yvon

Hoi hoi

Dus bij jou is het broedseizoen vandaag echt van start gegaan.  :D

Heel veel succes en hopen dat er maar veel gezonde mooie jongen op stok komen !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Tjerk, ;D

Ook bij jou is het al begonnen zie ik. :D

Ben benieuwd wat Sky gaat doen. :P

Succes met de kweek !!

Groetjes Marlies ;)

Anke

Hoi Tjerk,
Spannend hoor, de blokken weer in de voliere.
Veel succes dit kweekseizoen!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey,

Helemaal super, zodra die blokken hingen. Je zag direct een omslag bij de valken. Zelfs bij Twister en Diddle, dit zijn valken van 2008. Ze zijn nu nagenoeg allemaal nog steeds wisselend van blok.

Alleen Dizzle & Yellow lijken hun keus al gemaakt te hebben. Ze zijn vanmiddag ook al wezen paren.

En ook Dusty & Diesel zijn volgens mij wezen paren.

De Geelwangen Kian & Anaiya schieten nog niet erg op, maar volgens mij is dit ook het minst dominante koppel in de volière.

Groeten Tjerk

Dierenfreackske

Hoi hoi,  ik ben benieuwd hoor, hoop dat er helemaal mooie en gezonde jonkies mogen komen daar he , grtjs Ann ;D ;D



Rob S

Hey Tjerk,

Succes dit jaar, ik zie dat je heel erg mooie koppels hebt zitten :o! hopelijk gaan ze flink hun best doen!

Groeten Rob