Suzy(L)you & Gina & Barry!2 maart 2011 HEEFT IEMAND TIPS??HELp!

Gestart door B87, 2 januari 2009, 14:39:37

« vorige - volgende »

Kimm

hey bri.

heb je net terug gesmst. even in de gaten houden. het kan gewoon eenmalig zijn geweest hoor. dat hoop ik natuurlijk wel. als het wel doorgaat dan moet je het wel na laten kijken.
dikke knuf hoor  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

Ja, Thanks voor je sms!
Waarom doen ze dat dan soms, weet jij dat?
Hij is soms wel eens gefrustreerd omdat hij geen aandacht krijgt(hij schreeuwt dan), dan gaat hij altijd gefrustreerd zaadjes eten. Kan dat er mee te maken hebben?

Hij is verder helemaal prima zover ik zie!


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Kimm

ja dat kan ermee te maken hebben. dat hij te gulzig is geweest en te druk.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

*Manon*

Ik denk dat het ook niks ernstigs is hoor... maar ik kan me voorstellen dat je je een rolberoerte schrikt!

Wat Kim al zei... even in de gaten houden, maar ik denk dat het gewoon komt door het spontane gedrag (lees:vreterij) vsn hem  ;)

Fijn dat het verder goed gaat en dat hij zo op de versiertoer is  ;)

Groetjes Manon

Kimm

hey bri,

hoe gaat het vandaag met barry? is hij weer de oude? ik hoop het meid. ook heb ik begrepen dat zijn hormoontjes bezig zijn? dan is het dat geweest hoor  ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

B87

Ja gaat prima hoor! Ze staan nu lekker in het zonnetje buiten.
En hij zit Gina alweer achterna te fluiten.
Gina wordt gek :P

Bij Suzy begon het ook met overgeven, dus ik schrok mij echt helemaal dood gisteren. Gelukkig is het niets, maardacht toch even navragen voor de zekerheid! ;D

Konden jullie de filmpjes bekijken?


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Hermien

Hoi Bri,

Maak je maar geen zorgen over het overgeven van Barry, hij is duidelijk op en top MAN en broeds. Gabber Beau van mij heeft inmiddels twee keer hetzelfde gehad. Uiteraard schrok ik me de eerste keer rot, maar mijn kweekster kon mij gerust stellen. Dit overgeven is o.a. kenmerk van broeds gedrag. Alleen heb ik het met mijn andere mannen nog nooit meegemaakt. Zo zie je maar dat elk valkje weer zijn eigen 'ding' heeft. Een paar weken geleden deed Beau het weer. Nu was ik er op voorbereid en ben dus niet in paniek geraakt. Pas als hij zich ook echt ziek zou tonen, zullen bij mij de alarmbellen gaan rinkelen. Nu vind ik het alleen maar erg lastig, want ik kan dus wel direct de hele kamer gaan stofzuigen..... ;D

B87

Hahahahhahah ja inderdaad. Ik was net klaar met stofzuigen en toen lag de hele kamer weer onder.
Wat fijn dat je het hekent.
Ben echt gerustgesteld na jullie reacties, bedankt! :-*


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

amazingleeuwtje

Hoi Bri had je al op Hyves gesproken, ben benieuwd hoe het nu met Barry gaat, las net bij Neline dat Frodo zijn hormonen ook behoorlijk aan het werk zijn ;)..
Manny heeft het hier ook gehad op het moment dat hij zwaar verliefd was  geworden ;D.

B87

Haha ja Barry is ook verliefd aan het worden.
Hij loopt Gina de hele tijd achterna te fluiten.
Maar kroelen doen ze nog niet, want hij jaagt haar ook weer weg.

Ben benieuwd of de vonk zal overslaan;)

Iemand die trouwens nog een vollierevogel zoekt?
Vriendin van mij heeft een vogel van iemand overgenomen, maar gaat niet goed samen met de hond.
Heeft altijd binnen en alleen gezeten, maar vraagt veel aandacht door schreeuwen. Denk dat het een betere vollierevogel zal zijn.
Het is een wildkleur man, als iemand interesse heeft?


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

B87

Hai allemaal,
Ik ben niet meer echt actief op het forum.
Af en toe lees ik wel wat, maar verder ben ik gewoon veel te druk de laatste tijd!

Even een korte update>:
Barry en Gina maken het prima!
Barry blijft op de versiertoer. Gina zit zo nu en dan kippetje.
Barry staat er doodleuk bij te kijken, maar snapt nog niet wat hij er mee moet :P
Ze zijn de laatste tijd wel erg schreeuwerig. Dat is echt super vervelend. Barry kan ik meestal nog wel stoppen als ik een doek over de kooi gooi.
Maar als het Gina is die schreeuwt, dan helpt niets... Bij elk geluid, bv het openen van de deur, zet ze de keel op.

Ik ben dus ook regelmatig zeer gefrustreerd en soms denk ik wel eens hou ik dit nog vol... ??? Op een 2 kamer app is het lastig om de vogels ergens neer te zetten waar je ze niet hoort. (kan dus niet...)

Gina en Barry zijn nogsteeds erg gek op kroelen, ze vechten om mijn vingers! ;D


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

B87

2 maart 2011, 16:32:41 #1016 Last Edit: 2 maart 2011, 16:36:45 by B87
IEMAND TIPS??

Ik word helemaal gek van mn vogels. Vooral Gina (zit in het karakter zegt Saar... ::)).
Ze schreeuwt de hele dag door. En in mijn 2kamer appartement kan ik ze niet even ergens anders neerzetten.
Schreeuwen tegen ze, op de kooi slaan, negeren of een doek over de kooi werkt niet.

Kortom alles geprobeerd....

Ik trek het gewoon niet meer, ben elke dag chagrijnig door de vogels.

Ik kan ze niet de hele dag uit de kooi halen, want ik werk.
En als ik thuis ben wil ik niet de hele tijd een vogel op mn hoofd. Dus ze zijn er meestal s avonds 1-2,5 uur uit. En soms ook langer, ligt eraan of ik weg moet en of ze rustig zijn of niet.
Heb ze er trouwens ook een tijd alleen maar uitgehaald als ze rustig waren. Maar dat resulteerde soms in helemaal niet meer eruit komen. Want ze zijn gewoon nooit stil.
En ik wil ze eigenlijk niet belonen als ze schreeuwen door ze eruit te halen. Ookal weet ik dat dat de enige oplossing is om het schreeuwen te stoppen (althans...meestal...soms gaat Gina vrolijk door >:( )
Maar zo leren ze dat ze door schreeuwen eruit mogen, dus dat vertik ik.

Mijn enige optie is nog een volliere in de tuin... want ik weet het niet meer. Gina moet gewoon kappen, ik draai gewoon door zo.... :o
Hoop echt dat jullie nog tips hebben voor mij. Want dit is gewoon niet vol te houden....


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

B87



Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

carco

Helaas niet , als ik het zo lees heb je al van alles geprobeerd.
Wel goed waardeloos hoor.
Ik kan me voorstellen dat je niet goed wordt van het gegil en het wil maar niet stoppen :-\

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Misschien kun je een topic openen bij gedrag en kunnen ze je daar gericht advies geven.

Sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.