[Vuurwerk] Tips en ervaringen 2008-2009

Gestart door Peter, 28 december 2008, 10:08:33

« vorige - volgende »

gewoonhelena

Hier is ook alles lekker rustig verlopen..
Iedereen wens ik een diervriendelijk 2009 toe!
Gelukkig 2009
Met een valkpariet of twee,
geeft het leven mij weer wat mee.
Liefde,verzorging en rust in mijn hoofd,
want ik was van rust berooft.
Nu heb ik wat meer rust
en ben ik me meer van mijzelf bewust!
Nee het valt niet mee,
want ik hou altijd de ADD.
Maar nu ik dieren heb te verzorgen,
ben ik niet meer onrustig voor morgen!
Dit is geschreven en gedaan
gewóón Helena is mijn naam.
**************************

Dafrinja

hoi!

Sinds ik valkjes heb zijn er nu 3 jaarwisselingen geweest. De vorige 2 ben ik gewoon thuis gebleven, voor de birdies.
Nu gingen we naar mn schoonouders, een aantal straten verderop. Mijn plan was om ze mee te nemen, (ze logeren daar ook altijd als wij weggaan) ik wilde ze eigenlijk niet alleen laten, maar Gydo (mijn man) vond het niet zo'n geslaagd plan om ze voor een avondje mee te slepen...
En nu werk ik sinds kort fulltime, dus de hele dag ookal niet thuis.
Ik heb een radiootje neergezet de hele dag en ook savonds. En ook is het licht aangebleven. Maar ik was nog wel een beetje bang voor ze, want wij hebben wel rolgordijnen, maar door een mooie, maar aparte constructie van ramen blijft bij ons 2 raampjes altijd onbedekt. En ik was bang dat ze daardoor nog wel veel mee zouden krijgen van het vuurwerk.
Maar er is niks geweest van paniek, niet zichtbaar inelkgeval. Dus ik was echt SUPER blij!!!! Want anders schrikken ze al van het minste of geringste.
Maar gelukkig dus alles prima hier!!

Groetjes!!

Dafrinja

Ve

Ook hier is alles rustig verlopen. Wij hebben een valkje en een grasje en die zijn allebei rustig gebleven. We hebben wel het licht aangedaan en de tv opgezet. Na al het geknal hebben we alles afgezet zodat zij rustig konden gaan slapen en zijn wij gaan doorfeesten bij de buren!
Iedereen een gezond en een liefdevol jaar voor mens en dier  gewenst!

Wallie

Volgens mij ben ik een van de weinige, maar Hippo krijgt voor het slapen gaan een doek op zijn kooi! Eerlijk gezegd merk je het wel dat hij het niet leuk vind, maar we doen dit al sinds we hem hebben  ::)

BaUkJe

Je bent denk ik 1 van de weinige die een doek over de kooi heen doet Wallie... Ik zou eens zonder proberen en kijken hoe hij hierop reageerd... het word vanzelf donker buiten/in huis en gaan ze lekker slapen... Of zelfs nog even een melodietje voor je fluiten.. Tenminste, dat doet die van mij nog wel eens... Het liefst is hij in de kooi 'savonds.. dus probeer eens zonder zou ik zeggen.. Een doek over een kooi is niet aardig...

annie80

Zelf hebben wij ook een doek over de kooi. Maar die van ons doet er helemaal niet moeilijk over, maar wij hebben geen gordijnen voor de ramen en een lantaarnpaal schijnt bij ons naar binnen, dus is er altijd licht. Als we een keer het doek vergeten, blijft ze de hele nacht roepen. Dus bij ons is het een goede oplossing.

BaUkJe


Valerie

Wij hebben fantastische buren, die kort na middernacht even zijn wezen kijken bij de vogels en de kat.
De vogels vertoonden geen tekens van paniek (ik kon ook niks merken toen we weer thuis waren).
Ze hadden vol licht aan en geen lichtinval van buiten.
De kat daarentegen was wel in paniek. Die is achter de koelkast gekropen. Daardoor zijn we maar eerder dan bedoeld naar huis gegaan.



Gerdy

Bij mij ook geen problemen zover ik weet..

ik ben weggeweest..maar heb geen sporen van paniek gevonden..

nu heb ik wel het licht in de schuur aangelaten en binnen twee extra lampjes aangedaan en de radio stond aan..maar die heb ik altijd aanstaan ook als ik weg ben,.

gr gerdy