Suzy(L)you & Gina & Barry!2 maart 2011 HEEFT IEMAND TIPS??HELp!

Gestart door B87, 2 januari 2009, 14:39:37

« vorige - volgende »

B87

Het bekkie lijkt een beetje beter te worden. Vandaag had Gina niet zo'n vol bekkie als eerder. Het 'tandvlees'  boven lijkt weer bijna normaal. Onder zit nog wel een open plekje, maar is niet groter geworden.

Verder is Suzy echt een kreng naar Gina toe. Is haar steeds aan het wegjagen. Bijvoorbeeld tijdens het eten, dan wordt Gina echt veel gebeten door Suzy. Echt heel gemeen ziet dat er uit. Gina laat zich niet makkelijk wegjagen en blijft gewoon naast de bak zitten en het proberen. Maar het is zo zielig dat ze steeds gebeten wordt.

Is Suzy misschien ook aan het puberen?
Tot nu toe merk ik nog niet dat Suzy nou dankbaar is voor een maatje erbij.... kan dit nog veranderen?

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

*Manon*

Hoi!

Ik denk dat het inderdaad pubergedrag is.. hij wil even laten zien wie de baas is... ik had hier ook een valkje, Zazcha, die ook zo gemeen deed tegen zijn vriendje...
Wist soms ook even niet wat ik er mee aan moest, maar inderdaad vertoonde hij het zelfde gedrag als Suzy nu doet, het is van tijdelijke aard, maar irri is het wel hé.

Groetjes Manon

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

Hmmmmz ik hoop dat het niet al te lang gaat duren. Gina wil zo graag bij Suzy zijn...en Suzy doet alleen maar gemeen tegen haar...

Bekkie gaat iets beter, zie geen wondjes, bekkie wordt steeds iets minder vies. Moet het nog wel goed schoonmaken.

B87

Suzy woog gister 109 gram en Gina 90
Suzy begint echt een papzakje te worden. Ik kan hem moeilijk op dieet zetten toch, als Gina niet zo mega veel weegt??

Gina's bekkie is een stuk beter. De wondjes zijn dicht. Ik maak het nog wel elke dag schoon.

Always look..

Das idd moeilijk als je meerdere hebt zitten.. hop dat je snel een reac krijgt van iemand die weet hoe je zoiets kan oplossen..
Blij dat gina's bekkie wel beter gaat!
xx

Marian

Hoi,

Fijn dat het bekje nu schoon is van Gina. Duurde nog best een tijdje, vindt je niet? Heb je knap volgehouden om steeds schoon te maken hoor :D
Vervelend om te zien hoe gemeen Suzy tegen Gina doet.
Tja, de puberteit, dan zal het ook wel weer minder worden of overgaan.
Wanneer ik die van mij aan het kroelen ben in de kooi, is Mijsje snel jaloers en wil de anderen dan wegpikken. Consequent zet ik haar aan de kant of geef een tikje tegen haar snavel :o
Inmiddels wacht ze al veel beter haar beurt af ;)
Wat betreft het gewicht, zou ik zo ook niet weten, geef je extra's ivm het gewicht van Gina? 90 is toch een net gewicht?

Alvast welterusten en groetjes, Marian

B87

@ zus: thanks!
@ Marian: Gina's bekkie is nog niet over hoor! Het gaat alleen wel wat beter. Ik maak het nog elke dag schoon, onder luid protest van Gina ;D
Ze krijgen op het moment niets extra's behalve veel eivoer omdat dat moest van de VA voor Gina's vitamine tekort.

B87

Gina: 89 gram
Suzy 115 gram :o :o :o

Wat kan ik doen om hem te laten afvallen?
Als je hem beethebt, ohhhhh je voelt echt een lekkere papzak :P

Gina blijft op gewicht (scheelt 1 gram, kan aan net wel/niet gegeten hebben liggen). Dus tja ik vind het lastig te bedenken hoe ik Suzy kan laten afvallen...

Gina's bekkie wordt niet beter. Pas had ze net een had ontlasting genomen, gatver, vind je het gek dat alles blijft plakken....

smiley

Hallo

Ik heb hier een lutino pop zitten ,die mijn zoon een half jaar geleden heeft gevonden .
Bij binnenkomst hier was ze 100 gram ,maar na een paar weken
begon ze aardig zwaar te worden .
de laatste keer dat ik haar op de weegschaal zetten was haar gewicht 133 gram ,het is een flinke dame en het is ook best een grote vogel .
Heb hier ook een mannetje zitten die maar 98 gram weegt ,hij is juist een klein mannetje .
terwijl de rest gemiddeld net boven de 100 gram zitten ,ze krijgen allemaal het zelfde te eten .
Ik denk dat je je er niet te druk over moet maken ,bij mensen heb je ook grote en kleine mensen die in gewicht ook allemaal anders zijn ,zolang je valkje zich normaal gedraagt is er niets aan de hand ...

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Manon*

Helemaal mee eens.. de ene vogel is nu eenmaal wat forser dan de andere en dus ook zwaarder  ;)

Groetjes Manon

B87

Zo daar ben ik weer!
Wilde even laten weten hoe het gaat met mijn 2 vogeltjes!

Suzy is weer helemaal de oude. Hoeveel hij weegt, ga ik vanavond eens meten, want dat weet ik eigenlijk niet.
MAar hij is in ieder geval weer helemaal zichzelf.
Ik ben erg blij dat hij nog leeft!
Ik merk wel dat zijn conditie veel slechter is geworden. Hij heeft veel moeten inleveren.
Mijn huisje is klein dus als ik Suzy wil pakken en jaag hem een beetje op, dan is hij na 3 rondjes buiten adem en vliegt hij zo laag dat ik hem uit de lucht kan grijpen.
Nou dan snap je wel dat hij aardig wat heeft moeten inleveren van de zomer. Maar hij is er nog en dat is het voornaamste!

Met Gina gaat het ook goed, is echt een grote meid geworden. Ze is alweer een half jaartje! Ze is toch echt een popje, want ze maakt geen geluidje, niks! Haar bekkie gaat iets beter, ze eet nogsteeds goed. Maar bekkie blijft wel viezig. Ik maak het af en toe schoon.

Suzy en Gina eten uit aparte bakjes, anders gaat het niet goed! Ik maak straks het verhaal af, ik moet nu aan het werk!

Kimm

hoi,

fijn dat het goed gaat! inderdaad dan heeft suzy echt geen conditie meer.
laat hem maar lekker vliegen, zo kan hij dat weer een beetje opbouwen.
ik ben benieuwd wat hij weegt trouwens.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

Suzy weegt 115 gram, dus hij blijft op gewicht.
Gina moet ik nog even zien te vangen.
Gina is nogsteeds niet heel tam. Ze komt wel bij mij zitten als ik rustig zit, maar zodra ik haar wil laten opstappen buiten de kooi, dan gaat ze weg.
Ze is wel heel erg lief. Gaat ze op mijn hoofd zitten en dan heel zachtjes mijn wenkbrauwen en oogleden schoonmaken, echt zo lief! En met mijn haar spelen :)

Suzy reageerd af en toe op Gina door zijn vleugels wijd te doen. Heel schattig, maar echt versieren is er nog niet bij!
Ze eten dus uit aparte bakjes, anders wordt Gina steeds  weggejaagd!

Verder vermaken ze zich wel hier in mijn eigen huisje. Was aan het begin wennen die nieuwe omgeving, maar hun eigen speeltje ophangen doet wonderen! ;D

Marian

Hoi!

Wat leuk dat je er weer bent :D
Fijn te horen dat het goed gaat. Jammer dat 't bekje soms nog wat viezig is. Ben je nog eens terug geweest naar de va?
Wat een leuk gezicht is dat hè, wanneer de vleugeltjes wijd gaan 8)
Heerlijk hoor, dat je zo van ze geniet :D

Groetjes, Marian