Sallandse Valkparkieten 2009 - Foto's albino bronze fallow!

Gestart door Rob S, 7 januari 2009, 20:06:37

« vorige - volgende »

Rob S

Citaat van: Anke op 22 april 2009, 19:01:36
Hoi Rob,
Heee wat gezellig een logeetje ;D
Hopelijk kan je de eigenaar opsporen!!
Groetjes Anke

Hey Anke,

Ja leuk he, ik was echt stomverbaasd toen ik het vogeltje zag zitten!

Citaat van: Rianne op 22 april 2009, 19:46:19
Wat grappig, hopelijk vind je z'n baasje snel :)

He Rianne,

Ja dat hoop ik ook, maar dat moet wel lukken denk ik in dit kleine dorpje.

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 22 april 2009, 21:17:43
Ah wat liefff :) foto? ;)

Morgen zal ik wel even een foto maken ;)

Citaat van: Caroline op 22 april 2009, 22:42:14
Ach gossie, wat lief!!!!

Zo lande Van Gils hier afgelopen zomer op zijn hoofd .... helaas voor hem maar voor mij gelukkig hebben zijn baasjes hem nooit gemist, hij heeft het nog steeds fijn hier.  :D

Succes met het zoeken van het baasje.

Haha ja dat klopt ja, hopelijk vind ik zijn baasje weer want ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte voor een grasparkietje.

Groetjes

Saar

Aaaaaah :D
Hopelijk vind je de eigenaar.. Ik heb er ook zo een gehad een paar jaar terug... Er was een grasje de creche ingevlogen waar de buurvrouw werkte... Dus die belde hier heen van ik heb een kanarie gevangen ;D Maar dat beestje was super tam... Gelukkig voor het beestje kwam de eigenaar 3 dagen opdagen. Hij was ontsnapt op zijn logeeradres :-\ Ik baalde er wel van :-[ Hij was zo leuk en zoooooo lief.. Maar de blije eigenaar maakte t ook wel goed
Groetjes Saar :-*

Rob S

Nou helaas toch slecht nieuws, vandaag is het grasje overleden. Gister was het beestje zo vrolijk en zat te eten en te kwetteren, maar vanmiddag lag hij dood in het hok. Het beestje was wel broodmager, dus ik denk dat hij al wel een aantal dagen rond heeft gezworven. En als het dan ineens zoveel eten krijgt zou dat misschien wel niet goed zijn gegaan. Helaas, maar het is niet anders :(

Groetjes

Caroline

Sneu!!  :-\

Jij hebt in ieder geval je best gedaan.  ;)

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Rob S

Citaat van: Caroline op 23 april 2009, 19:45:18
Sneu!!  :-\

Jij hebt in ieder geval je best gedaan.  ;)

Groetjessssss

Citaat van: Rianne op 23 april 2009, 19:56:52
Da's nou toch jammer :-\

Ja inderdaad erg sneu, ik dacht gister van: nou dat beestje heeft geluk gehad dat hij hier aan kwam waaien, voor hetzelfde geld was het al gepakt door een roofvogel oid.

Anke

Hoi Rob,
Ach gossie, wat jammer van het grasje :'(
Je moet maar zo denken, je hebt het beestje in elk geval een kans gegeven. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
Jammer hoor....
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Rob S

Hoi allemaal,

Hier maar weer even een berichtje van mij, da's al een tijdje terug geloof ik :-X

Met de valken gaat het goed, met de jongen ook :) Dit is nu een beetje de tussenstand:

Opaline man x getekende cinnamon witmasker pop

3 jongen: 1 wildkleur man, 1 cinnamon man en 1 albino opaline pop.

Getekende man x getekende cinnamon witmasker pop
2 jongen, de pennetjes beginnen nu door te komen, de geslachten en wat het wordt is nog niet helemaal duidelijk.

Bonte opaline man x bonte opaline witmasker
2 jongen, 2 maal een bonte opaline. De oudste is zwaar bont, de jongste wat meer richting getekend. Maar dat is ook allemaal nog een beetje vaag gezien de pennetjes nu pas een beetje door beginnen te komen.

Lutino opaline man x cinnamon opaline pop
4 eitjes, het eerste jong verwacht één dezer dagen :D

Splendid man x splendid roodbuik pop
5 eitjes, waarvan ik eigenlijk het eerste jong vorig weekend al had verwacht. Alle eitjes zijn wel bevrucht, maar er zijn er al 2 afgestorven.

En dan tot slot mijn mooie koppel ;D
Gele zwartoog x bont opaline cinnamon geelwang:
4 eitjes, en er wordt in elk geval gebroed door de man. Het duurde wel even voordat ze begonnen, pas na het 4e ei zag ik het mannetje erop zitten. Hopelijk broed de geelwang ook mee straks, want ik heb geen pleegkoppel op dit moment :(

Bijna alle jongen zijn ondertussen geringd, alleen bij de cinnamon man was ik te laat.

Na deze ronde komt trouwens het koppel opaline man x getekende cinnamon witmasker pop te koop. De pop vreet echt de jongen kaal, en niet eens alleen haar eigen jongen. Ze gaat alle broedblokken langs en heeft de bloedsputters gewoon op de borst zitten :o.
Nu ben ik dat echt spuugzat aan het worden, dus ze mogen een ander huisje gaan zoeken.
Ze gaan alleen samen weg, voor de eventueel geïnteresseerden ;).

Als de jongen wat beter in de pennetjes/veren komen zal foto's maken.

Groetjes Rob

•=Bonnie=•

Oei balen dat je geen pleegkoppel hebt :-/ De kans dat de pop niet mee gaat doen is wel erg groot :(

Erg zeg van die pop, die zou ik ook niet meer hoeven...

Rob S

Ja klopt Bonnie, dat is heel erg jammer. Ik had eerst de lutino man en de cinnamon opaline pop apart gehouden als pleegkoppel. En dat leek in eerste instantie wel goed te gaan, toen de bonte geelwang haar eerste eitje legde heb ik lutino man ook weer een blok gegeven, maar die waren toch sneller met een nestje rond maken dan de bonte geelwang.
Maar met een beetje geluk gaat het goed, en anders moet het de volgende ronde maar goed gaan ;)

Ja die pop is heel extreem, niet normaal hoe als die plukt. Het is echt een pracht van een vogel, heel mooi symmetrisch getekend, en daarom is het extra zuur. Maar dit is ook niet wat, dus ze moet er maar gewoon uit. Voor diss'n weer 'n friss'n, zoals ze dat hier zeggen haha :P

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Fijn dat het zo goed gaat hier, met al die leuke donsjes :)
Wat jammer dat je geen backup hebt voor je geelwangkoppel.
Heftig zeg een pop die zelfs andere broedblokken afgaat om te plukken :-\
Ik kan me voorstellen dat je daar niet verder mee wilt kweken...
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Hé, gaat lekker hier met de jongen!!!!  :D

Gefeliciteerd!!

Balen van de plukkende prachtige pop.  :-\ Alle blokken langs, jeetje, heb ik nog nooit van gehoord.  >:(

En geen back-up .... jammer, hopelijk gaat het goed komen.

Ik duim!!!!  ;)

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.