[Vuurwerk] Tips en ervaringen 2008-2009

Gestart door Peter, 28 december 2008, 10:08:33

« vorige - volgende »

Karolientje

Goeie topic!

Ook onze valkjes reageren eigenlijk bijna niet op vuurwerk. Tuurlijk horen ze het wel en zie je de kuifjes omhoog gaan als de ramen bijna staan te trillen.. Maar wij genieten van het uitzicht en het vuurwerk en de gordijnen open! Wel hebben we muziek aanstaan en geven we de beestjes extra aandacht. Ze feesten gewoon mee!
Ze krijgen 's avonds wat lekkers en er wordt extra gekroeld. De enige die echt onder de indruk is, is onze grijze roodstaart, die vindt t maar niks dat geknal.
Maar hem laten we lekker met rust en we doen tzelfde als met de andere vogels. Wat extra aandacht als hij de gillende keukenmeiden nadoet.. :) Vooral positief op reageren en als de vogel tam is, gerust stellen door bij hem in de buurt te blijven. Maar besteed er niet teveel aandacht aan! Als jij paniekerig doet, slaat dat over op je vogel!

Ben je bang wat het voor effect heeft, ondanks de afleiding van licht en muziek, kijk het dan 1 keer aan. Waarschijnlijk zullen de beestjes zich er niet zo heel veel van aantrekken als jij dat ook niet doet. Lees alle reacties maar, de meeste vogels doet t niks en worden hooguit wat chagrijnig dat ze niet op tijd kunnen slapen! :)
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Caroline

Hoi hoi!!

Ik heb hier 23 valkjes in huis verdeeld over verschillende kooien.

Overdag brandt er altijd een lamp en staat de radio aan tot +/- 22.00 uur.

Tijdens oud en nieuw blijft zowel de lamp als de radio aan tot de volgende ochtend.  ;)

Voorgaande jaren bleven alle valkjes zelfs gewoon slapen rond middennacht, ze leken helemaal niks mee te krijgen van het vuurwerk wat hier in de wijk best heftig is.

Iedereen een hele fijne jaarwisseling met relaxte valkjes.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Dirk

Hier is het drama  :-X

Mijn valkparkiet van inmiddels 1.5 jaar oud is panisch voor allerlei geluid. Thuis schrikt hij al van 'het gaan van de deurbel'. Nu zijn ze vandaag overdag natuurlijk begonnen met het afsteken van vuurwerk en bij iedere knal vliegt hij in het rond. Heel zielig voor hem. Gelukkig blijven wij er heel rustig onder en komt hij netjes bij ons op de schouder zitten. Vorig jaar was het een minder groot probleem. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Hij staat in ieder geval op zijn vertrouwde plek en mijn ouders zijn thuis.

anthony68

ik doe gordijnen dicht en laat licht aan en zet een vogelgeluiden cd op zodat hij zich niet alleen voelt
gelukkig niew jaar

Arno

Hoi,

Waar ik nog even voor wil waarschuwen is op vuurwerk dat in de volière terecht kan komen (vuurpijlen enz.)
In het oude vuurwerk zit een hoop troep wat niet goed is voor onze valkjes.

Mijn Valkjes zitten al lekker met zijn alle in de schuur en straks in het nieuwe jaar controleer ik eerst de volière op het oude vuurwerk en als dat weg is gaan ze snel weer naar buiten met zijn alle.

Fijne jaarwisseling groeten Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

I_Xyzyx_I

Ik heb gewoon de afgelopen week afentoe al vuurwerk afgestoken in de tuin zodat ze er aan wennen en moet zeggen dat het prima werkt want ze kijken nu nieteens meer op of om als ze een knal horen. Veel hardere knallen zullen ze ook niet te verduren krijgen of iemand moet een lawinepijl de tuin in schieten. Verder gaat van elf tot een uur de tuinverlichting aan waardoor het vrijwel net zo licht is als overdag. Overigens schrikken ze nog wel van vuurwerk dat " gilt" maar dan alleen als het dichtbij is.

Dus ik verwacht geen problemen:) vorig jaar ook geen problemen gehad terwijl familie van de vuurwerk opslag hier in de buurt een paar huizen verderop wonen dus hier ging meer als genoeg de lucht in:p


Klik Hier voor mijn dagboekje met (hopenlijk snel) kweekverslagen van fallow valkparkieten.

Gerda

Citaat van: I_Xyzyx_I op 31 december 2008, 14:46:21
Ik heb gewoon de afgelopen week afentoe al vuurwerk afgestoken in de tuin ...



Dat is wel illegaal en dus verboden.
Dus ik moet zeggen dat dit eigenlijk een tip is waarvan ik liever heb dat het geen navolging heeft!!

Gerda

Mara

Hoi Peter

Misschien ook wel fijn voor de mensen die een buitenvoliere hebben om daar enkele tips voor te geven? Maar vind het wel een goed idee dit tips topic. Altijd handig om na te lezen!!!

Gelukkig merken ze hier binnen weinig van het vuurwerk, buiten hebben ze er meer last van...maar helaas kunnen we daar weinig aan doen als regelmatig controle te houden en vanavond om middernacht (al van te voren) het licht aan te maken.

Groetjes

mara

maduh

Onze valkjes reageren er helemaal niet op! ;D
Ze vinden het niet eng en kunnen er gewoon door slapen :P
En nog een gelukkig nieuwjaar iedereen :-* ::)

Love my tweety's! (L)

Peter

Hallo Mara, wij hebben bij onze buitenvogels de verlichting aangelaten en het raam afgedekt. Ze blijven verder rustig. Arno had ook nog een goede tip iets hogerop in dit topic: Denk aan vuurwerk wat in de vlucht kan liggen.

kuiserke

Hallo,
De valkjes zijn lekker rustig gebleven...ik ben wel naar buiten gegaan en aan de voliere blijven staan zo hadden ze wat afleiding. Alle verloopt goed met mijn beestjes.....
beste wensen en dikken knuffel Anita

Anke

Hallo allemaal,
Ook hier geen angst voor het vuurwerk.
Ze vonden het wel gezellig dat het licht aanbleef en gingen lekker eten, poetsen en serenades voor elkaar fluiten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Kaatje

Hier is ook alles voorspoedig verlopen ! We hebben de valkjes lekker uit de kooi gelaten, mocht er een schrikreactie gekomen zijn dan hebben ze buiten de kooi minder kans op letsel.

De meiden bleven lekker dutten op de kooi, maar Paco zat slank en stijf op mijn schouder en voelde zich waarschijnlijk veiliger bij mij dan bij zijn popjes  ;D

Toen het ergste geknal achter de rug was zijn ze weer lekker verder gaan dutten in de kooi, alles is hier dus ook goed gegaan  :D

Liefs, Karin

annie80

Dat wij thuis waren schrok ze niet echt van de knallen die oudjaarsdag overdag werden afgeschoten, soms keek ze op, maar voor de rest viel het mee. maar dat we weg gingen om elders oud en nieuw te vieren hebben we een deken over haar kooi gedaan (wat we ook altijd doen als we gaan slapen) en de radio aangezet. Maar dat we vandaag thuis kwamen zat ze lekker rustig in haar kooi of er niets was gebeurt.

BaUkJe

Hier is gelukkig ook niks gebeurd... ik heb het uitgezeten bij iemand anders, en heb 2 lichten aan gehouden... deur van kooi dicht en hij heeft zich wel vermaakt denk ik? Tenminste toen ik thuis kwam zat ie mooi te slapen OP de stok en lag er niet naast haha, dus geloof dat alles goed is gegaan... Op naar 2010!!! Haha... GELUKKIG NIEUWJAAR IEDEREEN!!! Gr Baukje