5 mei 2025, 22:52:43

komen op 'commando' en luisteren

Gestart door Falcon, 29 december 2008, 17:51:02

« vorige - volgende »

Falcon

29 december 2008, 17:51:02 Last Edit: 29 december 2008, 18:06:13 by Falcon
als ik dit in een verkeerde topic geplaatst heb dan hoor ik het wel..

mijn broer heeft ook een valkje (van mij gekregen) en die was 9 weken toen hij hem kreeg.
nu is hij ong 4 maanden en chippie komt dus zodra mijn broer hem roept..
of chip nou in de keuken zit en mijn broer in de woonkamer (aparte ruimtes maar zonder deuren), hij roept hem en dan komt hij er gelijk aanvliegen en land op zijn vinger.
waar mijn broer ook staat of zit en of chippie nou te zien is of niet, zodra hij geroepen wordt komt hij eraan sjezen en land op zijn uitgestoken vinger.
als chippie ergens zit waar hij niet mag komen dan zegt mijn broer 'chippie, nee..weg daar' en chip gaat direct weg..
als chip ergens aan wil kauwen wat niet mag dan is het ook 'chippie, niet doen' en hij stopt gelijk..

mijn broer werkt gewoon hele dagen dus alles doet ie in de avonduren en weekenden, qua tam maken en dingen aanleren..

heeft hij nou een uitzonderlijke vogel? of een uitzonderlijke band?
of kan iedereen dat zijn valkje leren..

want mijn spunky komt ook al aanvliegen als ik haar roep en fluit..(zij komt alleen bij haar fluitje en niet alleen bij haar naam)
maar alleen als zij mij ziet..dus we werken er verder aan ;D

Kimm

hoi,

mijn happy doet het ook. als ik zeg: kom dan komt hij :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Falcon

29 december 2008, 19:30:36 #2 Last Edit: 29 december 2008, 19:33:48 by Falcon
maar normaal verwacht je dat soort 'vorderingen' bij een valkje wat je al een hele poos hebt..
mijn broer heeft chippie nog maar 7 weken in huis..

ik heb mijn spunky zelfs al langer dan hij chippie heeft..

ik vind het wel leuk hoor..voor mijn broer.
hij is nl nogal een geval apart en is alleenstaand.
ik had hem eerder een valkje gedaan maar die vloog tegen een muur op.
die dag was er nog niets met het valkje aan de hand.
maar de volgende dag, toen mijn broer thuis kwam van zijn werk, zat ie op de grond en stierf vrijwel direct in zijn handen..
huilend belde hij mij op..een man van 37, vond het zo sneu voor hem.
dus ik heb een nieuwe voor hem gehaald..een wildkleurtje.
hij was wel blij met hem maar rouwde nog om zijn eerste valkje..
bij het eruit halen was chippie erg bang en beet vrij hard in mijn broer's vingers..
een hand in de kooi kon ook al niet, zo erg vloog hij tegen de tralies op..
en nu, nog geen 7 weken later, komt ie al als hij hem roept..

ik vond het even een vermelding waard en was benieuwd of anderen dat ook hadden..en zo ja, hoe snel dat bij hun was gegaan.

Kimm

ik denk dat het ook een beetje aan het valkje zelf ligt.
ik weet niet meer hoe snel het bij happy ging, maar toen happy eenmaal tam was ging het wel erg snel.

ik vind het wel een heel leuk verhaal van het valkje van jouw broer.

mijn andere valkjes doen het niet. ik denk dat happy er gewoon aanleg voor heeft en het valkje van jouw broer ook. wel bijzonder he?

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Falcon

ik vind het ook erg leuk om mijn broer te horen over zijn chippie.
hij is zo mega blij met zijn vogeltje..hij heeft geen internet dus alle info heeft hij van mij..
elke vordering belt hij mij door en chippie is als een kindje voor hem.

ik zei nog tegen hem dat als chippie ouder werd hij mijn broer als partner kon gaan zien en als hij dat niet wilde, hij er een maatje bij moest halen..
maar ja, mijn broer is toch alleen en dat blijft hij ook wel dus chippie kan net zo goed solo hem blijven..

mijn birdie komt ook wel als ik hem roep maar die wil alleen maar op mijn hoofd zitten en dat wil ik niet..die nageltjes doen mij te zeer op mijn hoofdhuid.
finn en bogey zijn nog niet zover..die stappen net goed op de vinger ;D