groeien de vleugels van een valkparkiet aan?

Gestart door senna008, 28 december 2008, 20:55:28

« vorige - volgende »

senna008

hallo,

wij hebben sinds 2 maanden een valkparkietje,wij zijn nu bezig hem handtam te maken en het lukt al aardig  :)

Wij kwamen vanochtend beneden,en toen bleek dat perongeluk de kat in de kamer was gebleven:Sdus waarschijnlijk heeft hij de vogel willen pakken want er lagen heel wat veren op de grond!:S er zat tevens bloed aan de kooi! maar ik weer niet waar dat vandaan komt ik heb senna helemaal nagekeken maar ik kan nergens iets ontdekken,hij fluit gewoon en springt gewoon op mijn hand...maar toch ben ik een beetje bezorgt,ik weet dus niet wat die kat gedaan heeft! ik heb in iedergeval wat eikracht voer extra gegeven!
mijn vraag is groeien de veren uit zijn vleugel wel weer aan?

alvast bedankt

wendy

*Yvon

Hoi hoi

Over de afgevallen veertjes hoef je je geen zorgen te maken.
Die veren komen vanzelf wel weer terug.  :D
Ik denk dat je je meer zorgen moet maken of je valkje geen krabbel of wat dan ook van je kat heeft gehad.  :-\
Katten nagels en tanden bevatten heel veel bacteriƩn waar een vogel niet tegen kan.
Miss is het toch wel het beste als je morgen een VA opzoekt zodat je valkje voor de zekerheid antibiotica kan krijgen.
Valkjes laten niet gelijk zien dat ze ziek zijn,dus let goed op !!

Goede vogelartsen staan in de kolom hiernaast.
<<<

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

senna008

hoi,

oke dankje wel...

ik heb hem helemaal nagekeken,maar het rare is dat de vogel zelfs niets mankeert nog geen schrammetje! heb hem helemaal nagekeken daarom snap ik ook niet waar dat bloed vandaan kwam:S misschien omdat de veren er uit zijn getrokken?

groetjes wendy

Kimm

jouw valkje is in paniek geraakt door de kat. daardoor is je valkje in paniek tegen de tralies van de kooi gevlogen en veren verloren met bloed. ook waarschijnlijk bloedpennen. als ze dat verliezen door de schrik, bloedt dat enorm. ik denk dat dat het bloed verklaard.
sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

senna008

hoi,

ik vond het al zo raar want ik heb senna helemaal doorzocht...
en kon helemaal geen wondjes vinden!

dankje wel...

groetjes wendy

Kimm

ja bloedpennen laten ze spontaan los door stress.
dat is een veer die nog in de groei is en daar zit veel bloed in.
binnen 6 weken moet je weer nieuwe veren zien ;)

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

senna008

oke :)

gelukkig maar,hij doet wel gewoon normaal gelukkig,

dankje wel :)