18 april 2024, 07:57:59

Bang voor handen

Gestart door Valkje, 20 december 2008, 16:31:37

« vorige - volgende »

Valkje

20 december 2008, 16:31:37 Last Edit: 20 december 2008, 23:16:10 by Valkje
beste mensen van het forum.

ik zal ff mijn valk voorstellen,

zijn naam is angelo, en is volgens de verkoper 8 maanden oud.

heb hem nog maar bijna anderhalve week ongeveer,
en sinds donderdag van start gegaan hem te leren op de vinger of hand te stappen.

dit doet hij nu redelijk goed.
maar heeft toen de tijd ook heel even in een kooi gezeten waar hij net in paste wel ruimte voldoende.
en sinds gisteren een grotere kooi gekocht waar hij dus behoorlijk wat ruimte in heeft dan ik had gedacht.

vandaag ben ik naar de dierenwinkel geweest heb daar het een en het ander gehaalt..

als volgt:
trosgierst voor het bekijken hoe hij reageert maar heb het eerst geprobeert met een flinke stengel.

nu wil ik het anders aanpakken om dat meneer weg vlucht als het even mogelijk is en dan niet in de buurt wilt komen.
maar nu word het ff aanvechten met een 5 cm stengeltje trosgierst kijken of dit wilt werken.

en daarvoor heb ik het een paar keer gedaan maar ging hij tegen mijn hand zitten blazen en ook proberen te bijten.
maar niet goed om dit toe te laten.

er moeten oplossingen te vinden zijn om te zorgen dat hij mijn vertrouwen kan krijgen en ik dat van hem gewonnen te krijgen.

mocht iemand mij een paar hele goeie tips geven hoor ik dat graag.. dus noods via pm.

groeten

Kimm

hoi,

er gaat veel meer tijd inzitten om een valkje tam te maken. blijven oefenen zoals je nu doet. elke dag weer en veel aandacht geven.
het bijten en blazen doet hij uit angst. hij moet jou leren vertrouwen en omdat hij al 8 maanden is zal je daar echt geduld mee moeten hebben. met veel geduld en beloning voor het valkje moet het zeker gaan lukken hoor.

succes.
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Nathalieke

Hoi,

Ik heb sinds vrijdag een valkparkiet van 3 à 4 maanden. Hij is wel al heel tam want de persoon bij wie ik hem kocht heeft hem zelf groot gevoerd. Ik zou hem nu ook willen belonen als hij braaf zijn kooi ingaat want dit doet hij niet graag. Maar wat kan je allemaal als beloning gebruiken?

Groetjes,
Nathalie

Kimm

hoi,

als beloning kan je lekkere dingen gebruiken oa trosgierst. iets wat hij lekker vind.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Skippy12

Hallo

Ik heb ook een probleem met mijn valkje Skippy, hij is nu 9 maanden oud, ik heb hem nu 2,5 week.
Hij gaat wel op je hand zitten als ik mijn hand in de kooi steek, maar hij wil niet geaait worden, dan word hij boos en loopt hij weg of gaat bijten en blazen.
Hoe kan ik zorgen dat hij wel geaait wil worden en dat hij niet meer zo bang is voor mijn handen??

Groetjes Dionne

Kimm

hoi dionne,

gefeliciteerd met je valkje.

2.5 week is nog erg kort. ik zou eerst nog verder gaan met tam maken. dat hij al op je hand komt zitten in de kooi is al heel wat. ga daar eerst meer verder voordat je hem gaat aaien met je hand. sommige valkjes vinden het ook helemaal niet fijn om met de hand geaaid te worden. wat je kan proberen over een poosje is hem te kroelen met je wang of neus. dat is minder bedreigend voor ze. als je hem al zover hebt dat hij dus opstapt in de kooi zou ik dat niet gaan forseren door hem te aaien. het zou zonde zijn als hij daardoor ook niet meer opstapt.

als hij vertrouwen in jou krijgt en hij wil door jou gekroeld worden dan zal hij dat laten zien door zijn koppie naar beneden te doen. dat is al een teken dat ze gekroeld willen worden.

succes en geduld hoor ;)  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Skippy12

Ik heb mijn valkje bij me stage vandaan, daar kende ik hem al ruim 3 weken, maar hij werd daar neit veel gehanteerd.
Dus hij kent me wel al.
Dus jij denk dat ik nog ff een paar weekjes moet wachten tot hij zelf gekroelt wil worden?

Groetjes Dionne

Kimm

ja ik zelf zou dat niet gaan forseren. zorg eerst dat hij helemaal jou vertrouwd en dan voorzichtig met je vinger proberen te kroelen :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010