9 mei 2025, 18:16:51

Nieuw valkje van 9 weken.

Gestart door Tanja, 21 december 2008, 15:08:57

« vorige - volgende »

Tanja

Hallo,

Ik heb een nieuw jong valkje van 9 weken en is al redelijk tam maar wilde even vragen of ik hem nu een paar dagen moet laten wennen aan zijn kooi of hem er al lekker uit halen want hij gaat al heel goed op je vinger zitten..??
Vind hem nu alleen zo zielig want hij komt niet van zijn plekje af..

Groetjes Tanja

Tanja

Hier een paar foto's van het nieuwe valkje..

Weet alleen nog niet of het een mannetje of popje is...

smiley

hallo tanja

gefeliciteerd met je nieuwe valkje het is een super mooie witmasker.
ik zou hem/haar toch nog wel een paar dagen in de kooi houden .
vanuit de kooi leert hij de omgeving kennen waar hij is ,als je hem te vroeg laat vliegen is de kans groot dat hij overal tegen aan vliegt,omdat hij zijn nieuwe omgeving nog niet kent .
de eerste dagen moeten ze heel erg wennen en daarom zit hij nu een beetje zielig voor zich uit te staren,blijf goed oefenen met het opstappen en geef hem lekker veel aandacht,veel tegen hem praten.
zo leert hij jou en je stem goed kennen.
bij witmaskers is het moeilijk te zeggen of het een man of een vrouw is pas na de eerste rui word het duidelijker bij een man word zijn kopje wit ,bij een vrouwtje blijft het kopje grijs.
soms is het iets sneller te merken aan het gedrag een man gaat met zijn vleugels wijd lopen ,hij fluit meer en gaat overal tegen aan zitten te tikken,maar er zijn ook mannen die dit pas veel later doen.
veel plezier met je nieuwe valkje

groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Karin

Mooi valkje hoor  ;) Dat het niet van zijn plaats komt is normaal. Als het niet geheel tam is zou ik even wachten tot het zich thuisd voelt in de kooi en zich wat meer gaat bewegen ( meestal ca. 2 dagen ) en dan langzaam beginnen met aan je te laten wennen. Succes !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi tanja,

gefeliciteerd met je nieuwe valkje :D  :D
prachtig hoor.
en welke naam heb je gegeven?
heel veel plezier met dit valkje :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Tanja

we hebben het valkje de naam Paco gegeven, las de naam ergens op het furom en vond het een hele leuke naam.

Verder gaat het wel goed met Paco, hij eet goed alleen doet die nog niet veel in de kooi, uit de kooi is die wat drukker.

Maar wat vinden jonge valkjes nou leuk om te doen als ze uit de kooi zijn, vinden ze spelen al leuk..

Kimm

hoi tanja,

leuke naam!!

ze vinden speeltjes vaak wel leuk. je kan buiten de kooi ook ergens wat dingetjes ophangen. vinden ze ook geweldig.

of een speeltuintje is ook erg leuk.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Tanja

Het gaat helemaal goed met Paco, hij wil graag zijn kooi uit en is helemaal weg van kroelen als je maar bij zijn koppie komt , moet je hem aaien, hij gaat dan heel erg van die zachte piep geluidtjes maken, dan vind die het lekker zeker...??