20 april 2024, 04:58:09

a.u.b. jullie mening.

Gestart door sanneke, 31 december 2008, 18:41:15

« vorige - volgende »

sanneke

hoi parkietenliefhebbers,

ik ben sinds kort verhuisd naar een andere wijk, en ik dacht laat ik eens door de wijk wandelen. toen zag ik toen mijn grote verbazing bij iemand in de tuin een kooitje staan met een valkparkietje erin.  het was rond het vries punt en ik had echt medelijden met het beestje. maar ben toen toch maar verder gelopen omdat ik me er niet gelijk mee wou bemoeien.
maar nu op 31 januari liep ik er weer langs om te kijken of hij toevallig weer buitenstond en ja hoor, ik zie het arme beestje weer in de kou staan, en nu vriest het wel zeker 3graden onder nul als het niet meer is.
toen heb ik maar even aangebeld om te vragen waarom ze de valkparkiet buiten in die kou en al die knallende vuurwerk hebben staan. de meneer die opendeed zei dat het vogeltje dat zelf elke ochtend zijn ( ik dacht die man heeft een klap van de molen gehad) ik zei dat ik het nogal zielig vond en dat zo'n beestje daar niet hoorde. daarna vertelde hij ook nog dat het beestje buiten stond zodat hij dan zelf weet dat het dan even niet kan ( wat hij daar dan ook maar mee mag bedoelen) ik snapte die meneer niet echt maar hij zij dat het valk je elke dag buiten stond met wat voor temperatuur dan ook.

wat vinden jullie hiervan?
zo'n beestje hoort toch niet in de kou?

ben benieuwd over jullie mening.

groetjes Sanne

ROCKS

Hoi Sanne,

Mijn nekharen gaan hiervan omhoog!
Ik snap die man niet.
Welke plaats of stad is dit?
Kan je contact opnemen met de dierenbescherming?
Of vraag aan die man of hij niet beter een ander baasje voor zijn valkje kan zoeken, het komt bij mij over dat het diertje hem meer tot last is dan dat hij er plezier van heeft.
Ik moet zoiets echt niet zien in mijn buurt, want ik weet niet wat ik zou doen.....behalve heeeeel erg boos zijn.

Dat het valkje nog leeft, elke keer die temperatuur wisseling kan gewoon niet goed zijn voor hem.
Ik heb er echt geen goed woord voor over.....bah!

Groetjes, Nellie


                                         ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Kimm

hoi sanne,

als ik er dichtbij zou wonen dan zou ik het beestje denk ik zo daar weghalen met kooi en al!!!
dat meen ik serieus!
ik hoop dat je wat kan doen.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

sanneke

hoi mensen,

bedankt alvast voor de reacties, ik ben vanmiddag er nog langsgeweest om te kijken of hij weer buiten stond, volgens mij waren de eigenaren niet thuis en ik zag het parkietje dit keer ook niet buiten staan.  ik loop er elke dag langs en ik weet nu ook welke straat en huisnr het is, dus de eerst volgende keer dat ik het weer zie dan bel ik gelijk de dierenbescherming op.  ik loop er elke dag zekers 3 keer langs omdat ik het ook heel erg zielig vind. ik hoop dat de dierenbescherming er wel wat mee doet, anders haal ik hem daar indd weg en komt ie gewoon bij ons wonen.

groetjes sanne

Kimm

goed van je hoor!
ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
succes hoor :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Bello

Jeetje


De volgende keer als je het ziet gewoon vragen of het valkje bij jou mag komen wonen. Zo niet wel de dierenbescherming bellen zodat ze hem in de gaten houden.


Veel succes


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Ingrid en Mart

Hoi Sanne,

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dit is afgelopen.
Heb je contact gehad met de Dierenbescherming?
Ik werk namelijk zelf ook vrijwillig voor de Dierenbescherming Wieringen/Wieringermeer.

Groetjes Ingrid

nick01

maar wat vinden jullie dan van kwekers die de vogels buiten hebben zitten met deze kou in een voliere zonder verdere beschutting?




Ingrid en Mart

Wie bedoel je met; "jullie"
Bedoel je iedereen op dit forum of de DB?

mila

dat wil ik ook weleens weten??
Nick je bedoelt toch wel een dakje erop of dat ook niet???

ik vind dat dan gewoon kan die vogels zijn meestal sterker als die vogels die altijd in de schuur zit en nooit buiten komt.
i vind wel dat er in hoek beschutting moet zijn dat ze wel uit de wind kunnen zitten...

groetjes

nick01

ja wel een dak er op.
ik ben ook benieuwd hoe jullie/we daar over denken.

met jullie bedoel ik eigenlijk iedereen die hier een mening over heeft  8).
ook de db mag reageren.

Ingrid en Mart

Wij (eigenlijk Mart) hebben ook een volière in de tuin.
We hebben een geïsoleerd nachthok, het water bevriest niet.
De vogels kunnen zelf kiezen of ze naar binnen of naar buiten gaan.
Voer en water hebben we nu in het nachthok.
De vogels gaan uit zichzelf 's nachts naar binnen.
Om de buitenren hebben we nu rieten matten, een klein stukje is open en hierdoor kan ook lekker het zonnetje heen schijnen.
De matten houden de koude wind en ook de regen tegen, dit bevalt ons erg goed.
Als het straks weer mooi weer begint te worden laten we aan 1 lange kant de rieten matten zitten, de andere matten halen we weg.
Ik vind dus dat de vogels best buiten kunnen zijn, als ze maar genoeg beschutting kunnen vinden.

Jip in de volière:




Agnes

Zolang de vogels de keuze hebben waar ze gaan zitten, kunnen ze prima in een buitenvoliere. Ook met dit weer.
Ze moeten wel tocht- en windvrij kunnen zitten.
Ik heb een nachthok, maar daar gaan ze niet in :P
Ze blijven liever buiten, terwijl ze de keuze hebben om binnen te gaan zitten.
Ik heb zelfs een plekje waar het drinkwater vorstvrij blijft dus ook dat gaat prima!
Mijn vogels hebben geen last van deze kou.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Snip en Snap

Ook wij hebben de valkjes buiten zitten, ze hebben de gelegenheid om ook binnen te zitten , nou zitten er s'nachts 12 in het binnenhok en de rest zit gewoon buiten terwijl er ruimte genoeg is binnen , maar ze hebben keuze zat om te zitten waar ze willen

De valkjes die we sinds eind december opgevangen hebben zitten gewoon in huis en gaan pas ergens in mei de voilere in.
Snip en Snap Valkjesopvang
http://www.monsterlijkgoed.nl/snipensnap
Dierenwebshop www.monsterlijkgoed.nl

bobbie

Hoi hoi,

Ik heb alleen valkjes binnen maar ik heb wel een mening over buiten bivakkeren van vogels ;D, welke soort dan ook.

Het verschil in dit onderwerp is mijns inziens het volgende.

Buitenvalken zijn over het algemeen met goede temperaturen buiten geplaatst, die "groeien" de kou tegemoet.
Uiteraard vind ook ik dat de vogels moeten kunnen kiezen, beschut of onbeschut flierefluiten. Ik vind dus wel een vereiste dat een buitenvogel in de luwte moet kunnen zitten.

Bij dit onderwerp gaat het over een valkje dat binnen zit, lekker warm. Ik neem aan rond de +20 graden.
Dit lekker warme valkje wordt elke dag voor ?? uur buiten gezet. Ging vorige week dus van +20 naar misschien wel -15 graden. Dit kunnen goed gevoede vogels plm 10 minuten hebben (deze wijsheid heb ik ook maar van internet hoor ;) en dat ging over een papegaai).
Maar langere tijd van + 20 naar -15 is wel een erg groot verschil, 35 graden!!!

En hier gaat het denk ik om wat Sanneke bedoelt. Ook uit de wind is dit verschil wel heeeeeeel erg groot.

Groetjes, nel :)