2 mei 2025, 14:18:05

Nieuw..

Gestart door Lein, 27 december 2008, 20:21:19

« vorige - volgende »

Lein

Hoi!

Ik ben hier nieuw dus ik stel me even voor..
Ik ben Marjolein .. 20 jaar.. woon op Texel..
En heb geen vogeltjes maar wil vogeltjes..:)

Vandaar dat ik mij eerst op een forum aanmeld om wat informatie op te doen over de verzorging enz.
Zelf ben ik op tig ratten forums aangemeld en ik heb zelf dan ook een voliere met 4 ratjes.. Vogeltjes weer heel wat anders dus..

Ik ben aan het tweifelen tussen valkparkietjes of  papegaaitjes.. Ik weet het verschil niet echt? Ik heb iemand eens zien lopen met een dwergpapegaaitje buiten los op de arm.. Kan dit bij valk parkietjes ook?
Wie kan mij helpen wat het verschil is en wat een leuk vogeltje is om zelf te houden..??! ;D

Als ik een vogeltje ga aanschaffen wil ik er geen van een dierenwinkel maar van een kweker die weet wat hij doet..

En 1 of twee papegaaitjes?
Nou oke genoeg vragen enzo..
Ik hoop dat dit een beetje een actief forum is en ik antwoorden krijg  :P

Bedankt voor het lezen!

Groetjes Marjolein

Kimm

hoi marjolein,

welkom op het forum!

ik heb al even gereageerd bij je andere vraag ;)
als jij iemand ziet lopen met een vogel buiten op de schouder, dan is die vogel gekortwiekt. dat houdt in dat de veren van de vleugels erg kort zijn afgeknipt. ze kunnen dan nog wel vliegen maar geen hoogtes meer maken.
ook al zitten ze buiten op de schouder, nog kunnen er ongelukken gebeuren. vooral met een kleine vogel op je schouder. een zuchtje wind of iets dergelijks en weg is je lieverdje.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Marjolein,

Welkom op dit gezellige forum  :D

Groetjes, Karin

Hermien

Hoi Marjolein,

Tja, wat je moet kiezen, moet je zelf weten. Als je het antwoord van de mensen op dít forum wilt hebben, dan kun je er wel vanuit gaan dat het valkparkieten worden, hè? Het dwergpapegaaitje wat jij gezien hebt is een héél ander soort vogel. Ooit heb ik er zelf één gehad. Helaas was het met 3 maanden bekeken. 't Beestje was op een ongelukkige zaterdagmorgen ineens in no time verlamd en blies binnen een kwartier de laatste adem uit. Hoewel ik het wel een grappig beestje vond, was-ie wel héél erg schreeuwerig en ze hebben een vlijmscherpe snalve. Scherper nog dan die van valkparkieten. Het zijn dan ook echte papegaaitjes, hè? Grasparkieten zijn natuurlijk ook leuk, heb ik ook gehad. Maar de leukste vogel van allemaal is en blijft de valkparkiet!

Wel je ratten op afstand houden als je vogels gaat nemen.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Laat het ons in ieder geval even weten.