Nieuw boekje Suske-Wiske en de valkjesparade

Gestart door Dierenfreackske, 5 januari 2009, 18:57:28

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi, omdat mijn vorig boekje 300 blz. heeft en ik op een jaar zoveel valkjes bijgekocht heb, wil ik het een beetje overzichtelijker maken met een nieuw boekje, de meesten hier weten wel en kennen mijn valkjes ook wel, maar toch zijn er al veel nieuwe mensen bijgekomen, die me nog niet zo goed kennen.Dus ga ik ieder valkje van het eerste tot het laatste opnieuw voorstellen. Zo hebben jullie een beetje een beter overzicht met wie ik ben begonnen , tot de laatste die nog moet komen en gereserveerd is. Ik hoop dat jullie veel
plezier hebben met mijn boekje. Ik heb vanaf nu ook een website/ www.valkjesparade.tk
Daar kunnen jullie ook een beetje volgen welke jonkies ik eventueel heb en zo. Ik hoop dat ik het zo zelf ook beter kan
bijhouden met foto's enzo, veel plezier allemaal in mijn boekje
en nog veel meer foto's.

Het eerste of beter gezegt de twee erste valkjes die ik heb gekocht, kent bij iedereen wel en dat zijn Wiske, mijn albinoman, hij is geboren in april 2007 en is nu dus 1 jaar en 9 maand oud. Hij is heel lief en tam en is een heel mooi wit valkje met rode oogjes, hij geeft ook kusjes en geluidjes erbij, en fluit de sterren van de hemel, ik heb hem sinds 2007 in juli gekocht in een winkel in Drongen bij Gent, hij is vanaf 3 weken oud door een kweker gebracht en is met de hand opgevoed en gepapt. Het is ook een heel zelfzeker valkje die
ook van niks bang is.Hij heeft ook sinds het begin een maatje erbij. Samen zijn ze een team.Ze doen veel samen,delen alles,en zijn onafscheidelijk, ze zitten steeds in elkaars buurt al is het geen koppeltje, hier foto's van Wiske, grtjs Ann;
wordt vervolgt








Anke

Hoi Ann,
Wat leuk een nieuw boekje ;D
Aan mij de eer om de eerste reactie te plaatsen :)
Veel plezier in je nieuwe boekje. Hopelijk kunnen we hier in het voorjaar allemaal mooie donsjes komen bewonderen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi Ann,
Wat leuk een nieuw boekje!
Ik weet nog zo goed, en dat is nog niet zo heel lang geleden, dat je alleen Suske en Wiske had, toen kwam de voliere buiten en toen barstte de bom.... heel erg mooi om te zien dat je hobby zo uitgroeit... en dan dit jaar de eerste donsjes!
Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes Manon

Kimm

hey een nieuw boekje!! leuk :D  :D

gaat die ander op slot?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi Anke , wat leuk dat je de eerste bent die in nieuwe boekje komt, ik ben ook al heel benieuwd wat er allemaal gaat komen van donsjes hoor, grtjs Ann

Hoi Kim , jaaaaaa ,nu ik misschien jonkies ga hebben wou ik ook een nieuw boekje beginnen,
die mag dan op slot he, grtjs Ann

Hoi Manon, leuk dat je in mijn boekje komt piepen, ha ja , er is zoveel veranderd he , geen valkjes weg behalve jammer van Spirit  :'(  maar voor de rest is het alleen maar goed, valkjes bijgekomen , maar niet weg ,  ze mogen allemaal blijven, hihi grtjs Ann

Hoi , dit is Suske met wie ik ook begonnen ben, het is waarschijnlijk een man al weet ik het nog steeds niet, hij is een lutino van anderhalf jaar zoals Wiske, en is ook tam, het is een heel lief en eigenwijs valkje ook wel , heeft ook veel vriendjes , maar Wiske vind ie nog steeds de beste en leukste samen met Ayko , en tegenwoordig gaat hij ook vaak bij Mysterie in de buurt ook, Suske is een van mijn lievelingen, maar ook Wiske hoor, hihi, ja, de twee eersten zijn altijd al speciaal he,  grtjs Ann

Foto's Suske









Sally

Hallo Ann,

Leuk een nieuw boekje, een nieuw jaar, eerste kweek... Spannend allemaal he.
tof dat je ze allemaal nogeens gaat voorstellen... Maar ik ben echt een ramp in de namen en mutatie's. ;D.

Caroline

Hoi Ann, heel veel plezier in je nieuwe boekje .... uiteraard kom ik je hier weer volgen.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met de 2de druk van het boekje : Suske en Wiske en de valkjesparade !!  ;D

Misschien kan je ze op 1 pagina 1 voor 1 aan ons voorstellen ?
Gewoon van ieder valkje 1 foto.  ;)  :D

Met Lilly gaat het helemaal goed hoor !!
Ze zit nog bij haar pa maar eet volgens mij helemaal al goed zelf.
Deze week gaat ze met haar nestgenootje in een kooi.  :D

Ik heb het de laatste tijd erg druk,maar er komen snel nieuwe foto's van je Lilly.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dierenfreackske

6 januari 2009, 00:16:52 #8 Last Edit: 6 januari 2009, 00:19:42 by Dierenfreackske
Hoi iedereen , om het niet te moeilijk te maken ook voor mezelf hier gewoon van ieder valkje die ik heb een naam en foto.
Hoi Yvon, wat geweldig dat het zo goed gaat met Lilly, ik kijk al uit naar de foto's, thx alvast, grtjs Ann

Hoi Sally , haha , ik ook hoor, grtjs Ann

Hoi Caroline , wat fijn dat je terug in mijn nieuwe boekje komt.Grtjs Ann

Na Suske en Wiske nog : 25 andere valkjes


Ayko


Kenji ( bonte witmasker man )


Nala (bonte witmasker man)


Shadow(bonte witmasker man)


Fleur ( cinnamon opaline pop)


Yellow ( bleekmasker lutino)pop


Mysterie (dominant pastel pop )


Djonah (dominant pastel )man


Felix(dominant pastel witmasker man)


Alix(dominant pastel witmasker pop)


Crystal (cinnamon bonte wirmasker opaline pop )


Pearl , zusje v. Crystal en zelfde mutatie)


Silver(opaline )(split bronze fallow,split geelwang)


en broertje Spirit, jammer genoeg overleden vorige maand)
(kan geen foto tonen nu ) zijn via photobucket en hij doet heel raar, dus ga niet meer op die site)

Malou ( bronzefallowcinnamongeelwang)



Boy bronzefallow,(split geelwang)


Chika (Geelwangopaline) zonder cinnamon


Xenia (bleekmasker)


Sky


Belle rechts hier met Sky)
bleekmasker,split bont)


Er moeten nog 5 valkjes komen hier, die krijgen jullie morgen allemaal te zien , nu moet ik slapen , het is al laat en mijn ogen vallen bijna toe, grtjs Ann










Dierenfreackske

Hoi , ik ga morgen eens de valkjes voorstellen die ik heb gereserveerd en in het voorjaar komen, grtjs Ann



Gerdy

Hoi Ann,

Wat leuk dat je weer een nieuw boekje bent begonnen..ik ga je hier zeker ook volgen..

wat heerlijk om al je valkjes weer langs zien te komen.

gr gerdy

Kimm

hoi ann,

hele mooie foto's weer zeg! en ik ben benieuwd naar de andere 5 valkjes. ik kan het eigenlijk niet zo goed meer bij houden wat je nu nog krijgt ;D  ;D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi,Gerdy , leuk dat je me hier volgt, ik heb nog 6 valkjes die komen, 5 na de strenge vorst en 1 in de zomer, de valkjes zitten nu lekker nog in Nederland bij Anke,Yvon en Marlies.
Ik kijk er heel erg naar uit ze hier te mogen bewonderen hoor,ik stel ze al meteen even voor
Nottie(gepareld valkje)




Sonny ( wildkleurtje met veel splits)



Luna opaline cinnamon geelwang popje van Bonnie, woont nu ook bij Anke.






Lilly (albinopopje) van Yvon




Lucky(dominant pastel bleekmasker man )van Marlies




Nu heb ik al de valkjes voorgesteld, ik heb van het ene valkje die pas in september komt Beau maar 1 foto maar ga eens aan Yannick vragen om eens foto's te maken hoor.

Hoi , deze morgen was het nog - 8 ° en vannacht was het - 12 °. Het water was bevroren , en heb al vlug vanmorgen toen het klaar was vers eten en drinken gegeven.
Ook heb ik een appelboomtak gekregen van een nonkel.
Ik hoop dat ze hem leuk vinden hoor! Ook het kanarietjez stelt het goed en ook de valkjes.
Nala had gisteren wat bloed aan zijn kuif, , nu is het net Kenji , bij Kenji is het bloed net opgedroogd en weg.
Ook de andere valkjes maken het heel goed , ze doorstaan de winter hier goed, geen wind, wel een beetje koud maar ze hebben geen tijd om zich te vervelen , altijd wel iets nieuws , ik ga deze middag wel wat foto's maken en plaatsen, hier nog wat andere die ik gisteren maakte.

Yellow



























Dierenfreackske

Hoi , vandaag hebben de valkjes in de voiliere een tak gekregen van de appelboom van een oom die hij ergens mocht afzagen, mijn valkjes zijn er dol op , ik heb er ook een krop sla aan gehangen. Grtjs Ann

De tak

































































Dierenfreackske

Hey , de valkjes hebben het ook wel wat koud hier, ze schuiven gewoon een beetje meer op naar de andere kant om te gaan slapen, ze hebben daarnet nog lekker gegeten , en nu slapen ze al,  er worden ook hechte koppeltjes gevormd steeds ondertussen...hier onze Felix met Fleur die lekker aan het speelgoed zat , grtjs Ann

hmm, leuk speeltje voor me


Heeeee, da's  een van mijn lievelingsspeeltjes