17 mei 2024, 20:14:41

Eetprobleem?

Gestart door Wallie, 5 januari 2009, 21:50:24

« vorige - volgende »

Wallie

Heeyy vogelliefhebbers,

Mijn valkje Hippo eet voor mijn gevoel alleen noodzakelijk.
Als hij namelijk is uitgegeten (dat kan in of uit zijn kooi) en ik hou een bord op mijn schoot met hetzelfde vogelzaad, dan eet hij er nog volop veel van! Soms eet hij namelijk nog 30 min aan een stuk door.

Hij wil ook het liefst bij de mensen wezen en ik snap ook wel dat als er een bord voer op mijn schoot is, dat hij ervan eet. Maar 15 min non stop eten (gemiddeld) vind ik wel veel!
Het probleem alleen is wel, als hij op mijn schoot eet dat hij een  :censuur bende van maakt! ::)
En het bankje dat zijn eigen plekje is, zit niet echt lekker om een half uur op te zitten ;)

Zo wie herkent dit probleem en is dit erg? Hippo weegt minstens 90 gram en valt niet af. Hij of zij wordt om de twee weken gewogen.

groetjes,

Wilbert

Kimm

hoi wilbert,

mag ik vragen waarom je hem van je bord laat eten?
een keertje is niet erg maar dat moet toch niet altijd. hij moet toch weten dat zijn eten in de kooi is.

dat hij zo goed eet is geen probleem hoor. zijn gewicht is erg mooi vind ik.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wallie

Hallo Kim,

Hippo eet ook in de kooi :) hij kan het etensbakje heel goed vinden aangezien het helemaal bovenin zit. We hebben ook voedselvoorraden buiten de kooi, zodat hij niet afhankelijk hoeft te zijn van zijn kooi als hij wilt eten :)

Maar ik blijf het gewoon vreemd vinden dat ik hem heel makkelijk kan stimuleren om extra te eten. Zelf als hij niet wilt eten roer ik met mijn vinger door het eten, zodat hij toch 9 van de 10 keer weer verder gaat eten :P

En het grappige is dat hij ook niet aankomt, want in mijn kop spookt het dat een valkparkiet rond de 100 gram moet zitten :)

Kimm

hoi,

een valkje moet tussen de 80 en 110 gram wegen ongeveer. maar het ligt ook aan de bouw van dat valkje hoor. een klein valkje hoeft geen 100 gram te wegen ;)

als hij gewoon eet en niet afvalt is er niets aan de hand. hou wel zijn ontlasting in de gaten ivm wormen, maar ik denk niet dat het dat zal zijn.
valkjes vinden het erg gezellig om bij hun baasje te eten. overvoer hem niet. dat is echt niet goed, ook al blijft hij eten uit je bord.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010