12 mei 2025, 01:08:51

vliegen en springen !!!!

Gestart door lotous, 3 januari 2009, 14:34:06

« vorige - volgende »

lotous

Hallo allemaal,
ik heb een vraag !
mijn valkparkiet kan niet makkelijk springen, ze is gewoon bang om te springen. ze gaat over paar minuten na denken en meet heel veel moeite pas springen. Ze kan bovendien echt slecht vliegen ze gaat altijd tegen plafond, muur en kast. ik heb haar nu bijna twee weken en ze is in augustus geboren. ik laat haar elke dag paar uur vrij buiten de kooi zodat ze kan leren springen en vliegen. Gisteren avond ging zij ineens met hoofd tegen de kast in keuken en ze viel ik was echt bang ik wist niet wat er met haar gebeurt was. ze schrikte zelf ook. dus we dachten we gaan haar opvangen en weer in kooi zetten want ze wilde zelf niet daarin. En ze kan echt hard BIJTEN ! :o
maar ik weet nu echt niet.... moet ik nog wachten en moet ze gewoon in de kooi blijven????? !!!! of moet ik haar gewoon vrijlaten ?? !!! hoe kan ze eigenlijk leren springen en GOED vliegen ?? want ik wil niet dat zij elke keer tegen kast vliegt ! :-[
Bovendien ze houdt van buiten elke ochtend na ontbijten wilt ze meteen buiten de kooi komen !

Alvast Bedankt  :) ;)

Iris en Wim

Hallo,

ik herken de situatie. Ons valkparkietje was 6 maand oud als we hem gekocht hebben en die viel de hele tijd, zelfs in zijn kooi. Na een tijdje begon hij dan toch te leren klimmen en minder te vallen.
Zijn vleugels waren geknipt toen w ehem kochten dus hij is pas na 9 maanden beginnen vliegen en toen was hij het al gewoon om los te zijn. Maar toen vloog die ook tegen de muren, kasten, stoelen... Zodanig dat ik dacht dat er iets mis was met zijn ogen, maar nu is anderhalf jaar oud en vliegt hij perfect! Af en toe is hij nog wel eens lomp en valt hij eens, maar dat is nog zelden. De ramen hebben we wel moeten afschermen want daar bleef hij tegen vliegen.
Het is zeer angstaanjagend als ze overal tegenaan vliegen, maar ik vrees dat het een leerproces is zoals een kind dat leert lopen...