Suzy(L)you & Gina & Barry!2 maart 2011 HEEFT IEMAND TIPS??HELp!

Gestart door B87, 2 januari 2009, 14:39:37

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met Gina  ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Marian

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met Gina, fijn dat ze nu eindelijk bij jou is :D
En heb je ze vandaag al samen los gehad?
Ze moeten vast nog even aan elkaar wennen.
Geniet er maar lekker van! Leuk om 2 valkjes te hebben!!

Fijne zondag, groetjes Marian

B87

Bedankt allemaal! ;D

Vanmorgen Gina nog even eruit gehaald. Ze is nog redelijk bang voor mijn handen....  Ze stapt na een beetje aandringen wel op, maar als ik dan een tweede hand over haar heen wil leggen om haar uit het hok te halen dan gilt ze de hele buurt bij elkaar.

Vanmiddag even Gina meegenomen naar de slaapkamer, want in de huiskamer komt ze voorlopig nog niet los te vliegen. Ze moet eerst mij vertrouwen en bij mij willen blijven, anders wordt het alleen maar vangen achter haar aan en dat is niet bevorderlijk voor het tam maken denk ik(?)

Maargoed, ze was dus even los in de slaapkamer, ze vloog meteen weg en hing aan de deurpost. Ze stapt wel op maar zodra je haar wil pakken vliegt ze weer weg.

Het wordt dus WC training ;)

Toen ik Gina te pakken had, heb ik haar gewoon bij Suzy in de kooi gezet om ze kennis te laten maken. Suzy is alleen maar bezig met roepen naar mij terwijl Gina zo graag aandacht van Suzy wil!

Suzy is zo mensgericht dat ze (NOG ;))geen oog heeft voor Gina!

Dus ik dacht, ik zet ze samen in Suzy's kooi. Nou dat ging perfect hoor! :D Suzy snapte er niets van aan het begin! Ze wilde even zachtjes proeven aan Gina, maar toen kreeg Suzy meteen een knauw dat dat niet de bedoeling was. Haha pittig dametje die Gina! ;D Suzy reageerde daar verder niet op en blijft zo ver mogelijk uit haar buurt. Één keer blies Suzy toen Gina richting de zitstok kwam waar hij zat, maar Gina trok zich er niets van aan en Suzy ging vanzelf opzij en peerde hem daarna weer naar de andere kant van de kooi ;D
Maar Gina liet het er niet bij zitten en volgde Suzy de hele kooi door. Suzy in de tralies, Gina in de tralies, Suzy beneden, Gina beneden enz enz.

Op een keer zaten ze samen op de bodem trosgierst te eten! Toen Gina een houtsnipper had vond Suzy dat ook interessant en wilde er ook in happen, maar dat mocht niet van Gina!

Verder was Gina lekker op haar gemak in de kooi en Suzy niet, die wilde eruit en naar mij toe. Omdat ik een verjaardag had heb ik ze nog maar even apart gezet.
Maar ik denk dat ik ze morgen wel bij elkaar kan zetten... ga het morgen overdag proberen en als het goed blijft gaan kan ik ze wel gewoon bij elkaar houden denk ik?
Toch?

Ik heb nog een filmpje van Gina en Suzy samen op de bodem van de kooi, maar mn pc is heel langzaam dus dat komt vanavond of morgen!

Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Always look..

Leuke update zussie! hoop dat het tussen Suzy en Gina snel heel goed gaat!
En dat Suzy snel inziet dat een valken vriend toch wel heel erg leuk is!  ;D
Wel snel een keer foto's plaatsen hoor ;)

xx

Caroline

Leuke update heb je geschreven, fijn dat het goed gaat tussen Suzy en Gina .... balen dat ze angstig is van je handen.

Hopelijk heb je snel baat bij toilettraining.  :D

Succes!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Saar

Balen joh dat ze zo angstig is van je handen.
Dat had ze niet zo erg hier :-\ En dat gillen is ook apart. Heeft ze hier nog nooit gedaan ??? ??? Komt vast wel goed met de toilettraining :D

B87

Ik hoop het! Want ze wordt helemaal gek als ik mijn hand in de kooi steek.... En bij toilettraining gaat ze snel ergens aan hangen in het toilet, zodat ze niet bij me hoeft te zitten.

Verder heb ik haar net weer bij Suzy in de kooi gezet. Geeft geen problemen. Gina wil alleen graag nar Suzy toe, maar Suzy wil juist afstand. Als ze te dicht bij komt dan doet ie zn bek open en blaast zachtjes. Maak er gebeurd verder niets hoor.
Soms gaat Suzy op de bodem zitten als Gina er ook zit, dus het is niet altijd zo.
Hij vind het allemaal nog eng, wil hij net gaan eten, fladdert Gina door de kooi. Dan schiet Suzy een meter achteruit van de schrik ;D

Gisteravond zat hij op Gina's kooi en ging hij tikken en een beetje stoer doen, dus het komt vast goed.

Ik laat ze nu de hele dag bij elkaar zitten en kijk vanavond of ik Gina terug zet of niet. Iemand advies of dit te snel is of niet??

B87

Ik heb een paar foto's van Gina en Suzy!

Gina:

Suzy en Gina, Lief hè? :-*

Suzy en Gina op 1 stok!!!!!!!! ;D

En een filmpje van gister, van Suzy en Gina die op de grond scharrelen:
http://www.youtube.com/watch?v=Id_dUrdhQlU

Er is niks geen gedoe in de kooi, dus ik laat ze vannacht ook bij elkaar. Als iemand dit afraad dan hoor ik het wel... ;)

*Manon*

Hoi hoi,

Gina is mooi zeg!!!

Wel balen dat ze zo gilt als je met je handen in de buurt komt..  ik heb dat hier met bibi... die gilt ook al als je alleen maar naar haar kijkt....

Tja, bij elkaar in de kooi zetten of niet.... als het klikt kan het natuurlijk wel...  en dan zullen ze het ook heel gezellig kunnen hebben...
Maar misschien als je Gina tam wilt maken is het misschien beter om nog even te wachten en te zorgen dat Gina tammer is... en ze dan bij elkaar in de kooi te doen... ik weet het niet hoor, maar ik heb altijd een idee, dat als je ze bij elkaar zet, terwijl de ene nog niet echt tam is, dat het niet tamme valkje dan naar het andere valkje toe trekt en niet meer de moeite neemt om het gezellig te krijgen met jou...

Maar misschien is dit alleen mijn idee erover en kan het al wel heel goed samen.

Groetjes Manon

B87

Ja dat is misschien zo, ik weet het ook niet. Want Gina krijgt de kans ook niet, want ik neem haar regelmatig mee naar een andere kamer (WC of slaapkamer) zonder Suzy ;) Dus ze zal wel moeite moeten doen!

Verder ging ze net Suzy kopieren en ook aan de tralies hangen en dan kan ik haar aaien en as ik mijn vinger er door steekt dan stapt ze op! Dus misschien werkt het ook wel weer in het voordeel??

Hmmmz lastig...

Always look..

HoOoi Zussie, Suzy en Gina!
Fijn dat het zo goed gaat met je 2 hele mooie valkjes!
Lang moeten wachten op je 2e..

Het tam worden van Gina komt helemaal goed hoor!
Ze moet nu nog aan alles wennen he  ;)

kus kus

Diaantje

hoi

Leuk dat Gina er is!
Ik moet zelf eerlijk zeggen dat ik het ook met Manon eens ben.
Al kan ik me voorstellen dat je ze graag samen wilt zetten....
maar ik zou het niet voorseren, laat ze rustig aan elkaar wennen...
en richt in de tussentijd op de tamheid van Gina...
Maar ik zou vooral doen waar je eigen gevoel ook goed bij is dat is denk ik het aller belangrijkste.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Saar

hoi hoi
Zelf zou ik ze wel bij elkaar laten. Ik begin te vermoeden dat ze het doodeng vind om alleen te zijn :-\.  Hier stapte ze namelijk zonder problemen op en flipte ze niet zodra ik mijn handen in de kooi deed. En hier zat ze namelijk ook meteen samen met een valkje :) En het feit dat ze opstapte toen Suzy naar jou toe wilde vind ik heel positief :)
Groetjes Saar :-*

B87

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Ik heb ook even met mijn vader overlegd.
We zijn allebei van mening dat Gina echt veel rustiger en relaxter is in de kooi bij Suzy. Nu hangt ze aan de tralies en kan ik haar aaien en ze doet minder bang als ik mijn hand in de kooi steek.
Toen ze alleen zat, zat ze niet aan de tralies of zodra ik eraan kwam was ze weg.

We denken dat Gina zo meer op haar gemak is en ook makkelijker tam te maken is.

Ze blijven dus lekker samen ;D

B87

Net Suzy rond laten vliegen bij mijn ouders en Gina meegenomen naar mijn slaapkamer.
Eerst vloog ze weg, stapte netjes op en vloog weer weg. Na een paar keer opstappen bleef ze zitten. Ik heb haar toen op mijn schouder gezet en daar heeft ze ruim 20 minuten gezeten!!

Ik heb voor haar gezongen en de hele tijd hallo Gina, Goedzooooo geroepen. Daarna ben ik rond gaan lopen en ook toen bleef ze zitten. Ondertussen kon ik haar ook heel goed aaien. Heb daarna een stukje visvoer gepakt en geprobeerd te geven, omdat ik haar wilde belonen. En daar at ze van! :D Toen ik na 20 minuten nekpijn had van het schuin kijken en vond dat Gina weer even rust mocht hebben, kon ik haar met alle gemak pakken. Zonder gillen! 8) Ze at zelf onderweg naar beneden nog een stukje van het visvoer!

Gaat helemaal goed komen met haar! ;D