FLEVOVALKENHOF ***Gelukkig Nieuwjaar!!!***

Gestart door *Esther*, 4 januari 2009, 18:00:26

« vorige - volgende »

*Esther*

9 juli 2009, 13:43:38 #135 Last Edit: 10 juli 2009, 09:52:33 by *Esther*
Hey,

De eitjes bij Smoezie en Tycoon heb ik weggehaald. Er zat geen beweging meer in en het leek wat geel groenig te worden.
De eitjes heb ik wel open gemaakt  :P omdat ik wilde weten welke mutaties er in zouden zitten. De meeste donsjes waren half volgroeid. Eén donsje was al aardig groot.  :-\
De donsjes van Tickle en Loenatik hadden allemaal zwarte lensjes en geel dons waardoor ik nog steeds niet het bewijs heb dat Tickle split lutino is. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat er nog wel 'van gaat komen'.

De donsjes Tycoon en Smoezie hadden wit dons met rode en zwarte lensjes. Wat inhoud dat er witmasker of dominant pastel witmasker in zat.
Het donsje met de rode lens had wit dons wat dus wil zeggen dat dat een albino was..... wat dus betekent dat Tycoon; dominant pastel split witmasker/bleekmasker en lutino is (=zichtbaar bleekmasker).
Nu weet ik eigenlijk niet of ik daar wel zo blij mee ben........ ik wil namelijk graag dominant pastel witmaskers kweken voor mezelf  :D. Maar op deze manier kweek ik dus albino's.....of lutino's waarin je het dom.pastel niet terug ziet.

Krijg ik dit als ik Tycoon en Smoezie samen zet.
(dominant pastel is voor het gemak even dominant zilver )

Moeder:witmasker lutino
Vader:dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X1:  lutino}

man afkomst:
13% dominant zilver (enkele factor) lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker split voor {X2: lutino}
13% lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*) {X2: lutino}
13% witmasker lutino
13% witmasker split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
13% dominant zilver (enkele factor) lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker lutino
13% dominant zilver (enkele factor) witmasker
13% lutino split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% wildkleur split voor witmasker pastelwant (*this bird will appear to be a visual pastelface*)
13% witmasker lutino
13% witmasker

Ik kan er dan wel weer lutino bleekmaskers mee krijgen. :D

Ik laat ze nog even in de kweekkooi, ze ruien nog niet. Ook Tickle en Loenatik zitten nog strak in hun pak.
Alleen Twinboy en Beauty zien er prutserig uit.

Doeiiiiiiiiii gr Esther

*Esther*

Hey,

De sectie heeft niks uitgewezen. Was ik nog vergeten neer te zetten hier.
Waarschijnlijk te weinig vocht geweest tijdens de warme dagen??
Mooi natuurlijk dat er niks uit is gekomen maar even goed blijft bij mij de frustratie waarom er dit jaar geen jongen op stok gekomen zijn. Het oudste jong wat ik had was ongeveer 4 weken oud.

Ik heb dus eigenloijk heel zin in twee of drie nieuwe valkjes. Gewoon als kadootje voor mezelf... ::) Maar ja, wat te doen, als je een dure smaak hebt en ze niet voor het oprapen liggen.

Iemand nog leuke ideeën? ;D Ik heb nu een man te veel in de voliere  ;)

gr Esther

Caroline

Shoppen als troost is altijd leuk.  ;D ;)

En ja .... een dure smaak, ik ken dat.  :-\

Ben benieuwd welke keuze het gaat worden.  ;)

Groetjes

PS. vergeet ik helemaal .... super dat er niks uit de sectie kwam. Balen natuurlijk dat je nu nog niet weet waarom ze dood gaan maar beter dit dan een verschrikkelijke uitslag te krijgen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Citaat van: Caroline op 15 juli 2009, 19:46:20
Shoppen als troost is altijd leuk.  ;D ;)

En ja .... een dure smaak, ik ken dat.  :-\

Ben benieuwd welke keuze het gaat worden.  ;)

Groetjes

PS. vergeet ik helemaal .... super dat er niks uit de sectie kwam. Balen natuurlijk dat je nu nog niet weet waarom ze dood gaan maar beter dit dan een verschrikkelijke uitslag te krijgen.  :D

;D ja ik vind dom pastel nog steeds erg mooi, vooral de DF wildkleur of de witmasker.
Of een helemaal geel valkje!

Ik kan altijd nog kleren gaan kopen ;) ;D
Vertelde één van de jongeren bij mij op de groep; "mijn moeder gaat altijd laarzen kopen als ze boos is (op mijn vader)"
Hahaha en ze had veel laarzen! ;D

gr Esther

Caroline

;D ;D ;D Leuk hè, kinderen vertellen dat gewoon.  ;) :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Peggy

Hoi Esther,  je hebt groot gelijk hoor dat je even lekker wilt gaan shoppen..shoppen is altijd leuk of dat nou valkjes zijn of kleren voor jezelf  ;D

Jammer dat het niet wil lukken om jongen op stok te krijgen  :(

En ja kinderen die zeggen gewoon waar het op staat,  is soms zo leuk!  :D

Shop ze.

Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

*Esther*

Hey hey,

Pffff we hebben al twee weken vakantie  ::) wat gaat de tijd snel!

Ik heb geshopt! ;D

Mijn ouders kamperen altijd overal en nergens en dit keer was er 10 min rijden bij hun plekje vandaan een mooi valkje te koop. Mijn vader was jarig dus ik ging sowieso die kant op, 1,15 uur rijden.
Ze dachten zelf dat het  een man was maar het zou volgens de berekening ook wel een popje kunnen zijn. Ik hoop op een popje maar een man vind ik ook niet erg.

Het was geen dure smaak dit keer maar dat komt nog wel. ;) ;D

gr Esther

Let op de kuif van Mellow!!

Peggy

Wow Esther,  goed gewinkeld hoor  :D
Je hebt er weer een mooi valkje bij zeg.
en die kuif van Mellow;  super  ;D  Mellow mag er trouwens ook wel weze hoor  :D
Hoe heet je nieuweling trouwens ?

Gr Peggy

carco

Mooi valkje heb je erbij geshopt  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

*Manon*

Wat balen van het dode donsje en de eitjes die niet uitkwamen..
Wel weer een heel leuk valkje gekocht  ;D ;D ;D

*Esther*

Citaat van: *Manon* op 19 juli 2009, 21:52:55
Wat balen van het dode donsje en de eitjes die niet uitkwamen..
Wel weer een heel leuk valkje gekocht  ;D ;D ;D
Citaat van: carco op 19 juli 2009, 21:27:45
Mooi valkje heb je erbij geshopt  :D

Groetjes: Caroline.
Citaat van: Peggy op 19 juli 2009, 18:46:47
Wow Esther,  goed gewinkeld hoor  :D
Je hebt er weer een mooi valkje bij zeg.
en die kuif van Mellow;  super  ;D  Mellow mag er trouwens ook wel weze hoor  :D
Hoe heet je nieuweling trouwens ?

Gr Peggy

Bedankt!! :D

*Esther*

Hey,

Ik vermoed dat het toch een man is. Dus nu nog een leuke naam verzinnen.
Misschien wel weer Piccolo. De vorige Piccolo is verhuisd. En zijn popje Poetih is overleden. Dus wie weet wel weer een koppel P&P. :D
Maar ja, zoals het hier meestal gaat, zoeken ze juist niet de partner uit met dezelfde begin letter. En ach, het maakt me ook niet zo heel veel uit.
Ik zal nog eens wat leuke foto's maken.

Vandaag zijn we naar Avifauna geweest. Het was er zo benauwd en warm. Ik ben gek op uilen! Dus wie weet als ik parkieten zat ben...... vooral de kleinste soort, de steenuil vind ik zo leuk.
Alleen het voer wat ze moeten eten vind ik dan weer wat minder... :P

gr Esther

Peggy

Hoi Esther,

Piccolo is wel een mooie naam ja.

Wil ik ook nog eens naar toe,naar Avifauna en ja uilen zijn waanzinnig mooi. Ik vind de sneeuwuil zo prachtig.

Gr Peggy

Caroline

Jij bent slim, je vader is jarig, gefeliciteerd nog, en jij koopt voor jezelf een cadeautje.  ;D

En wat voor één.  :o Wat een beauty .... heeft ie toevallig ook nog bijzondere splits?

Veel plezier nog tijdens de vakantie.

Groetjessssssss

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hey,

Ik ben wat aan het experimenteren geweest met de instellingen van mijn nieuwe fototoestel. Er zitten zo mega veel instel mogelijkheden op dat ik in de leer moet. ;)

Sommige foto's zijn dus niet zo scherp en andere juist weer wel.

Grasje van Niek.

Nog een grasje van Niek.

Kwarteleitjes, die niet uitkomen. Er wordt niet genoeg gebroed.
We gooien ze dus weg....

PICASSO(dus toch geen piccolo) = man cinnamon bont split gepareld

PICASSO

TYCOON = man bleekmasker ef  dominant pastel ef wrs split voor lutino.
De split lutino was niet de bedoeling en zo heeft T. hem ook niet verkocht aan mij... baal ik wel van omdat hij albino geeft met een witmasker popje. Terwijl ik juist witmasker dp wil kweken.

TYCOON

TWINBOY = man gepareld bont

TWINBOY

SMOEZIE en NAUD (op de achtergrond)
pop en man, beide albino's

Zo dit waren ze.

Vanochtend Loenatik en Tickle in de grote voliere gedaan. Twinboy en Tickle waren gelijk aan het fluiten. Twinboy heeft de laatste tijd meer interesse in de mannen dan in de poppen. Hij vind Tickle en Tycoon erg interessant.  ::)

Verder zit Ricky = man, kippetje! Ik snap er niks van. Hij zit in een voerbakje te piepen naar Beauty, zijn popje. Ze hebben samen al nestjes gehad dus ik ben zeker van de geslachten.