19 april 2024, 16:43:24

valkparkiet van binnen naar buiten

Gestart door arlette77, 6 januari 2009, 12:51:16

« vorige - volgende »

arlette77

Hallo,

Mijn naam is Arlette Hoppenbrouwers. Mijn valkparkiet Coco is op 1 januari jl. overleden. Hij was 13 jaar en 8 maanden oud. Is dat oud voor een valkparkiet? Ik mis hem heel erg.

Wij zijn 1 1/2 jaar geleden verhuisd naar Lommel (België) en omdat mijn man onze vogel niet meer binnen wilde (vanwege de herrie en stof) hebben we een buitenvolière aangeschaft voor op het overdekt terras. We hebben voor Coco ook een maatje gekocht zodat hij niet zo alleen zit. 
Ik vraag me nu af of hij me nu niet gemist heeft aangezien hij 12 jaar binnen in een kooi heeft gezeten en regelmatig uit de kooi mocht? De laatste 1 1/2 jaar is hij nauwelijks uit de kooi gekomen. Hij leek dat niet erg te vinden, ik heb niets aan zijn gedrag gemerkt, hij leek het goed naar zijn zin te hebben.
Ik voel me er nu schuldig over dat hij de laatste 1 1/2 jaar niet de aandacht heeft gekregen die hij de eerste 12 jaar van zijn leven wel kreeg. Ik heb het gevoel alsof ik hem verwaarloosd heb qua aandacht.
Zou hij mij gemist hebben?

Ook zou ik graag nog willen weten tot welke temperatuur een valkparkiet buiten kan blijven?

Ik zou heel graag een reactie willen op mijn vragen.

Groetjes, Arlette.