Sallandse Valkparkieten 2009 - Foto's albino bronze fallow!

Gestart door Rob S, 7 januari 2009, 20:06:37

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op  9 april 2009, 17:53:43
Hallo allemaal,

Wat ik net toch zag :o! Ik zag mijn mooie bonte geelwang pop heel raar zitten, ik dacht echt van, huh wat heeft die dan, zit er iets dwars ofzo. Even later toen ik nestcontrole had gedaan in de voliere, zag ik een ei liggen bij de bonte geelwang en de gele zwartoog ;D ;D! En dat terwijl ze niet eens een nestblok hebben :o
Dus ik zit nu te twijfelen, zal ik ze een blok geven of niet, het popje kan in elk geval haar eitjes kwijt dus ik verwacht niet dat ze legnood zal krijgen.

Verder zijn er nog steeds geen jonge valkjes, afgelopen maandag had het eerste ei al uit moeten komen. Maar we wachten af...

Eén splendid koppel heeft inmiddels ook een blok uitgezocht en daar 2 eitjes ingelegd:)

Groetjes

Nou Rob, als ze al legt, zit ze in een cyclus nu, dus kan je d'r net zo goed een blok geven  ;D  Gefeliciteerd met het eerste ei van dit prachtige koppel. Hopelijk heb je d'r pleegouders voor mocht miss geelwang niet broeden.

Bij Jelle en Beauty zouden met pasen wel eens de eerste jongen uit het ei kunnen kruipen  :)

Anke

Hoi Rob,
Je valkjes hebben gewoon het voorjaar in hun hoofd ;D
Leuk hoor eitjes van de geelwang en de gele zwartoog :)
Ik zou zeggen... hup geef ze een blok ;D
Succes met wachten op de donsjes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Gaaf hoor.  :D

Ik zou ze ook een blok geven hoor, leren ze het gelijk goed.  ;)

Succes!!!!

PS. ben wel heel erg benieuwd naar hun jongen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Citaat van: -•=Bonnie=•- op  9 april 2009, 19:05:05
Citaat van: Rob S op  9 april 2009, 17:53:43
Hallo allemaal,

Wat ik net toch zag :o! Ik zag mijn mooie bonte geelwang pop heel raar zitten, ik dacht echt van, huh wat heeft die dan, zit er iets dwars ofzo. Even later toen ik nestcontrole had gedaan in de voliere, zag ik een ei liggen bij de bonte geelwang en de gele zwartoog ;D ;D! En dat terwijl ze niet eens een nestblok hebben :o
Dus ik zit nu te twijfelen, zal ik ze een blok geven of niet, het popje kan in elk geval haar eitjes kwijt dus ik verwacht niet dat ze legnood zal krijgen.

Verder zijn er nog steeds geen jonge valkjes, afgelopen maandag had het eerste ei al uit moeten komen. Maar we wachten af...

Eén splendid koppel heeft inmiddels ook een blok uitgezocht en daar 2 eitjes ingelegd:)

Groetjes

Nou Rob, als ze al legt, zit ze in een cyclus nu, dus kan je d'r net zo goed een blok geven  ;D  Gefeliciteerd met het eerste ei van dit prachtige koppel. Hopelijk heb je d'r pleegouders voor mocht miss geelwang niet broeden.

Bij Jelle en Beauty zouden met pasen wel eens de eerste jongen uit het ei kunnen kruipen  :)

Hey Bonnie,

Dank je! Ik ga ze morgen een blok geven. Als het popje blijft leggen laat ik 2 eieren voor henzelf liggen, de rest vervang ik door neppers en die andere overige eitjes leg ik dan bij een ander koppel onder. Dat koppel zit constant in het broedblok, maar legt niet op de één of andere manier. Nu hebben ze het eerste eitje van de geelwang al, en ze broeden direct :)

Citaat van: Anke op  9 april 2009, 19:21:48
Hoi Rob,
Je valkjes hebben gewoon het voorjaar in hun hoofd ;D
Leuk hoor eitjes van de geelwang en de gele zwartoog :)
Ik zou zeggen... hup geef ze een blok ;D
Succes met wachten op de donsjes!!
Groetjes Anke

Hey Anke,

Haha ja het lijkt er wel op he, kan ook niet missen met dit mooie weer :P

Groetjes

Citaat van: Caroline op  9 april 2009, 22:55:15
Gaaf hoor.  :D

Ik zou ze ook een blok geven hoor, leren ze het gelijk goed.  ;)

Succes!!!!

PS. ben wel heel erg benieuwd naar hun jongen.  :D

Hey Caroline, ja gaaf he, ik had het echt niet verwacht :). Ik ben zelf ook heel erg benieuwd wat hieruit gaat komen, als het eitje bevrucht is ;)

Groetjes

PS, nog steeds geen donsjes hier >:(

Anke

Hoi Rob,
Wat jammer nog steeds geen donsjes :(
Hopelijk veranderd dat snel!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske

Hoi Rob, whaaauuuw , 12 eitkjes dat gaat super he ! Heel benieuwd hier wat er allemaal aat uitkomen hoor! Grtjs Ann

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Hallo allemaal, hier maar even een kort updeetje,

Er zijn nog steeds geen jongen, het begint nu wel erg lang te duren >:(. 6 april had het eerst ei uit moeten komen...

De splendids hebben nu 4 eieren, en broeden hartstikke goed ;D!

De bonte geelwang en haar man heb ik een broedblok gegeven en dat is wel kaas, ze zitten er beiden al heel veel in. Ze heeft trouwens nog geen eitjes weer gelegd, maar wat niet is kan nog komen ;)

Groetjes Rob

Caroline

Vreemd joh, nog geen jongen.  :-\

ZIjn de eitjes wel bevrucht??

Zie je nog wel leven in de eitjes??

Succes!!

Wel leuk trouwens 4 splendid-eitjes.  :D

Spannend, je mooie bonte geelwang met haar mooie ventje.

Groetjesssssssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Ik was er al een beetje bang voor Rob... vaak als ze binnen korte tijd na het krijgen van het blok eitjes hebben zijn ze onbevrucht  :-[  Als je mazzel hebt zijn van ieder legsel de laatste ei of de laatste twee wel bevrucht. Heb je nog niet geschouwd?

Ben benieuwd naar de eitjes van de bonte geelwang en haar man :)

Rob S

Citaat van: Caroline op 14 april 2009, 21:42:23
Vreemd joh, nog geen jongen.  :-\

ZIjn de eitjes wel bevrucht??

Zie je nog wel leven in de eitjes??

Succes!!

Wel leuk trouwens 4 splendid-eitjes.  :D

Spannend, je mooie bonte geelwang met haar mooie ventje.

Groetjesssssssssss

Ja er zat zeker nog leven in, want net toen ik thuiskwam lagen er 3 donsjes, gevoerd en al ;D
De bonte man en de bonte witmasker opaline pop hebben 1 donsje, de opaline man en de getekende cinnamon witmasker hebben 2 donsjes. Een lutino en nog een onbekende :P

Citaat van: -•=Bonnie=•- op 14 april 2009, 22:54:54
Ik was er al een beetje bang voor Rob... vaak als ze binnen korte tijd na het krijgen van het blok eitjes hebben zijn ze onbevrucht  :-[  Als je mazzel hebt zijn van ieder legsel de laatste ei of de laatste twee wel bevrucht. Heb je nog niet geschouwd?

Ben benieuwd naar de eitjes van de bonte geelwang en haar man :)

Hmhm ja dat was ik ook, maar nu blijken inderdaad de laatste paar eitjes toch bevrucht te zijn ;).

Nou met het ene eitje wat de bonte geelwang had gelegd is het slecht, die vond ik net kapot in het blok bij het pleegkoppel >:(.
Hopelijk doen ze het zelf straks beter, mochten er eitjes komen ;)

Groetjes

Anke

Hoi Rob,
Gefeliciteerd met de drieling ;D
Groetjes Anke

Caroline

Hey gaaf, 3 donsjes!!!!

Gefeliciteerd!!  :D

Balen van het eitje van je mooie koppeltje.  :-\

Succes met de rest.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Rob S

Bedankt allemaal ;D!

Gister toen ik thuis kwam zag ik dat er bij het nest van de geparelde man nog een donsje uit het ei was gekropen, maar toen ik beter keek zag ik dat het dood was. Het had een hele rare donkere bloedvlek in de buik :(

Maar vanochtend zag ik dat er 2 op en top gezonde jonge valkjes bij zijn gekomen. De stand is nu als volgt:

Opaline man x getekende cinnamon witmasker:

2 gele donsjes, lutino en één met donkere ogen
Nog 1 ei dat niet uitgekomen is

Getekende man x getekende cinnamon witmasker:

1 geel donsje, donkere ogen uiteraard.
Nog 2 niet uitgekomen eitjes

Bonte man x bonte opaline witmasker
2 gele donsjes, beide donkere ogen.
Nog 2 niet uitgekomen eitjes

Splendid x splendid roodbuik

5 eitjes

Groetjes Rob