~*Stardust*~ Voliere is geplaatst en vogels zitten er in "foto's"

Gestart door lynette, 5 januari 2009, 02:18:40

« vorige - volgende »

lynette

(Laatst aangepast 11-5-09)



Welkom in het dagboekje van




Hoi Hoi

Ik ben Lynette 24 jaar jong en woon samen met me vriend Martin 27 jaar jong en onze hond Kyra. Onze kitten .... en onze 23 valkparkieten.
We wonen in een leuke eengezinswoning in Arkel. Met een leuke tuin waar van de zomer een lekkere buitenvoliere gebouwd gaat worden voor de valkjes.

Het kweken van de valkjes is een van mijn geliefde hobby's. Ook ga ik er graag op uit met mijn camera.
Niks is veilig als ik mijn camera bij heb. De hond, valkparkieten, bloemen, vogels en andere intresante fotoopjecen. Ik hoop in de toekomst ooit nog mijn werk er van te kunnen maken.

Ook ben ik veel te vinden in de autotunings wereld en onze auto is ook niet standaard meer, en begint een echte showauto te worden. Ook ben ik daar altijd erg druk met mijn camera plaatjes schieten op de manier dat de auto het mooist uitkomt.  :P Dit doe ik voornamelijk voor de club waar ik en me vriend bij zitten.

Hoe bij mij het valkparkieten virus toe sloeg is bij mij gebeurt zoals het bij de meeste gebeurt. Mijn eerste valkje heete Roxy een cinnamon gepareld popje. Superhandtam. En echte kroeldoos. Ik heb 3 jaar van haar kunnen genieten. Ook was er inmiddels een vriendje voor haar bij gekomen. Breezer een wildkleur ventje. Helaas door omstandigheden moest ik verhuizen en daar kon ik ze  niet het leventje gunnen wat ze verdiende. Want moest weet terug naar mijn moeder en die had katten en ze had veel last van het verenstof. En ben ik met heel veel pijn in mijn hart op zoek gegaan naar een geschikt nieuw huisje voor hun.

Maar een aantal jaar geleden toen ik ging samenwonen begon het weer te kriebelen. Ik had de ruimte en tijd voor een valkje. Dus na een paar dagen op zoek geweest kochten we Bullit. Hij was toen nog maar 5 weken oud en moest nog met de hand gevoerd worden. Gelukkig is dit zonder problemen gegaan maar als ik geweten wat voor risico's en "gevaren" er aan een handopfokje zat. Dan had ik toch nog langer gewacht totdat hij zelfstandig was. maar heb er van geleerd en hoop dat meerdere mensen wel zo verstandig zullen zijn met het wachten op hun pietje. Het kan zoveel pijn en verdriet besparen. Maar gelukkig ben ik door valkparkiet.com een heel stuk wijzer geworden en ook verder besmet geraakt met het valkenvirus en deze is nu flink uitgegroeid naar 20 valkjes. waarvan er 3 supertamme eigengekweekte valkjes in huis zitten.

De kooi in de woonkamer:

Montana memphis 3
Punkie, Perley en Ozzie

De binnenvoliere:



Ik ga ze een voor een voorstellen:

De 3 valkjes in de huiskamer

Punkie

Ze is een wildkleur 11 mei 2008 bij mij geboren. Ze is erg aanhankelijk
en wil het liefst de hele dag bij je zitten en gekroeld worden.
Punkie is op drie weken oud verlaten door zijn ouders die mogelijk ergens geschrokken van waren.
Ik heb haar nog enkele dagen in het blok laten zitten en haar bijgevoerd, maar zag dat de
ouders niet meer terug wilde in het blok om het jong te voeren.
Toen heb ik besloten om haar aan de handvoeding te zetten en ze heeft dit goed opgepakt.
Ik heb besloten dat zijn bij me bleef wonen omdat ik een te sterkte band met haar had gekregen. En zij me eerst eigen gekweekte valkje is. Bijna lke avond komt ze een kroel halen en valt dan bij me in slaap.

Perley

Ze is een Cinnamon geparelde pop. Ze is op me hand geboren op 26 mei 2008
Ze een jong van het eerste nest van Crystal en Zorro.
Ik heb haar met de hand moeten voeren toen ze vier weekjes oud was,
Dit omdat ze een te grote achterstand had. Haar andere nestgenootjes
waren haar iedere keer voor met het voeren. Ook was ze na een week
nadat haar nestgenootjes uitgevlogen waren nog niet uitgevlogen,
Ze had het het snel door hoe ze moest eten met een spuitje en zit snel op haar goede gewicht.
Ze is een lief en zachtaardig valkje. Ze heeft elke dag wel een tetterkwartier. Ook is ze de dikste vriendinnetje met mijn hondje Kyra. Ze kunnen uren samen lekker slapen op de kussen van Kyra. Ook geeft Perley graag kriebel massages bij haar oortjes en zie Kyra lekker genieten.

Ozzie

Is een eigen gekweekt wildkleur gepareld ventje van het koppel Shila en Beau
Ik heb hem met de hand moeten voeren vanaf 5 daagjes oud.
Helaas kreeg hij te veel lucht in zijn krop waardoor er niet voldoende voedsel in kon komen.
Het was een soort ballonnetje die zachtjes leeg gemasseerd moest worden voordat hij kon eten.
Gelukkig is de kleine uk inmiddels al helemaal zelfstandig en een echte kroelkont.

En de volierevalkjes

Bullit

Hij is een cinnamon bont gepareld mannetje geboren in mei 2007
Altijd lekker aanwezig en verstoppertje spelen op de gekste plekken is zijn favoriete dagelijkse bezigheid. Hij kan aardig fluiten en kan diverse deuntjes nafluiten en het beroemde bouwvakkerfluitje na doen en zijn naam roepen.
Hij snoept graag mee als je wat lekkers aan het eten ben en kom het desnoods uit je mond halen om ook wat mee te kunnen snoepen. Oorbellen en andere sierraden zij niet veilig bij hem.

Angel

Ze is een bont geparelde witmasker popje geboren in juni 2007
Ze is een echte kroelkipje en kan aardig brabbelen.
Ze zit graag bij je op je schouder en gaat dan met je haar of je oorbellen
spelen. Ook moeten alle vlekjes, plekjes op de huid en knoopjes en
haaltjes aan je kleding het altijd ontgelden.

Coco

Is een wildkleur man geboren in april 2006
Hij is handtam en komt met tijden bij je om even aandacht te vragen
en een mooi fluitconcert te geven wat hij echt geweldig kan.

Crystal

Ze is een geparelde witmasker pop. Vermoedelijk is ze geboren in 2006.
Ze is een eigenwijs nieuwsgierig dametje. En laat het kaas niet van haar brood eten.
In de volière komt ze altijd tegen de tralies aan hangen en begint dan zachtjes te brabbelen. Ook hangt ze graag ondersteboven aan de tralies om vervolgens een zonnepit uit je vingers te snoepen.

Indy

Ze is een bont geparelde witmasker pop. Geboren 22 maart 2008 bij Kirsten.
Ze vind me haar heel interessant en komt dan ook regelmatig naar me toe als ik in de volière ben. Ook zij kan lekker brabbelen en tetteren. Ze is gek op badderen. En zit graag op het hoogste punt van de volière en jaagt elk valkje weg als die te dicht bij komt. Ook kan ze andere valkjes net zo lang achterna zitten totdat ze haar eindelijk eens gaan kroelen.

Prince

Is een bont gepareld ventje van ongeveer een jaar.
Dit ventje is erg aanwezig en kan heel apart fluiten.
En hij weet hoe hij een kooi open moet maken.

Sunny

Ze is een cinnamon gepareld geelwang popje van een jaar.
Ze is erg nieuwsgierig en af en toe een echte dondersteen.
Met een dolle bui gaat ze fladderen en houd haar pootjes goed vast aan de tralies en laat
dan alle stof opwaaien.

Ashka

Deze dame is cinnamon bont gepareld. Geboren 4 juni 2008
Het is een jong van Bullit en Angel. Het was niet gepland dat Angel en Bullit
aan een nestje begonnen maar vond op de bodem een ei. Nadat er een tweede
ei gelegd was heb ik een broedblok geplaatst en daar de eitjes in gelegd.
Maar omdat ze allebei nog erg jong en onervaren zijn. Broeden ze helemaal
nog niet goed, en heb het enigste bevruchte eitje van de zes overgelegd
naar een pleegkoppel. Deze namen het eitje goed op en tot mijn verbazing kwam er een mooi en gezond donsje uit.  Ze heeft een eigenwijs en ondernemend karaktertje.
Omdat zij het eerste donsje was van mijn eerste koppel mocht ze hier blijven wonen.

Scooby

Hij is een witmasker bont gepareld mannetje geboren in juli 2008
Hij staat goed zijn mannetje en probeert alle popjes te versieren waar hij maar bij zit.

Kaily

Ze is een witmasker cinnamom bont gepareld popje en een nestzusje van Scooby
Ze is erg rustig en hoop dat ik haar kan koppelen aan een leuk ventje.

Isis

Dit is een lutino gepareld valkje mogelijk met bont.
Ik weet van deze valk nog niet wat het geslacht is.
Deze valk heeft bij de kweker waar deze vandaan komt zijn pootje gebroken en er is nooit wat aan gedaan. Deze is vast gegroeid en hij lijkt er geen last van te hebben en gebruikt deze gewoon met het klimmen en het zitten op stokken.

Stardust

Stardust is een cinnamon geelwang pop uit 2003 niet tam maar onwijs mooi. Ik ben nog op zoek voor een mooie man voor haar.

Heart

Dit is een cinnamon geparelde geelwang geboren in 2008 vermoedelijk een popje. Heart is nog vrijgezel en hoop dit jaar nog een geschikte partner voor hem/haar te vinden.

Oscar

Dit is een geparelde witmasker een eigen gekweekt jong van 2008 van het koppel Zorro en Crystal. Hij is een nestbroertje van Perley die bij mij in de woonkamer zit. oscar is een forse man en heeft in zijn nek hele kleine en aparte veertjes(pluimpjes). Dit hebben alle jongen van dit nest. Ik ben benieuwd ofdat zijn toekomstige jongen dit ook zullen hebben.

Binky

Hij is een bonte witmasker van 2008 hij is split X2 cinnamon en kanssplit X1 Lutino.


Zelda

Dit is een cinnamon bont gepareld eigen gekweekt valkje van 2008 van het koppel Sunny en Prince. Dus met split geelwang. Hem wil ik volgendjaar tegen Heart zetten en hopelijk komen er mooie geelwang jongen uit.

Girley

Dit is een hele forse wildkleur pop van 2008. Mogelijk met split bont. Ze is hier met toeval gekomen en gebleven omdat ze een heel mooi en groot valkje is.



Ook wil ik jullie voorstellen aan me Hondje Kyra.
Ze is een kruising boerenfox/kooikerhondje van 29 september 2007. Een lief maar ook erg druk en ze wil altijd spelen.
Ze is heel erg lief met de valkjes en heeft vaak een paar valkjes om zich heen.




Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

5 januari 2009, 02:25:19 #1 Last Edit: 13 mei 2009, 14:32:10 by lynette
De koppels van 2009:

laatste aanpassing 13-5-2009

Bullit en Angel

Bullit : Cinnamon - Bont - Opaline man
Angel: Witmasker Bont Opaline pop

Nageslacht man:
100% Bont Opaline split voor Witmasker {X1:Cinnamon}

Nageslacht pop:
100% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker



Coco en Crystal

Coco: Wildkleur man (splits onbekend)
Crystal: Witmasker - Opaline pop

Nageslacht man:
100% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Opaline}

Nageslacht pop:
100% Wildkleur split voor Witmasker



Oscar en Indy

Oscar: Witmasker - Opaline man kanssplit {X1 Cinnamon}
Indy: Witmasker - Bont - Opaline pop

(berekening zonder split X1 Cinnamon)

Nageslacht man:
100% Witmasker Opaline split voor Bont

Nageslacht pop:
100% Witmasker Opaline split voor Bont

Of  (berekend met split X2 Cinnamon )

Nageslacht man:
50% Witmasker Opaline split voor Bont {X1:Cinnamon}
50% Witmasker Opaline split voor Bont

Nageslacht pop:
50% Witmasker Cinnamon Opaline split voor Bont
50% Witmasker Opaline split voor Bont



Prince en Sunny

Prince: Bont - Opaline man split {X1 Cinnamon}
Sunny: Cinnamon - Opaline - Geelwang pop split Bont

Nageslacht man:
25% Bont Cinnamon Opaline split voor {X2:Geelwang}
25% Bont Opaline split voor {X2:Cinnamon} {X2:Geelwang}
25% Cinnamon Opaline split voor Bont {X2:Geelwang}
25% Opaline split voor Bont {X2:Cinnamon} {X2:Geelwang}

Nageslacht pop:
25% Bont Cinnamon Opaline
25% Bont Opaline
25% Cinnamon Opaline split voor Bont
25% Opaline split voor Bont



Ashka en Zelda

Ashka: Cinnamon - Bont - Opaline split voor witmasker
Zelda: Cinnamon - Bont - Opaline split {X2 geelwang}

Jongen:

Man
25% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker
25% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker {X1:Geelwang}
25% Bont Cinnamon Opaline
25% Bont Cinnamon Opaline split voor {X1:Geelwang}


Pop
25% Bont Cinnamon Opaline split voor Witmasker
25% Bont Cinnamon Opaline Geelwang split voor Witmasker
25% Bont Cinnamon Opaline
25% Bont Cinnamon Opaline Geelwang



Beau en Krummel

Krummel: Cinnamon - Opaline pop
Beau: Opaline split Witmasker {X1 Lutino} {X2 cinnamon}

Jongen:

Man
25% Opaline split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25% Cinnamon Opaline split voor Witmasker
25% Opaline split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25% Cinnamon Opaline

Pop
25% Opaline Lutino split voor Witmasker
25% Cinnamon Opaline split voor Witmasker
25% Opaline Lutino
25% Cinnamon Opaline



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Saar

leuke intro :D

Er staat alleen geen foto van je albino popje ;)

Zijn je kanaries nou allemaal intensief?
Mij is namelijk geleerd dat je altijd een schimmel en een intensieve kleur bij elkaar moet zetten ::)
Groetjes Saar :-*

Kimm

mooi gedaan lynette! prachtig :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Mooie valkjes heb je Lynette, en wat een prachtige voorstelronde!

Groetjes Manon

Sanna

Heej! Ik zie ineens dat je een nieuw boekje begonnen bent! Leuk hoor, alle vogies weer even een voor een in de spotlights ;). Anyway, ik zie je vrijdag :D.

Groetjes, Sanna

Sally

Hallo,

Leuke voorstelronde heb je neergezet!
Ik ga je weer blijven volgen, voor zo goed het lukt ;).

Groetjes!

bobbie

Hallo Lynette,

Wat een schitterende valkjes heb je. Prachtig.

Ik probeer het hier bij te houden qua meelezen.

(PS: ik ben ook helemaal weg van je hondje :-*)

groetjes, Nel :)

Dierenfreackske

Hoi Lynette, wat een prachtige foto's en heerlijke valkjes heb je , ik vind je valkjes gewoon prachtig ! Grtjs Ann ;D ;D ;D



danielle

Hoi Lynette,
Wat leuk een nieuw boekje met een volledige voorstelronde. Je kunt trouwens prachtig foto's maken en bewerken.
Ik vind het wel handig zo, je eerste boekje heb ik niet vanaf het begin gevolgd en zo ben ik helemaal op de hoogte.
Je hebt mooie valkjes. En die voilere vind ik echt heel creatief gemaakt. En dat speelplekje op de vensterbank, echt geweldig. Je kunt zien dat je valkjes echt je grote hobby zijn.

Groetjes Danielle

lynette

6 januari 2009, 22:01:36 #10 Last Edit: 6 januari 2009, 22:09:28 by lynette
Hoi Hoi allemaal

Wat een leuke reacties zeg  ;D bedankt.

@Saar
Klopt ik heb nog geen mooie duidelijke foto van haar die komt nog. Pff intensief kanarie whahah ik heb me nog niet verdiept in de mutaties en kweek van de kanaries. Ikw eet wel dat het rode koppeltje Rood agaat is. Verder heb ik me nog niet in verdiept maar dit komt nog.

@Kim
Bedankt  ;D

@Manon
Bedankt  ;D

@Sanna
Whaha zat er al een tijdje over na te denken want mijn intro van mijn boekje klopt voor geen meter meer hihih. Ze moeten eerst alles lezen voordat ze weten hoeveel valkjes er nou zijn. Ik vind dit veeeel duidelijker en overzichtelijk. Daar hou ik van.
En Tot vrijdag enne heb je usb stick?? voor de psp  ;)

Ps. er is een verassing van Beau en Krummel  ::) :o 8) ;D echt een verassing. Ze hebben me vast horen praten  :P

@Sally
Dankje  ;D

@Nel
Dankje  ;D leuk dat je mee probeert te lezen  ;D vind ik super leuk. Hihih en gek op Kyra ze steelt iedereen hun hartje. Zelfs van mijn schoonmoeder die bang is voor honden  ;D

@Ann
Bedankt ben erg trots op mijn valkjes.

@Danielle
Dankje het is een super grote hobby van me. En indd bij de eerste bladzijde weet iedereen gelijk wie wie is. En ik zou ook nooit meer zonder de valkjes kunnen. Je krijgt zoveel onverwaardelijk liefde van hun.


Oke het nieuwtje.........  die komt nog :

Eerst de stand van de eitjes :D

Sunny en Prince

24-12= niet bevrucht
26-12= bevrucht
28-12= bevrucht
30-12= bevrucht
  1-1 = bevrucht

Diego en Indy
30-12= bevrucht
  1-1 = bevrucht
  3-1 = bevrucht
  5-1= ?


Bullit en Angel
28-12= niet bevrucht
30-12= bevrucht
  1-1 = bevrucht
  3-1 = bevrucht


en dan nu de verassing  ;D

.
.
.
.
.
.
Beau en Krummel hebben een eitje. Mogelijk gelecht op 3 januari. dit ei heb ik bij Bullit en Angel gelecht. Ik ben super benieuwd wat voor jong er uit gaat komen  ;D


Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Dierenfreackske

Hoi Lynette, veel plezier ook morgen als Kim Pebbles ophaald he , en veel succes met het afscheid nemen hoor! Grtjs Ann ;)



Sanna

Citaat van: lynette op  6 januari 2009, 22:01:36
En Tot vrijdag enne heb je usb stick?? voor de psp  ;)


2 GB. Zou het genoeg zijn, denk je? ;D ;D


Citaat van: lynette op  6 januari 2009, 22:01:36
Ps. er is een verassing van Beau en Krummel  ::) :o 8) ;D echt een verassing. Ze hebben me vast horen praten  :P


Neeeee! Dat meen je niet... Is het bevrucht?? Wat gaaf zeg! Hihihi, kun je het begin van je boekje alweer gaan aanpassen, want je had Beau al bij een ander ingedeeld :P ;D ;D.


Groetjes, Sanna

Dierenfreackske

Hoi hoi , wat geweldig , is het waar ? Is het becrucht ook van Beau en Krummel ? Hihihi .wat heerlijk is dat , een leuke verrassing hoor ! Succes hoor ! Grtjs Ann



Kimm

hoi lynette,

nog bedankt voor de foto's vannacht ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010