~*Stardust*~ Voliere is geplaatst en vogels zitten er in "foto's"

Gestart door lynette, 5 januari 2009, 02:18:40

« vorige - volgende »

Anke

Hoi,
Ik heb genoten van je foto's :)
Wow Heart is echt een prachtig valkje :-*
Is stardust haar partner?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Hoi lynette,

jemig meis, het zit je even niet mee met de overleden donsjes  :'(
Ik wens je sterkte!

Je hebt prachtige foto's geplaatst, ik heb er echt van genoten  ;)

Kimm

hoi lynette,

hoe gaat het hier?
en hoe gaat het met teddy?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Sanna

Hoi Lynette,

Wat fluister jij je kuikens in de oren joh? Mika doet niks dan eten!! Hahaha, hij zit zowat de hele dag met z'n kop in de voerbak, hij weegt volgens mij al net zo zwaar als Joepie ;D. Kortom, hij doet het prima, z'n kale koppie is ook al verleden tijd ;).

Hoe gaat het met jou?

Groetjes, Sanna

Sanna

Hai Lynette,

Zeg.... heb ik Koekiemonster van je gekocht?? Mika weegt al zwaarder dan Pino!! :o :P Hehehe, 1 ding is zeker: zelfstandig wás hij toen ik hem kwam halen ;).

Groetjes, Sanna

Kimm

hoi lynette,

hoe gaat het met jou???

ik heb vanmorgen pebbles uitgebreid kunnen kroelen met mijn vingers. oh dat vond ze toch wel lekker hoor!
ook wou ik haar even wegen want ze weegt in mijn handen toch aardig wat. maar de batterij van de weegschaal is weer eens leeg, dus dat ging niet door ;)

liefs kim

Dierenfreackske

Hoi Lynette...hoe gaat het hier? Alles goed hoop ik!Grtjs Ann

lynette

Hoi Hoi

Iedereen bedankt voor de reacties  ;D

Hier is ik weer  ;D een beetje erg druk gehad afgelopen dagen. Gelukkig is het nu wat rustiger en kan ik eens een update plaatsen. Ook is mijn internet nog niet in orde en de verbinding blijft vaak wegvallen  :censuur En natuurlijk een pc uit met het werkgeheugen uit de jaren 60'

Hier zijn bijna alle valkjes in de rui. De ene erger als de ander Maar Ozzie spant de kroon  ;D Hij had een week geleden bijna geen kuif meer en ook zijn pareltjes beginnen te vervagen. Hij begint een echte "vent"te worden met sjansen, hameren, paraderen voor de popjes die er niks van willen weten  ;D maar oook begint hij deuntjes te ontdekken en de gehele dag hoor ik het bouwvakkersfluitje en een enkele keer een korte afwisseling.

Bullit heeft weer een staart en krijgt extra vitaminen omdat hij toch wel erg stil blijft en bijna niet meer fluit  :-\ Hij begint wel meer naar ons toe te trekken. En begint weer van het kroelen te houden.
Ook zijn popje Angel zit vreselijk in de rui en is nu een echte klunspiloot. En valt regelmatig van de kooi af (probeert te vliegen) en dan kan ze de kooi niet meer opklimmen. Voor haar heb ik nu een trapje staan dat ze toch zelf weer de kooi op kan.

Punkie is behoorlijk aan het kwetteren geweest en lijkt daardoor een net een ventje. Zij is een klein beetje in de rui en is wel wat humeurig tegen ons. Dit zal wel weer zakken na de rui.

Teddy is een grote schat en ik hoop dat ik voor hem snel een plekje vind want ik begin me steeds meer te hechten aan hem. Teddy en Ozzie hebben een haat liefde verhouding en kroelen en "vechten" samen gekke kippen.

Helaas zijn bijna alle donsjes overleden. Een donsje leeft nog en zit bij pleegouders Beau en Krummel die goed voor de kleine zorgen. Dit jong is van Diégo en Indy. Ik heb het idee dat de nesten zijn gestoord door 2 hele broedse vrijgezelle popjes. Helaas was ik er niet optijd bij en heb ik de kleine ukkies veloren  :'(

Met de nieuwelingen gaat het goed en mogen eind van volgende week de voliere in. Het zijn naar mijn idee alletwee popjes. Dus op zoek naar 2 geelwang mannen  ;)

De hele voliere zit nu in rust en kan lekker aansterken tot begin mei. Dan ga ik de blokken weer ophangen en de popjes die de afgelopen nestjes gestoord hebben uitvangen. Ik wil niet nog zo een ronde dat ik donsjes verlies  :'(

Ook heb ik weer foto's gemaakt die ik ook natuurlijk gaat plaatsen  ;D ook heb ik foto's gemaakt die ik in mijn boekje gaat plaatsen die in het buurthuis staat.

@ Sanna
Wauw hahaha nou ik heb ze niks ingefluisterd maar flink verwend :P whaha papa en mama van Mika is ook een flinkerd  ;D Een echte zwaargewichtje gaat het worden :P

@Kimm
Hihih ook al een "vreetzakje" en een kroelkipje  ;D
En de batterijen leeg hihi bekend probleem. Ik heb nu maar een voorraad batterijen gekocht want de mijne is ook om de haverklap leeg.

Foto's

Nnnneeeeeeneene ik wil niet gekroeld worden.....

Okselfris

Nieuw kapsel  :-\

"al vechtend" 2 pubermannen  8) ;)

Schrik....

Ohhh dat eigenwijze koppie  ;D "om op te vreten"

En een van de foto's die ik in mijn andere boekje gaat plaatsen.

Die foto's kan je hier vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,30790.0.html

Groetjes Lynette

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Kimm

hoi lynette,

ik ben blij dat je er weer bent!
gave foto's en oh wat wordt teddy al groot zeg en inderdaad zijn koppie is om op te vreten :D  :D

oh als ik er nog geen 4 had dan wou ik teddy zo hebben,echt waar, maar ik moet nu verstandig blijven ;)

ik ben blij dat het goed gaat verder!

liefs kim

lynette

@Kimm

hihi bedankt nog voor je mailtje  :-*
En indd verstandig blijven want als er 5 zitten zit er straks weer een aleen en worden het er 6  :P of meer :P  ;)

Groetjes Lynette

Dierenfreackske

Hoi, wat een lieve en mooie foto's heb je weer gemaakt hoor!
Wat een genot om te zien die twee pubertjes die aan het vechten zijn hihi :D :D  en ik ga nu eerst eens naar je andere boekie gaan kijke hoor! Grtjs Ann :) :)

lynette

Hoi Hoi,

Vandaag was mijn buurman op vizite met het bericht dat hij een valkje gevangen had in de portiek. Hij dacht dat er een van hem was omdat hij grote schoonmaak gehouden had en mischien er een met het een en weer lopen ontsnapt was. Maar ik gelijk weet je zeker dat het er een van jou is. Hij zij ja het is een bonte. Ik weet ongeveer wat hij heeft en kon me geen bonte herrinneren. wel een bont geparelde dus ik gelijk naar beneder de schuur in en al kijkend in de voliere mis ik gelijk een valkje Diégo. Dus ik bij mijn buurman gekeken en zie ik hem daar zitten en Diégo komt gelijk naar me toe klimmen. Dus ik probeer heb voorzichtig uit de voliere te vangen en toen ik hem te pakken had kreeg nog een bedank knabbel in mijn duim. En hij wilde niet los laten  :censuur :censuur. Gelukkig is hij optijd opgemerkt door mijn buurman en heeft hij hem opgevangen. Als er geen portiek was geweest dan was ik deze mooie gekke houdini kwijt geweest  :'(

Maar hoe is dit nou gekomen??? ik heb geen idee.
Mijn voliere zit in mijn schuur en heb de schuurdeur altijd dicht. De volier zit op een schuifslot die ook dicht zat (en niet te openen voor de valkjes) toen ik ging voeren en schoonmaken. Maar een probleem is als ik in de voliere zit kan ik de voliere niet sluiten omdat er geen schuifje aan de binnenkant zit van de voliere. Dus dan doe ik de deur iets verder naar binnen en doe ik het schuifje dicht zodat de deur dan toch gesloten is en er geen valkjes door kunnen. De schuurdeur staat zelde lang open. Dus ik denk dat hij toch naar buiten is gekropen door het kleine kiertje toen ik in de voliere bezig was. En ik hem niet gezien heb toen ik naar buiten/ de portiek in liep. Als hij tegelijk met mij naar buiten is gegaan dan zou ik dit toch gezien moeten hebben???

Of hebben we met een nieuwe HOUDINI te maken?

Gelukkig is het zo afgelopen maar moet echt nog meer op gaan letten op deze kooikraker want de broedkooien waren ook al niet veilig voor hem en zat er vaak buiten  :-\ Dus slotjes op de broedkooien en een extra schuifje op de binnenkand van voliere.

Met de rest van de valkjes gaat het supergoed. En het kleine valkje begint een echte Beauty te worden. De pennetjes krijgen al kleine pluimen en lijken op cinnamon. Ik heb hem nu op schoot en zit me met grote stuiters aan te kijken en te blazen. Het is een gepareld bontje met rode lensjes dus een cinnamonetje.

Ozzie heeft niks anders te doen als fluiten fluiten fluiten en alle popjes te versieren. Ook heeft hij oog voor Angel die dat ook wel leuk vind. Bullit reageert het dubbel en dwars weer af op Ozzie. Bullit is wel aanhankelijker geworden en komt nu weer lekker bij ons zitten en laat zich kroelen.

Teddy is een echte Teddy maar wel eentje die erg op zichzelf is maar niet zonder andere valkjes kan. Ik probeer hem goed tam te houden en nogsteeds op zoek naar een lief adresje voor hem. Het is een echte schat die nog niet echt heel druk is maar af en toe een fluitje laat horen. Hij laat niet het kaas van zijn brood eten en laat zien wat hij wil.

Morgen ga ik weer foto's maken en hoop deze snel weer te plaatsen  ;D

Groetjes Lynette

Caroline

Oooooooh, wat ben ik blij dat je buurman Diégo heeft gevonden.

Geef hem maar een dikke knuffel van me .... je buurman hè.  ;) :P

Bijna 2 broertjes binnen een maand weggevlogen, eerst Sil ....

Gelukkig liep het beter af.  :D

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

11 februari 2009, 23:14:25 #88 Last Edit: 11 februari 2009, 23:17:00 by Dierenfreackske
Hoi Lynette...whaaauuuuuuuw, super hoor van je buurman dat hij je valkje zo in de gaten hield zodat jij hem kon vangen, gelukkig is het met Diego goed afgelopen....wat moet jij geschrokken zijn he! Ja, hoe kan zoiets gebeuren he, een klein verstrooidheidje of onoplettendheid, en je hebt het he!
Heb dat ook gehad met Tweety ,een grasje, OOch wat heb ik toen geweend  maar niets meer van gehoord  ??? ???

Ik hoop dat ie er niets heeft overgehouden ...het slechte weer, enzo.. :P :P    grtjs Ann

Kimm

hoi lynette,

jee dat was ook wat! gelukkig is het goed afgelopen en kan je nu maatregelen gaan nemen. :D
daar moet je toch niet aan denken dat er eentje weg vliegt.

fijn dat alles verder goed gaat!

liefs kim