11 mei 2025, 03:18:59

help ons valkje bijt!!!

Gestart door ellen, 12 januari 2009, 12:25:09

« vorige - volgende »

ellen

help ons valk je van 9 maanden is opeens aan het bijten
graag zou ik advies willen hebben hoe ik dat zou kunnen afleren
verder is het een schatje hebben hem al een paar maanden.
sinds drie maanden hebben we een vrouwtje die is net 4 maanden oud het gaat super.

vriendelijke groet Ellen en danny

BaUkJe

Soms als die van mij chagrijnig is bijt hij ook... gewoon negeren! Ik doe hem voor straf in de kooi en dicht! Meestal (als ik thuis ben) staat hij de hele tijd open. Suc6! Gewoon negeren dus... Hij mag niet de baas over jou zijn.. gr Baukje en Arie

Kimm

hoi ellen,

je valkje gaat puberen. inderdaad het bijten negeren en ook niet schreeuwen tegen hem. dat werkt averechts.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Vlaardingse valkjes

Hoi,

Net als met een puberend kind wordt nu je geduld op de proef gestelt. :-[
Wees resoluut en maak geen uitzonderingen. :-\
Doet ie iets wat niet mag dan gewoon direct de kooi in zonder aarzelen op deze manier gaat ie vanzelf zien wat ie kan doen en laten. ;)

Succes.

Gr Angelique

ellen

bedankt allemaal!!
ga mij best doen moet nog veel leren ;) ;)

groetjes Ellen

*Manon*

Geeft niks Ellen, wij leren allemaal nog elke dag van onze valkjes en van het forum en daarom is het zo fijn dat we hier terecht kunnen met al onze vragen.

Ik heb een valkje Zazcha, wat zo'n lekkere kroelkont was toen ik m kreeg... zo lief, maar wel dominant!
tot opeen gegeven moment.... hij zich niet meer liet kroelen... hij ging bijten...
Nu is hij weer het schatje zoals ik m gekregen heb, Zazcha is een mannetje en had duidelijk last van zijn hormoontjes... de ene heeft er meer last van dan de andere, maar weest gerust, het komt allemaal weer goed!

Groetjes Manon